  • 21. Data: 2004-12-20 00:32:04
    Temat: Re: STOEN, jak wywalczyc swoje?
    Od: "Lendzian" <l...@t...pl>

    > Jak Ty mało wiesz o życiu... Mi się np. żarówki jeśli już przepalają, to w
    > chwili włączenia. A nie podczas świecenia.

    Ooo, widzę, że doświadczona osoba się trafiła - jak miło.
    Jeśli nie jesteś z wyształcenia np. eketrotechnikiem, to daruj sobie swoje
    mądrości
    dotyczące elektronów, a podziel się tymi dostyczącymi prawa, bo na 100%
    takie masz.
    A żarówki się klepią podczas skoków napięcia - włączanie i wyłączanie.. nie
    tylko żarówki,a
    ale to tak doświadczona osoba wie.

    > Albo Twój komputer (zasilacz) był na tyle niskiej jakości, że odłączenie
    > mu prądu na wejściu i potem podłaczenie mu go z powrotem było dla niego
    > zabójcze.

    Tak się działo przy każdym włączaniu i wyłączaniu i jakoś nie umieral.
    Może przyszedł na niego koniec, ale jakoś nie wierzę, że akurat w momencie
    zwarcia w sieci STOENu.

    > Duh - i o to międy innymi chodzi. Jeśli nie uda Ci się tutaj wykazać
    > swojej racji, w sądzie masz jeszcze mniejsze szanse. A tam już to sporo
    > kosztuje.

    Zapytałem tylko co jeszcze oprócz odwolania mogę zrobić.
    A jeśli sąd, to jedyna możliwość, to nie pójdę tam, bo będą prawnicy
    opłaceni przez STOEN, jeśli do czegoś by doszło.. a oni przecież bez ściemy
    i omylości przytoczą swoją wszechwiedzę elektrotechniczną i powołają
    biegłych...
    Więc ja, jako że nic nie wiem o życiu nic nie zdziałam.

    > Stary - może. Ale czy jesteś w stanie wykazać, że był ZA stary?

    Bo ja wiem? Jak pękł, to chyba juz samo o soie mówi.
    Termin zmęczenie materiału zapewne nie jest Ci obcy, więc po co powyższe
    pytanie?

    > Np. ja mam 18-letni motocykl. Jest stary. Ale czy jest za stary? Nie.
    > Jeździ, oleju nie gubi, pali mało, hamulce działają, oświetlenie też...

    Część dawców nerek pewnie myślało, że hamulce nie są za stare, bo jeszcze
    wczoraj działały. Jakby wszyscy myśleli tak jak Ty i nie wymieniali zużytych
    części
    zanim się zepsują, to np. samoloty spadałyby dużo częściej.
    Osobiście jeżdzę w górach na rowerze i jakbym miał punt widzenia na te
    sprawy takie
    jak Ty, to już bym pewnie leżal połamany, bo jednal jakas linka hamulcowa
    okazala sie za stara...
    Ale na szczęście kości mam całe, bo dzieki mojej niewiedzy o życiu wymieniam
    je co sezon.
    A Tobie życzę szczęscia z gruchotem.

    > Następnym razem idź prosto do sądu - jak zapłacisz za zawracanie głowy
    > sądowi, to może porzyjdzie ci do tej twojej główki, że taka dyskusja to
    > spora przysługa dla ciebie.

    Wiem i za to wszystkim dziekuję.
    A taka dyskusja to dobra okazja dla Ciebie, żeby się trochę rozkompleksic,
    co?
    Taka wiedza o życiu... no no. Jestem pod wrażaniem. Dołączając jeszcze
    filozofię z motorem
    to aż zazdroszczę szczęścia.

    > A przy twoiej postawie może jeszcze dostaniesz grzywnę za obrazę sądu.

    Znaczy jakiej postawie Panie elektryko-prawniku (prawniko-elektryku)?

  • 22. Data: 2004-12-20 00:34:45
    Od: "Lendzian" <l...@t...pl>

    > Zostało o powiedzianie już wielokrotnie - taką przyczyną mogła być
    > tandetność twojego zasilacza.

    Mogła, ale nie musiała.
    Nie wiem, czy czytasz początki tematów rozmów do których raczysz swą osobą
    dołączać, ale ja tam wcale nie pytałem, czy tandetność mojego zasilacza jest
    przyczyną.
    Następnym razem przczytaj też pierwszego mejla z tematu... będzie lepiej.

