    From: "owrank" <owrank@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochody uzywane po 1 Maja 04
    Date: Sat, 18 Oct 2003 22:38:25 +0200

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bmrf2v$q49$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Witam
    > Stoje przed koniecznoscia kupna samochodu , zalozmy ze bedzie mnie
    kosztowal
    > ok. 30ooo PLN.
    > Czy po 1 Maja 04 import 2-3 samochodow wyprodukowanych w UE do PL bedzie
    > zdecydowanie
    > korzystniejszy niz ma to miejsce obecnie. Jakie oplaty przestana
    obowiazywac
    > lub ulegna obnizeniu ?

    jedna z najlepszych bajek związanych z przystąpieniem Polski do UE....

    1. samochody w UE generalnie nie są tańsze niż w Polsce (no oczywiście poza
    powypadkowym złomem z którym polskie złote rączki potrafia zdziałać cuda)
    2. ceny podawane przez handlarzy niemieckich ukierunkowanych na export do
    Polski sa cenami netto (=exportowymi) a co za tym idzie teraz doliczamy do
    tej ceny cło i VAT (cło pewnie jakies śmieszne grosze), normalny Niemiec
    jakby kupował taki samochód musiałby doliczyć MwST a Polak po 1 maja 2004
    bedzie musiał doliczyć VAT (czyli de facto będzie prawie tak jak teraz, może
    mniej formalności)
    3. nie wiem jakie sa plany rządu ale są kraje w UE (np. Dania), które maja
    specjalna akcyzę na samochody co powoduje, że autka tam są droższe o jakieś
    100% niz np. w Niemczech (i generalnie jest to nie do przejścia). Jeżeli
    nasz rząd ustali jakąś akcyzę na samochody to pomimo zniesienia cła
    samochody mogą byc droższe niż dzisiaj (ale wtedy dotyczyłoby to również
    samochodów produkowanych w Polsce)

    także konkludując na pewno nie będzie 'zdecydowanie korzystniejsze' a
    najprawdopodbniej nie będzie żadnych zmian

    pozdrawiam.