  • 1. Data: 2020-03-16 18:29:57
    Temat: Przełożenie wyborów prezydenta - możliwości prawne
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
    [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]
    2. Co z Dudą po upływie kadencji na którą został wybrany?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-03-16 18:43:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 18:29, A. Filip pisze:
    > 1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
    > [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

    Stan wyjątkowy.

    > 2. Co z Dudą po upływie kadencji na którą został wybrany?

    To co teraz p.o.rezydent.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-03-16 20:36:57
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 18:43, Srek pisze:

    > Stan wyjątkowy.

    oraz klęska żywiołowa lub stan wojenny

    > To co teraz p.o.rezydent.

    srekujacy to pełomafiozo, więc chciałby aby taki stan wyjątkowy
    wprowadzono. chodzi o jak największą ilość zarażonych i zgonów z tym
    związanych, wtedy chętnie przejmie władzę łapówkarz g., który jest
    czecią osobą w Bolanda, bo kadencja Dudusia upływa na początku sierpnia:)

  • 4. Data: 2020-03-16 21:17:12
    Od: r...@o...pl

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 20:37:06 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

    > oraz klęska żywiołowa lub stan wojenny

    Macron zrobił właśnie precedens - jest pod co się "podpiąć" :)

    Niemniej jestem ciekawy, czy ichnie kamizelki to łykną.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 5. Data: 2020-03-17 06:31:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 21:17, r...@o...pl pisze:

    > Macron zrobił właśnie precedens - jest pod co się "podpiąć" :)
    >
    > Niemniej jestem ciekawy, czy ichnie kamizelki to łykną.

    A to on się nimi jakoś przejmuje?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-03-17 08:14:06
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 06:31:55 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > A to on się nimi jakoś przejmuje?

    Kurna chata, dałem specjalnie pustą linię odstępu by nie wiązać góry z dołem
    - widać za mało ;)

    Nie zdziwię się, że polskie kilkanaście dni pomyślano, a nawet zaplanowano jako
    lekkostrawną "grę wstępną" - potem będzie ewentualne przedłużenie o kolejne
    tygodnie, a później już z "grubej rury" model francuski na 30dni lub dłużej,
    zahaczając o termin wyborów.

    W międzyczasie większość kandydatów albo załapie wirusa, albo "wstrzyma"
    kampanię "realną", przestając na "wirtualnej", ale z własnego domu/rancza
    /posiadłości, bo co czy dziennikarz wałęsający się po mieście jest "w pracy"?
    Przecież ma biuro, ma komputer, może zdalnie - za wyjazd do polityka na
    wywiad powinien zostać w zasadzie wypałowany.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2020-03-17 08:33:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 08:14, r...@o...pl pisze:

    > Kurna chata, dałem specjalnie pustą linię odstępu by nie wiązać góry z dołem
    > - widać za mało ;)

    No jak twoja wypowiedź ma dwa zdania to ciężko ich nie wiązać;)

> [...]
    > tygodnie, a później już z "grubej rury" model francuski na 30dni lub dłużej,

    Z pewnością tak było. Dziwne by było gdyby stratedzy pisu nie
    przeanalizowali wszystkich potencjalnych scenariuszy (co nie jest niczym
    nagannym). I równie dziwne jakby nie wybrali najkorzystniejszego dla
    siebie (co już jest nieco naganne, ale nie rozumieniu pisich)

> [...]
    > Przecież ma biuro, ma komputer, może zdalnie - za wyjazd do polityka na
    > wywiad powinien zostać w zasadzie wypałowany.

    Dokładnie tego należy się spodziwać. Reszta zawiesi kampanie - duda
    będzie ją prowadził jak choćby dezorganiując pracę szpitala w
    garwolinie. Ściany pomagają gospodarzom, tym bardziej jak gospodarze się
    nie krępują.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-03-17 14:49:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >niczym nagannym). I równie dziwne jakby nie wybrali
    >najkorzystniejszego dla siebie (co już jest nieco naganne, ale nie

    Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci
    opanowania epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

    I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z
    wirusem ... czy niekoniecznie ?

    J.

  • 9. Data: 2020-03-17 15:25:17
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 14:49:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci
    > opanowania epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

    Się chwalą? "Chiny: kolejne szpitale zwalniają ostatnich pacjentów" - tyle, że
    ja się pytam jakim cudem? Upilnowali każdego? KAŻDEGO z dziesiątków tysięcy
    zakażonych i milionów mających kontakt? Nikt nie zwiał, nikt z wirusem nie
    wyjechał po kryjomu na prowincje, do innych miast chińskich? Nie do
    europejskich, tylko do chińskich?

    A wirus, to co, wziął i wsiąkł? Uruchomił samodestrukcję? Chińczycy wszystko
    zdezynfekowali? Od biurowca po bezdomnych? Chyba, że nie mają bezdomnych...

    Logicznie rzecz biorąc epidemia powinna się rozprzestrzeniać dalej po Chinach,
    od wielkich metropolii po prowincje i to w postępie geometrycznym, skoro było
    tak duże ognisko, tak dużo zainfekowanych i zarażonych...

    Albo są tak dobrzy, albo mają tak dobre "oficjalne komunikaty" - podejrzewam,
    że innych niż te oficjalne nie wolno w Chinach publikować (w tym raczej są
    dobrzy).

    Czekam na ofertę Chin odnośnie pomocy dla Europy, od walki z wirusem, po walkę
    z niewątpliwie następującym kryzysem gospodarczym - chińska sieć 5G przy okazji
    pomoże ;)

    Chińczycy mogliby też podesłać część swojej armii, tak z pół miliona, może
    milion, coby Europa poradziła sobie z uszczelnieniem granic między państwami,
    granic miast i pilnowaniem mieszkańców, by nie łazili bez potrzeby ;-)

    > I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z
    > wirusem ... czy niekoniecznie ?

    Zdanie na następne 100lat: "świat po 2020r nigdy już nie będzie taki sam jak
    dawniej", a drobnym maczkiem, tudzież ukrytym tekstem: "my rządzący polityką
    i gospodarką już o to zadbamy, ba, już zaczęliśmy!" :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 10. Data: 2020-03-17 16:01:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 14:49, J.F. pisze:

    > Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci opanowania
    > epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

    A co za problem się pochwalić?

    > I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z wirusem
    > ... czy niekoniecznie ?

    Od kiedy stan faktyczny ma znaczenia dla mediów narodowych?

    --
    Shrek