  • 1. Data: 2013-03-29 00:32:27
    Temat: Samochody ITD z fotoradarami a kodeks drogowy
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    Praktycznie codziennie spotykam nieoznakowane samochody ITD zaparkowane
    na poboczu i robiące zdjęcia. Zazwyczaj mają uruchomione silniki.
    Jak się to ma do art. 60 ust. 2 pkt 3 Ustawy o ruchu drogowym (Zabrania
    się kierującemu pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na
    obszarze zabudowanym; nie dotyczy to
    pojazdu wykonującego czynności na drodze)

    Spotkałem się z tłumaczeniem, że samochody te wykonują czynności na drodze.
    Jak się to ma wówczas do Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 par. 38)
    (Pojazd samochodowy przeznaczony do wykonywania czynności na drodze,
    pojazd pomocy drogowej i ciągnik balastowy ciągnący przyczepę o
    szerokości przekraczającej 2,55 m powinny być wyposażone w ostrzegawczy
    sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej samochodowej...).

    Pytania są trzy:
    Jakie przepisy regulują, co to są czynności na drodze i jakie samochody
    mogą je wykonywać?
    Co grozi za wykonywanie czynności na drodze samochodem do tego
    nieprzeznaczonym?
    Co grozi za wykonywanie czynności na drodze samochodem bez odpowiedniego
    oznakowania?

    g.

  • 2. Data: 2013-03-29 19:03:32
    Temat: Re: Samochody ITD z fotoradarami a kodeks drogowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gizmo" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szerokości przekraczającej 2,55 m powinny być wyposażone w ostrzegawczy
    > sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej samochodowej...).

    A jesteś pewien, ze nie są wyposażone? Bo mogą mieć schowane po prostu.

  • 3. Data: 2013-03-30 09:57:00
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    W dniu 2013-03-29 19:03, Robert Tomasik pisze:

    > A jesteś pewien, ze nie są wyposażone? Bo mogą mieć schowane po prostu.

    Czyli pomocy drogowej czy zamiatarce podczas sprzątania ulicy również
    wystarczy taki sygnał w schowku lub pod siedzeniem?

    g.

  • 4. Data: 2013-03-30 18:17:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli pomocy drogowej czy zamiatarce podczas sprzątania ulicy również
    > wystarczy taki sygnał w schowku lub pod siedzeniem?

    Oczywiście, że nie wystarczy, ale co innego wyposażenie w takie sygnały
    pojazdów, a co innego ich używanie. Przepisy określają kiedy takie światła
    maj być włączone i zapewniam, ze nie przez cały czas. Zwłaszcza, jeśli
    pojzd ITD znajduje sie poza drogą, albo porusza normalnie w ruchu, to nie
    widzę szczególnego powodu, by właczał żóte światła błyskowe. Wóczas może je
    mieć "pod siedzeniem": :-)

  • 5. Data: 2013-03-30 18:29:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > porusza normalnie w ruchu, to nie widzę szczególnego powodu, by właczał żóte
    światła błyskowe. Wóczas może je mieć "pod

    Robercie, przeczytaj cały wątek jeszcze raz, proszę...

    Zawsze piszesz z sensem, a tutaj takie odstępstwo od tej reguły...
    :-)

    Piotr

  • 6. Data: 2013-03-30 18:36:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:5157211b$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Robercie, przeczytaj cały wątek jeszcze raz, proszę...
    > Zawsze piszesz z sensem, a tutaj takie odstępstwo od tej reguły...

    Czemu? Bo nie pasuje do ogólnej nagonki? Włączenie silnika i światła żółte
    błyskowe nie muszą iść w parze ze sobą.

  • 7. Data: 2013-04-02 08:01:17
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    W dniu 2013-03-30 18:17, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > to nie widzę szczególnego powodu, by właczał żóte światła błyskowe.
    > Wóczas może je mieć "pod siedzeniem": :-)

    Mówimy o sytuacji, kiedy pojazd ITD pozostaje na postoju z włączonym
    silnikiem w obszarze zabudowanym.

    g.

  • 8. Data: 2013-04-02 18:10:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mówimy o sytuacji, kiedy pojazd ITD pozostaje na postoju z włączonym
    > silnikiem w obszarze zabudowanym.

    OK! Wykonuje czynności na drodze, zatem może mieć włączony silnik,
    natomiast nie stoi w miejscu wymagajacym używania żółtych świateł
    błyskowych, a zatem może mieć je "pod siedzeniem".

  • 9. Data: 2013-04-04 08:00:11
    Od: "Strug" <e...@o...PL>

> [...]
    > natomiast nie stoi w miejscu wymagajacym używania żółtych świateł
    > błyskowych, a zatem może mieć je "pod siedzeniem".

    Ciekawe.

  • 10. Data: 2013-04-04 21:54:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Strug" <e...@o...PL> napisał w wiadomości

    > Ciekawe.

    Co w tym jakiegoś szczególnie ciekawego? To bardzo częsta sytuacja.