  • 1. Data: 2003-12-30 15:36:24
    Temat: Sąd Grodzki kontra rowerzysta.
    Od: "Robert Ostrowski" <r...@i...pl>

    Zaczeło sie tak:

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .rowery&tid=6401461

    Po kilku tygodniach otrzymałem takie pismo od Prezesa Sadu Rejonowego.

    W odpowiedzi na pismo z dnia... uprzejmie informuję, iż udział w czynnościach
    Sadowych, a w szczególnosci w rozprawie zobowiazuje do nalezytego zachowania ,
    a takze do ubioru, ktory nie naruszałby powagi sadu. Z cala pewnoscia stroj
    typowy sportowy nie jest strojem odpowiednim w takiej sytuacji, naruszajacym
    powage Sadu. Zwrocenie uwag, co do nestsownosci Pana stroju podczas rozprawy w
    dniu... przez ASR Agate Misiuk bylo najlagodniejsza forma zdyscyplinowania Pana
    jako swiadka. Podkreslic nalezy, ze zgodnie z art 49 u.s. p w przypadku
    naruszenia powagi czynnosci sadowych Sad moze ukarac winnego kara porzadkowa
    grzywny.
    Ponadto fakt poslugiwania sie rowerem, jako srodkiem komunikacji nie
    uniemozliwia jego uzytkowaniu przywdziania stroju, ktory z jednej strony
    umozliwialby jazde na rowerze, a z drugiej strony byłby strojem odpowiednim dla
    czynnosci sadowych.
    Jednocześnie zwracam Panu uwagę, iz uzywany przez Pana w pismie z dnia...
    zwrot "Pani Agata" w stosunku do ASR Agaty Misiuk jest niestosowny i swiadczy o
    braku szacunku dla sprawowanego urzedu przez Pania asesor oraz ogólnym braku
    kultury.

    Poniewaz niezgadzam sie z wieloma kwestiami wiec napisalem takie pismo, ktore
    mam zamiar wyslac.

    Wiceprezes Sadu Rejonowego
    Dla Warszawy-Mokotowa
    W Warszawie
    Fax:
    Szanowny Panie Prezesie.

    Na wstępie chciałbym podziękować za udzielenie mi odpowiedzi na pismo z dnia
    02.12.2003. Jednocześnie pozwalam się skierować do Pana kolejne pismo gdyż nie
    zgadzam się z pewnymi tezami, które Pan zawarł w piśmie Adm.2532/4011/03.
    A oto szczegóły.

    Wspomniał Pan iż typowy strój sportowy nie jest odpowiednim strojem na rozprawy
    sądowe. Zgadzam się z tym jeśli przyjąć, że typowy strój sportowy to dres i
    adidasy. Ja tymczasem byłem w stroju, który zapewniał mi bezpieczną jazdę na
    rowerze i jednocześnie umożliwia mi na egzystowanie w środowisku biurowym. Być
    może mało ludzi przyjeżdża na rowerze rozprawy sądowe ale to nie zmienia
    faktu , ze rowerzysta ma prawo do uczestniczenia w takich rozprawach. Zapewne
    większość ludzi pojawia się w sadzie w garniturze gdyż korzysta z własnych
    samochodów , TAXI albo z komunikacji miejskiej. Mnie jednak nie stać na ten
    luksus.
    Oto powody. Z obecnego miejsca zamieszkania do siedziby Sądu Grodzkiego przy
    ul. Kocjana i z powrotem jest 40 km. Gdybym chciał przyjechać autobusem to
    musiałbym zużyć 6 biletów w łącznej kwocie 14,40 PLN. Dojazd za pomocą TAXI to
    wydatek ponad 64 PLN. Przyjazd samochodem prywatnym wyniósłby około 34 PLN.
    Tymczasem pokonując na rowerze dystans 40 km jestem zmuszony do wydatkowania
    zaledwie 2 PLN.
    Jak widać z przedstawionej wyżej analizy rower jest dla mnie najbardziej
    ekonomiczny środkiem transportu. Czy zatem istnieje jakiś przepis zabraniający
    poruszania się tanimi środkami transportu? Jeśli nie to zwracam się do Pana o
    usytuowanie na terenie Sądu Rejonowego przy ul. Kocjana parkingu rowerowego, w
    którym to każdy kto przyjedzie do Sądu na rowerze mógłby postawić rower i udać
    się np. na rozprawę. Obecnie na terenie Sądu, a Sąd jest budynkiem użyteczności
    publicznej, nie ma takich warunków co może świadczyć jako niedopatrzenie albo
    celowe działanie.