  • 23. Data: 2004-12-20 01:37:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lendzian wrote:

    > Ooo, widzę, że doświadczona osoba się trafiła - jak miło.
    > Jeśli nie jesteś z wyształcenia np. eketrotechnikiem,
    > to daruj sobie swoje mądrości

    No nie jestem. Ale kto to jest eketrotechnik?

> [...]
    > A żarówki się klepią podczas skoków napięcia - włączanie i wyłączanie.. nie
    > tylko żarówki,a ale to tak doświadczona osoba wie.

    No i tutaj też miałeś włączenie i wyłączenie (a raczej odwrotnie -
    wyłączenie i włączenie).

    > Tak się działo przy każdym włączaniu i wyłączaniu i jakoś nie umieral.
    > Może przyszedł na niego koniec, ale jakoś nie wierzę, że akurat w momencie
    > zwarcia w sieci STOENu.

    A czy normalnie go włączasz i wyłączasz poprzez wyciągnięcie wtyczki?
    Czy też może raczej guziczkiem (który tak na prawdę nie odcina zasilania
    z sieci).

    [ciach]

    > Bo ja wiem? Jak pękł, to chyba juz samo o soie mówi.

    Niekoniecznie. Może był wadliwy, o czym nabywca (STOEN) nie wiedział.
    Może ktoś w niego czymś uderzył.

    > Termin zmęczenie materiału zapewne nie jest Ci obcy, więc po co powyższe
    > pytanie?

    Zmęczenie materiału dotyczy raczej materiałów pracujących mechanicznie -
    poddawanych zmiennym obciążeniom. A nie statycznie obciążonemu izloatorowi.

    > Część dawców nerek pewnie myślało, że hamulce nie są za stare, bo jeszcze
    > wczoraj działały. Jakby wszyscy myśleli tak jak Ty i nie wymieniali zużytych
    > części zanim się zepsują, to np. samoloty spadałyby dużo częściej.

    Twoja umiejętność czytania ze zrozumieniem jest w kompletnej atrofii...

    > Osobiście jeżdzę w górach na rowerze i jakbym miał punt widzenia na te
    > sprawy takie jak Ty, to już bym pewnie leżal połamany, bo jednal
    > jakas linka hamulcowa okazala sie za stara...

    No właśnie _za_ stara. To, że coś ma np. 10 lat nie oznacza, że musi być
    już _za_ stare. Ani zużyte.

    > Ale na szczęście kości mam całe, bo dzieki mojej niewiedzy o życiu wymieniam
    > je co sezon. A Tobie życzę szczęscia z gruchotem.

    Zużywające się części są wymieniane (np. klocki), starzejące się części
    (np. przewody hamulcowe) też. Ale np. rama jest ciągle taka sama - choć
    jest już 'stara'. Blok silnika także. I parę innych detali.

    No, ale ty płoniesz 'świętym oburzeniem' i musisz zniszczyć i obrazić
    każdego, kto ma czelność podważać twoje 'święte prawo' do żądania
    ufundowania nowego komputerka.

    > Wiem i za to wszystkim dziekuję.
    > A taka dyskusja to dobra okazja dla Ciebie, żeby się trochę rozkompleksic,
    > co?

    Ech... Tobie nie jest potrzebna pomoc prawnika, tylko psychologa...

    > Taka wiedza o życiu... no no. Jestem pod wrażaniem. Dołączając jeszcze
    > filozofię z motorem to aż zazdroszczę szczęścia.

    "Nie chce mi się z tobą gadać" (c)

    > Znaczy jakiej postawie Panie elektryko-prawniku (prawniko-elektryku)?

    Chamskiej, agresywnej, bezmyślnej, ignoranckiej... Więcej nie chce mi
    się wymieniać... Ani rozmawiać - *plonk*

  • 24. Data: 2004-12-20 06:43:59
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 23:42:20 GMT,
    osoba podpisana: Lendzian <l...@t...pl>
    napisała:

    > O, i wyszło dlaczego Pan trzyma ze STOENem :)

    Zaczynają się wycieczki osobiste? Jak elektryk to musi być od razu w
    STOEN-ie ?(Czy innym rejonie energetycznym)

    KJ

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 25. Data: 2004-12-20 10:59:50
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Lendzian" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

    > O, i wyszło dlaczego Pan trzyma ze STOENem :)

    Nie trzymam ze STOENEM, tylko prawdą obiektywną. Przecież niezależnie od
    tego jaki mam zawód podobnie jak Pan też jestem obiorcą. Też ryzykuję, że
    moje urządzenia ulegną uszkodzeniu i to z mojej winy.

