  • 31. Data: 2020-03-26 10:21:17
    Temat: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-03-25 o 19:27, J.F. pisze:
    [...]

    >Mea culpa. Miałem na myśli oczywiście wyrok łączny i orzeczoną w jego
    >wyniku karę łączna. Sorry, nie wyraziłem się dość precyzyjnie.

    >Na jakiej to podstawie? Odpada

    Nie chcialo sie prokuraturze dopisac ich do pierwszej sprawy, przez co
    pozbawili ich skutecznej mozliwosci dochodzenia strat.
    Powod IMO dobry.

    Ale ... mozna tak dopisywac, po przekazaniu aktu oskarzenia do sadu ?

    >LOL. To by się dopiero oskarżonemu opłacało. Nie zapłacić, odsiedzieć
    >miesiąc i gotowe.

    Nie, to kary razem a nie zamiennie.
    Odsiedzi dodatkowy miesiac po pierwszym wyroku, a obowiazek splaty
    zostanie.
    A pierwszy wyrok zakladam ze pare lat.

    >A jak był wcześniej aresztowany i by areszt na poczet kary mu
    >zaliczyli (a muszą), to nawet siedzieć na miesiąc by nie poszedł.

    Ale zakladam, ze w areszcie posiedzi dlugo, to wypuszczenie mu sie
    nalezy.
    Hoss akurat dlugo nie siedzial.

    >Proponujesz wyjątkowo fatalne dla pokrzywdzonych rozwiązanie

    Ale zyskaja prawa pokrzywdzonych.

    >To jest rozwiązanie, tylko że powinno się dopuścić możliwość
    >zawieszania znacznie dłuższych kar np. w okreśłonych kategoriach
    >spraw Kradzieże, oszustwa, podatki...). Np. 6-8 lat w zawieszeniu na
    >te 2-3 lata. Wtedy oskarżonemu bardziej jednak kalkulowałoby się
    >zwrócić pieniądze niż iść pierdzieć w pasiaki na tak długi okres.
    >Niestety takiej możliwości u nas nie ma.

    W wielu przypadkach nie ma juz szans zwrocic.
    Nie zarobi uczciwie, a pieniadze przepil :-)

    >Jeśli klient sporo nakradł, to nawet bardziej opłaca mu się
    >odsiedzieć te 2 lata i nikomu nic nie oddać. Gdzie on by zarobił w 2
    >lata taką kasę jaką ukradł, np 2-3 miliony?

    J.

  • 32. Data: 2020-03-26 11:46:24
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 10:21, J.F. pisze:
> [...]
    > Powod IMO dobry.
    >
    > Ale ... mozna tak dopisywac, po przekazaniu aktu oskarzenia do sadu ?

    No właśnie - nie można.

    --
    Sonn

  • 33. Data: 2020-03-26 15:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-03-26 o 10:21, J.F. pisze:
    [...]

    >No właśnie - nie można.

    No to juz nie wiem, jak to powinno byc zalatwione.

    A tymczasem - Ziobro nie odpuszcza, jest juz list gonczy.

    https://tvn24.pl/poznan/poznan-arkadiusz-l-ps-hoss-m
    a-wrocic-do-aresztu-jest-list-gonczy-4494849

    "Wniosek o areszt dla "Hossa", Prokuratura Okręgowa w Warszawie
    skierowała do sądu w piątek 20 marca. W poniedziałek rozpoznał go Sąd
    Okręgowy w Poznaniu. Wniosek dotyczył zastosowania tak zwanego aresztu
    międzyinstancyjnego w związku z wyrokiem, który wobec "Hossa" został
    orzeczony we wrześniu ubiegłego roku.

    - We wrześniu w sprawie "Hossa" została orzeczona nieprawomocnie kara
    siedmiu lat pozbawienia wolności, czyli kara surowa. Obecnie jest
    rozpoznawana apelacja. "

    No i co - wytoczyc druga sprawe i skazac na drugie 7 lat ?

    J.

  • 34. Data: 2020-03-26 17:30:03
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 15:06, J.F. pisze:
> [...]
    > rozpoznawana apelacja. "
    >
    > No i co - wytoczyc druga sprawe i skazac na drugie 7 lat ?

    Nie mozna. Został już skazany za cały okres swojego działania z art. 12
    k.k. Wszystkie podobne czyny jakie popełnił w tym okresie objetym
    wyrokiem będą uznawane za osądzone, o ile sąd II instancji nie uchyli
    tego wyroku wskutek apelacji jaką złożyła prokuratura.

    --
    Sonn

  • 35. Data: 2020-03-26 17:36:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wyrokiem będą uznawane za osądzone, o ile sąd II instancji nie uchyli
    >tego wyroku wskutek apelacji jaką złożyła prokuratura.

    Ale proponujesz, zeby bylo mozna ?

    Bo wychodzi na to, ze faktycznie wielu poszkodowanych zostalo z
    niczym.

    Co prawda duzo pieniedzy to i tak by nie odzyskali ..

    J.

  • 36. Data: 2020-03-26 19:44:40
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Niemce oburzone, bo ponoc naciagal/oszukiwal i Niemcow.
    >
    > Ale pewnie nikt im nie wytlumaczyl na czym sprawa polega, albo nawet -
    > celowo podsunal temat.
    >
    > J.

    Gdzieś tam w necie jest popijawa owych gości po owym wyroku.
    Niemce okradzione, złodziej pije z radości. Co i komu chcesz tłumaczyć?

  • 37. Data: 2020-03-26 21:22:43
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 17:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Sonn"  napisał w wiadomości grup
    a-wrocic-do-aresztu-jest-list-gonczy-4494849

    > Ale proponujesz, zeby bylo mozna ?

    Pisałem - zmienić brzmienie 12 k.k. tak aby różne czyny popełnione na
    szkodę różnych pokrzywdzonych nie były traktowane jako czyn ciągły

    > Bo wychodzi na to, ze faktycznie wielu poszkodowanych zostalo z niczym.

    I tak samo zostaną ewentualni później ujawnieni

    > Co prawda duzo pieniedzy to i tak by nie odzyskali ..

    Ano nie. Nie znam nikogo kto odzyskałby cokolwiek od Romów ;)

    --
    Sonn