    From: "MDS" <N...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Date: Sat, 18 Oct 2003 22:58:36 +0200

    [...]
    > także konkludując na pewno nie będzie 'zdecydowanie korzystniejsze' a
    > najprawdopodbniej nie będzie żadnych zmian

    bzdury wać piszesz.

    CŁA nie ma od 01.01.2002
    jest tylko akcyza i VAT oraz wymóg spełniania normy EURO2 na samochody
    rejestrowane 1-szy raz w Polsce

    po wejściu do UE ma być równo na towary kupowane w kraju jak i spoza niego
    (to już nie będzie IMPORT)

    zatem

    - EURO2 na pewno nie będzie obowiązywać.... (bo musiałoby na to co jeździ po
    naszych drogach, stare żuki, polonezy, kopcące Stary, Kamazy i inny ZŁOM)
    - akcyza - o ile zostanie będzie raczej obniżona, bo tak samo wysoka musiała
    by być dla kupowanych w kraju
    - VAT... nie wiem - ale skoro ktoś kiedyś zapłacił VAT przy kupnie auta...
    to dlaczego kolejny właściciel ma go płacić po raz drugi? Jak kupuję
    używane auto w Polsce - płacę 2% podatku i nic więcej.... więc?

    starszy, kilkuletni, 10-letni używany samochód z Niemiec NIE JEST ZŁOMEM!!!
    oni tam zwykle dbają o autka, serwisują je.... jeżdżą po równych drogach,
    nie sypią solą w zimie....
    takie starsze samochody są tanie i zwykle w bardzo dobrym stanie (oczywiście
    nie zawsze)....
    w sam raz dla biedniejszych (polaków na przykład).
    Dlaczego nasz rząd NAM tego zabrania? i każe kupować nowe w salonie (mało
    kogo stać na to)...
    a dobry, 5-8 letni samochód kosztuje majątek...

    porównaj ceny VW Golfa II z roku 1990 w Polsce (co najmniej 10.000 PLN), a w
    Niemczech (max. 1000 EUR).
    to tylko przykład.