    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąd Grodzki kontra rowerzysta.
    Date: Tue, 30 Dec 2003 17:49:52 +0100

    Mnie jednak nie stać na ten
    > luksus.
    > Oto powody. Z obecnego miejsca zamieszkania do siedziby Sądu Grodzkiego
    przy
    > ul. Kocjana i z powrotem jest 40 km. Gdybym chciał przyjechać autobusem to
    > musiałbym zużyć 6 biletów w łącznej kwocie 14,40 PLN. Dojazd za pomocą
    TAXI to
    > wydatek ponad 64 PLN. Przyjazd samochodem prywatnym wyniósłby około 34
    PLN.
    > Tymczasem pokonując na rowerze dystans 40 km jestem zmuszony do
    wydatkowania
    > zaledwie 2 PLN.

    Te dywagacje maja sie nijak do odpowiedzi sedziego. Przeciez nie twierdzil
    ze komunikacja rowerowa jest drozsza!

    [....]

    > . Czy zatem istnieje jakiś przepis zabraniający
    > poruszania się tanimi środkami transportu?

    [....]
    > Kolejny problem. Zwrócenie uwagi o nieodpowiednim stroju, o zakazie
    > przyjeżdżanie do Sądu na rowerze

    Przeciez slowa nie bylo o zadnym zakazie przyjezdzania do sadu na rowerze.
    Moze ty masz jakies inne pismo niz to ktore przytoczyles? Bo tak mi sie
    wydaje jak czytam ten twoj projekt odpowiedzi..

    [....]
    > O stroju i rowerze wyżej wspomniałem więc nie będę poruszał po raz kolejny
    tego
    > tematu. Szanowny Panie Prezesie! Jak można karać człowieka za to, że ma
    inny
    > światopogląd, za to, że porusza się innym środkuiem transportu niż
    większość
    > społeczeństwa i za to, że jego stan majątkowy jest niski?

    nikt Cie nie ukaral. Zwrocono Ci tylko uwage. Stosujesz zwykla demagogie.
    Nie zwrocono Ci uwagi na stan majatkowy tylko na niestosowny ubior. Ten nie
    wynikal ze statusu majatkowego.

    >W normalnych kontaktach
    > społecznych zwrot &#8222;Pani (tu imię)&#8221; nie jest odbierany jako
    przejaw braku
    > szacunku. Jeśli tym zwrotem uraziłem Panią ASR Agatę

    Jest to przejaw dosc bliskiego stosunku, spoufalenia. Tez uwazam za
    niestosowne zwracanie sie w pismach urzedowych po imieniu.

    > Mam watpliwosci, czy pismo przypadkiem nie jest za aroganckie. A moze
    > powinienem usilniej bronic swoich praw? Co o tym sadzicie?

    Aroganckie to ono nie jest ale szczegolnego poziomu to tez nie prezentuje w
    mojej ocenie. A do tego jak juz zaznaczylem mija sie mocno z trescia pisma
    na ktore stanowi odpowiedz.

    A tak w ogole to dalbym spokoj bo nie ma sie o co pienic. Prezes sadu dal Ci
    wyraznie do zrozumienia ze zawaracasz glowe i nic wiecej z tym nie zrobia.
    Najwyzej na odczepne napisze Ci ze podtrzymuje stanowiska zawarte w pismie z
    dn. I co Ci to da?

    Dan.