  • 11. Data: 2020-03-23 02:19:08
    Temat: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-22 o 13:05, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 22 Mar 2020 09:13:35 +0100, Sonn napisał(a):

    > Takie tam maja statystyki ?
    > Bo w policji inne - % spraw wyjasnionych, lepsze dwie sprawy
    > wyjasnione, niz jedno :-)

    No i dlatego cele prokuratury i policji baaardzo często się rozjeżdżają.

    > A mnie sie wydaje dobre ... co proponujesz w zamian ?

    Zmiane brzmienia art. 12 k.k. tak aby nowe czyny ujawnione po wyroku
    mogły być sadzone osobno? Przeciez to nowe zachowania, nowi
    pokrzywdzeni, nowe szkody itp. A tak - art. 12 k.k. i pozamiatane.
    ustali się że sprawca oszukał np. 10 osób, a po wyroku wydanym z
    "dwunastką" okaże się że oszukał w tym samym czasie jeszcze 100 osób. W
    obecnym stanie na nowa setka może się tylko cmoknąć tam gdzie słońce nie
    dochodzi.

    > Jakies tam dane z gazety mamy - przestepstwa z lat 2012-2014,
    > zatrzymani w 2015, sprawa sie toczy, w lutym 2017 aresztowany w nowej
    > sprawie.
    > Tu sad wypuszcza Hossa z aresztu ... a jak rozumiem do tej pory
    > odpowiadal w pierwszej sprawie z wolnej stopy i jakos nie uciekal.
    > W marcu 2017 ujety, aresztowany ... i zakladam, ze dwie sprawy sie
    > tocza. Ta pierwsza sie zakonczyla we wrzesniu 2019, ale to juz
    > przeciez wina sadu, a nie prokuratury :-)

    Nie, nie, nie - trzeba by znać datę skierowania aktu oskarżenia, bo z tą
    chwilą sprawa statystycznie zamyka się i kończy w prokuraturze.
    Postępowanie sądowe i czas jego trwania prokuratura ma już w d....

    > A mnie zainteresowalo
    > "Sprawa nabrała rozgłosu, bo Sąd Rejonowy Warszawa-Mokotów uznał, że
    > areszt w tej sprawie nie będzie konieczny i wyznaczył mu dozór policji
    > połączony z poręczeniem majątkowym.
    >
    > Wkrótce po tej decyzji ,,Hoss" zniknął, a prokuratura wytknęła sądowi,
    > że przekroczył czas 24 godzin, jaki miał na zbadanie wniosku i
    > decyzję.
    > Śledczy wnieśli też do sądu odwoławczego o zmianę decyzji i
    > aresztowanie ,,Hossa"."
    >
    > Jesli sad nie wydal decyzji na czas ... to czy nie powinni zwolnic ?

    Tak jest, powinni. Pytanie tylko kto miał to zrobić? Policja, czy
    prokuratura?

    > Czy tylko chodzilo o to, zeby to byla nowa sprawa o areszt, a nie
    > odwolanie od poprzedniej ?

    W takim wypadku po nieuwzględnieniu wniosku o areszt i zastosowaniu
    innych środków może być tylko zażalenia na postanowienie sądu. Nie można
    od razu wystąpić ponownie z wnioskiem o areszt na podstawie tych samych
    zarzutów i tego samego materiału dowodowego. Musiałoby się pojawić coś
    nowego w zarzutach lub dowodach. Zażalenie na pierwsze postanowienie
    idzie zresztą i tak "swoją drogą", czyli musi być rozpoznane przez sąd
    odwoławczy. Ten może je utrzymać w mocy albo zmienić i zastosować areszt.

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2020-03-23 05:57:26
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 23:25, J.F. pisze:
    > Niemce oburzone, bo ponoc naciagal/oszukiwal i Niemcow.

    serio ? to może powinni go sądzić również w Niemczech ?

  • 13. Data: 2020-03-23 10:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >serio ?

    https://www.tvp.info/15407742/polski-gang-oszukiwal-
    na-wnuczka-w-niemczech-szwajcarii-i-luksemburgu

    Swoja droga - musieli dobrze po niemiecku gadac ...

    >to może powinni go sądzić również w Niemczech ?

    Moze i powinni, ale nie mogli, bo siedzial u nas :-)

    Sens takiego skazania tez mozna kwestionowac ... mialby dostac np po
    5 lat w kazdym z krajow ?

    J.

  • 14. Data: 2020-03-23 14:33:52
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 10:03, J.F. pisze:

    > Moze i powinni, ale nie mogli, bo siedzial u nas

    to w czym problem u Niemców ? nie mają dowodów winy ?

  • 15. Data: 2020-03-23 14:54:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >to w czym problem u Niemców ? nie mają dowodów winy ?

    Nie mieli oskarzonego :-)

    Ale w sumie, to powinni tez uznac, ze polski sad wymierzy sprawiedliwa
    kare łączną ..

    J.

  • 16. Data: 2020-03-23 14:59:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 14:54, J.F. pisze:

    > Nie mieli oskarzonego

    czyli co, nie postawili zarzutów ?

  • 17. Data: 2020-03-23 15:15:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości

    >Zmiane brzmienia art. 12 k.k. tak aby nowe czyny ujawnione po wyroku
    >mogły być sadzone osobno? Przeciez to nowe zachowania, nowi
    >pokrzywdzeni, nowe szkody itp. A tak - art. 12 k.k. i pozamiatane.

