  • 1. Data: 2003-12-30 16:54:33
    Temat: Wysylka z zagranicy
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Mam siostre mieszkajaca w Niemczech. Czy by bylo mozliwe, zeby ona kupila
    jakis towar na niemieckim ebayu ( oprogramowanie ), a jak by doszlo do niej,
    to by przyslala do Polski? Czy bym musial placic na granicy jakies clo albo
    inne oplaty. Albo jeszcze lepiej, czy by bylo mozliwe, zeby ten gosc, od
    ktorego kupila, od razu wyslal ten software do Polski?
    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-12-30 20:35:44
    Temat: Re: Wysylka z zagranicy
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    Najprosciej byloby wyslac to jako Twoje rzeczy.

    Jesli ma Ci to wyslac firma, to najlepiej z jak najnizsza
    wartoscia na fakturze. Wtedy uda sie obejsc odprawe
    celna. Jednak i tak mozliwe, ze bedziesz sie musial po-
    fatygowac do pocztowego UC. Jesli zrobisz to przez
    firme kurierska po kontakcie telefonicznym powinno
    pojsc gladko.

    Jednak jak napisalem najlepiej poczta...
    Z prywatnych rak do prywatnych.

    Szymon

  • 3. Data: 2003-12-30 21:17:28
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Najprosciej byloby wyslac to jako Twoje rzeczy.

    Wiec czyli to by wysylala moja siostra, to bym nie musial placic zadnych
    oplat dodatkowych oprocz pocztowych?
    Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-01-02 09:02:25
    Od: "szym.on" <s...@g...pl>

    > Wiec czyli to by wysylala moja siostra, to bym nie musial placic
    zadnych
    > oplat dodatkowych oprocz pocztowych?
    > Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam.

    Nie liczyłbym na to. Postępowanie celne w sprawie przesyłek pocztowych
    nadchodzących z zagranicy jest wszczynane z urzędu. Zatem jeśli chcesz
    otrzymać tę paczkę drogą pocztową, musisz się liczyć z wezwaniem od
    pocztowego UC. W zależności jakie dokumenty bedą towarzyszyć tej
    paczce w grę wchodzi cło ( jeśli towar jest z UE i ma udowodnione
    pochodzenie to wówczas jest to 0 zł) i nasz 22% VAT.