    Kolejny problem. Zwrócenie uwagi o nieodpowiednim stroju, o zakazie
    przyjeżdżanie do Sądu na rowerze oraz o środkach dyscyplinujących.
    O stroju i rowerze wyżej wspomniałem więc nie będę poruszał po raz kolejny tego
    tematu. Szanowny Panie Prezesie! Jak można karać człowieka za to, że ma inny
    światopogląd, za to, że porusza się innym środkuiem transportu niż większość
    społeczeństwa i za to, że jego stan majątkowy jest niski?

    Teraz chciałbym się odnieść do zarzucanego mi braku szacunku w stosunku do Pani
    ASR Agaty Misiur oraz do ogólnego braku kultury. W normalnych kontaktach
    społecznych zwrot &#8222;Pani (tu imię)&#8221; nie jest odbierany jako przejaw braku
    szacunku. Jeśli tym zwrotem uraziłem Panią ASR Agatę Misiuk to zrobiłem to
    nieświadomie i pragnę teraz szczerze przeprosić. Pragnę jednocześnie podkreślić
    iż jako szary obywatel nie jestem obeznany ze specyfiką sądową i będę wdzięczny
    za wytknięcie mi wszelkich moich potknięć i pomyłek. Jeśli istnieją
    odpowiednie przepisy regulujące moje wątpliwości to byłbym wdzięczny za
    wskazanie mi ich.

    Z poważaniem,

    Mam watpliwosci, czy pismo przypadkiem nie jest za aroganckie. A moze
    powinienem usilniej bronic swoich praw? Co o tym sadzicie?

  • 2. Data: 2003-12-30 15:43:31
    Temat: Re: Sąd Grodzki kontra rowerzysta.
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Ostrowski" <r...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:43d7.000001c4.3ff19b77@newsgate.onet.pl...
    > Zaczeło sie tak:

    Po co dwa razy???

    Leszek

  • 3. Data: 2003-12-30 15:48:43
    Od: "Robert Ostrowski" <r...@i...pl>

    > Po co dwa razy???

    Co dwa razy? Niby, ze pismo jeszcze raz wysylam?

  • 4. Data: 2003-12-30 16:49:52
    Od: <l...@p...fm>

    Mnie jednak nie stać na ten
> [...]
    PLN.
    > Tymczasem pokonując na rowerze dystans 40 km jestem zmuszony do

    Te dywagacje maja sie nijak do odpowiedzi sedziego. Przeciez nie twierdzil
    ze komunikacja rowerowa jest drozsza!

    [....]

> [...]

    [....]
    > Kolejny problem. Zwrócenie uwagi o nieodpowiednim stroju, o zakazie

    Przeciez slowa nie bylo o zadnym zakazie przyjezdzania do sadu na rowerze.
    Moze ty masz jakies inne pismo niz to ktore przytoczyles? Bo tak mi sie
    wydaje jak czytam ten twoj projekt odpowiedzi..

    [....]
> [...]
    większość
    > społeczeństwa i za to, że jego stan majątkowy jest niski?

    nikt Cie nie ukaral. Zwrocono Ci tylko uwage. Stosujesz zwykla demagogie.
    Nie zwrocono Ci uwagi na stan majatkowy tylko na niestosowny ubior. Ten nie
    wynikal ze statusu majatkowego.

    >W normalnych kontaktach
    > społecznych zwrot &#8222;Pani (tu imię)&#8221; nie jest odbierany jako
    przejaw braku
    > szacunku. Jeśli tym zwrotem uraziłem Panią ASR Agatę

    Jest to przejaw dosc bliskiego stosunku, spoufalenia. Tez uwazam za
    niestosowne zwracanie sie w pismach urzedowych po imieniu.

    > Mam watpliwosci, czy pismo przypadkiem nie jest za aroganckie. A moze
    > powinienem usilniej bronic swoich praw? Co o tym sadzicie?

    Aroganckie to ono nie jest ale szczegolnego poziomu to tez nie prezentuje w
    mojej ocenie. A do tego jak juz zaznaczylem mija sie mocno z trescia pisma
    na ktore stanowi odpowiedz.

    A tak w ogole to dalbym spokoj bo nie ma sie o co pienic. Prezes sadu dal Ci
    wyraznie do zrozumienia ze zawaracasz glowe i nic wiecej z tym nie zrobia.
    Najwyzej na odczepne napisze Ci ze podtrzymuje stanowiska zawarte w pismie z
    dn. I co Ci to da?

    Dan.