    No ale wez jakiegos mlodzienca - powiedzmy rower ukradl, czy drobna
    kwote na wnuczka wyłudził.
    Zlapali go, sad popatrzy po ojcowsku, wymierzy powiedzmy pol roku dla
    przestrogi, albo rok w zawiasach - moze pomoze.

    Ale go przeciez nie złapią. Wiec ukradnie/wyłudzi drugi raz, trzeci,
    czwarty ... za setnym razem go złapia, i co wtedy ?
    Po amerykansku 100 lat ?
    czy 200, bo to juz recydywa ? (formalnie u nas nie).

> [...]
    >"dwunastką" okaże się że oszukał w tym samym czasie jeszcze 100
    >osób. W obecnym stanie na nowa setka może się tylko cmoknąć tam gdzie

    Chyba nadal mogą swojego dochodzic ... tylko co z tego - jak przepil i
    wydal na panienki,
    to z wieziennej pensji tego nie zwroci. Z wolnosciowej tez nie.

    No chyba, zeby tak dopisac do 12, ze łączy sprawy do których oskarzony
    sie przyznał ... byle pozniej nie doklejali na sile.

    >Nie, nie, nie - trzeba by znać datę skierowania aktu oskarżenia, bo z
    >tą chwilą sprawa statystycznie zamyka się i kończy w prokuraturze.
    >Postępowanie sądowe i czas jego trwania prokuratura ma już w d....

    Duzo oszukanych, to i sledztwo dlugie.
    Ale czy przelozeni zrozumieja ?

    >Tak jest, powinni. Pytanie tylko kto miał to zrobić? Policja, czy
    >prokuratura?

    podejrzewam, ze opoznienie bylo pewnie na tyle niewielkie, ze zgodnie
    z orzeczeniem zwolnili i sie nie interesowali godzinami ... i dopiero
    pozniej wyciagneli.

> [...]
    >pierwsze postanowienie idzie zresztą i tak "swoją drogą", czyli musi
    >być rozpoznane przez sąd odwoławczy. Ten może je utrzymać w mocy albo

    To rzeklbym, ze na jedno wychodzi - mogli zazalenie skladac.

    Ale jednak woleli inną formę ... czyzby sami przegapili termin ? :-)

    Czy to jednak wlasnie zażalenie bylo, i tylko jeden z argumentow w nim
    ... ale czy to tak ładnie wypominać sądowi mało istotne błędy ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2020-03-23 18:28:18
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-23 o 15:15, J.F. pisze:

> [...]
    > czwarty ... za setnym razem go złapia, i co wtedy ?
    > Po amerykansku 100 lat ?
    > czy 200, bo to juz recydywa ? (formalnie u nas nie).

    Wystarczy wtedy bez zawiasów.

    > Chyba nadal mogą swojego dochodzic ... tylko co z tego - jak przepil i
    > wydal na panienki,
    > to z wieziennej pensji tego nie zwroci. Z wolnosciowej tez nie.

    A niby od kogo? W jakim postępowaniu? Przecież karne umorzono.

    > No chyba, zeby tak dopisac do 12, ze łączy sprawy do których oskarzony
    > sie przyznał ... byle pozniej nie doklejali na sile.

    Wywalić z przepisu "jeżeli przedmiotem zamachu jest dobro osobiste"
    Wtedy 12 będzie można stosować tylko do wielu przestępstw popełnionych
    na szkodę tej samej osoby. każdy czyn na szkodę kolejnej osoby będzie
    osobnym przestępstwem.

    > Duzo oszukanych, to i sledztwo dlugie.
    > Ale czy przelozeni zrozumieja ?

    W prokuraturze? Raczysz żartować. Obecnie Prokuratury Regionalne i
    Krajową obsadzono takimi debilami jakich jeszcze świat nie widział. W
    większości to niedouczeni karierowicze z ledwo skończonymi aplikacjami,
    którzy zrobią wszystko dla stołka. Całkiem jak minister.

> [...]
    >
    > To rzeklbym, ze na jedno wychodzi - mogli zazalenie skladac.
    >
    > Ale jednak woleli inną formę ... czyzby sami przegapili termin ? :-)

    Bez akt trudno powiedzieć.

    > Czy to jednak wlasnie zażalenie bylo, i tylko jeden z argumentow w nim
    > ... ale czy to tak ładnie wypominać sądowi mało istotne błędy ? :-)

    jak się dało dupy po całości, to teraz winę trzeba na kogoś zwalić. Na
    PO się nie da. ;)

    --
    Sonn

  • 19. Data: 2020-03-23 18:33:10
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-23 o 14:33, u2 pisze:

    > to w czym problem u Niemców ? nie mają dowodów winy ?

    Bo nam przekazali ściganie, idioto od wklejania prasówek?

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2020-03-23 21:08:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 18:33, Sonn pisze:

    > Bo nam przekazali ściganie, idioto od wklejania prasówek?

    niemiecki syn na pytanie odpowiada pytaniem

    wiadomo niemiecki syn

    istotne jest to, czy aby niemieccy ziomkowie niemieckiego syna mają
    jakiekolwiek dowody winy cyganiuka Hossa ?

    czy wystawili za nim list gończy ?

    czy wydali za nim ENA ?

    pytania się mnożą:)