    From: Pajączek <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sąd pracy
    Date: Sat, 8 Jan 2005 22:49:34 +0100

    Witam!

    Były pracodawca pozwał mnie do sądu pracy za niewykonanie pracy zleconej
    przez niego. Żąda ode mnie odszkodowania (3xpensja brutto w tamtej
    firmie). Jakie są szanse że on wygra a ja będę musiał bulić kasę?
    To oficjalnie a teraz fakty.
    Zlecanie prac w tamtej firmie wyglądało tak, że wchodził szef do pokoju w
    którym siedzieliśmy, rzucał materiały na biurko (niczyje) i wychodził. My
    wiedzieliśmy że to jest do zrobienia, a robiła ta osoba, która miała
    akurat czas. Jeśli miało to być na wczoraj-wszyscy wszystko na bok i
    dzieliliśmy się pracą, coby to szybko skończyć. Sfinalizowanie pracy
    zawsze należało do szefa (sprawdzenie, zatwierdzenie, poprawki, podpis),
    gdyż posiada on uprawnienia niezbędne do prowadzenia danej działalności.
    Dlaczego pracodawca mnie pozywa? Ponieważ odszedłem z firmy bez słowa (nie
    miałem umowy i nie miałem zamiaru dłużej pracować nie wiedząc czy np jutro
    mnie nie wywalą), a szef poprzysiągł sobie zemstę (straszenie prokuraturą,
    wezwania do zapłaty, do rozliczenia się z pracy). Jako powód domagania się
    odszkodowania firma podaje w pozwie fakt, iż inny pracownik musiał
    analizować to co ja już zrobiłem w danym projekcie i musiał to za mnie
    skończyć (z pewnego źródła-od tego pracownika wiem, że dokończenie
    projektu zajęło koledze niecały dzień-tyle mi by też to zajęło-drukowanie,
    układanie, bindowanie-trochę schodzi a szef wali tylko podpisik).
    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie. Termin roprawy wyznaczony na
    marzec:(
    Aha, jako dowody w pozwie pracodawca podaje dwa wezwania do zapłaty kwoty
    odszkodowania.
    pozdr