    > Jeśli znajdzie Pan troszkę czasu, to może mógłby mi Pan wytłumasczyć, co
    > się mogło stać - ja na innej grupie
    > (np. iżynierskiej) dokładnie opiszę zdażenie i to co z niego wynikalo.

    Na 99 procent przepięcie dobiło słaby zasilacz. Zasilacz, który wcześnie nie
    sygnalizował nieprawidłowości swojej pracy. Niestety ulegający uszkodzeniom
    zasilaczciągnie za sobą elektronikę dyskun twardego. Rzadziej coś więcej.

    > Bo jako optyk zawsze myślałem, że za małym
    > napięciem nie można skrzywdzić żadnego urządzenia.

    Jako nieelektryk miał Pan prawo tego niewiedzieć, ale ja już takiego prawa
    nie mam.

    > No to się sprawa utrudnia :/

    Niestety, jest to dla Pana niekorzystne, ale ja tu nic nie zmienię.

    > Zachciało się Waszmości chrześcijańskim językiem gadać? Tedy Waści powiem,
    > że (nie ubliżając Waszmości) nie imaginuję sobie, jak ono zdanie prościej
    > wyłożyć można.

    > Tak mi się skojarzyło z pytaniami prawnika na rozprawie:
    > "A skad pewność, że nie takie napięcie?
    > A skąd wiesz, że tego nie robią?"

    A wynikają one z tego, że stawiane komuś zarzuty trzeba udowodnić.

    > No nie. Nie posiadam takich dokumentów. Ale jeśli można takie coś zdobyć,
    > to się uda, bo wg reportażu w mediach to był stary izolator.. pokazali
    > nawet
    > jak ładnie pękł..... no chyba, że sobie media fantazjowały.

    Nie musiał być stary, jest to bez wątpienia łatwe do sprawdzenia, ale w Pana
    sprawie to i tak nie ma znaczenia. Co do reportażu, to przytoczę inny
    przykład z roku chyba 2000 z okolic Prochowic (woj. dolnośląskie), kiedy to
    na skutek porażenia napięciem 110 kV zginął wędkarz. Zginął z wyłącznej
    własnej winy. W telewizji regionalnej wrocławskiej pan Andrzej L. (reporter
    tej telewizji) stwierdził, że "linia 110 kV wisi tylko kilka metrów nad
    ziemią". A ile ma wisieć. Z racji, że był to wypadek śmiertelny w temat
    wmieszał się prokurator. Pomiary wykonane w miejscu zdarzenia pokazały, że
    linia wisiała ponad 2 metry wyżej niż wymagane przepisami minimum. Ale to są
    reporterzy szczególnie lokalnych telewizji. Im mniejszą posiada w temacie
    widzę merytoryczną, tym więcej ma do powiedzenia.

    > A wydaje mi się, że zasilacz w komputerze jest tym, co
    > go zabezpiecza przed niespodziankami. Ale niestety ten zasilacz tego nie
    > przeżył.
    > Na pewno ogromna część społeczeństwa jak kupije sprzęt, to podłącza go do
    > sieci
    > i używa.

    Tyle, że tak wrażliwy sprzęt jak komputer nie przyłącza się bezpośrednio do
    sieci, tylko za pośrednictwem odpowiedniego filtra (który zabezpiecza
    również zasilacz). To pisze w instrukcji obsługi każdego komputera
    składanego w warunkach fabrycznych, a nie na zapleczu taniego sklepu.

    > Nie wiedziałem, że żeby czerpać energię z (od jakiegoś czasu)
    > niemieckeij firmy
    > STOEN potrzeba się samu zaopatrzeć w UPSy i inne ustrojstwa za ciękie
    > pieniądze,

    Co prawda nie podoba mi się, że STOEN sprzedano, ale ten fakt nie zwalnia
    odbiory z pewnych obowiązków. STOEN wykonuje swoją działalność w Polsce i
    dlatego obowiązują go przepisy w Polsce obowiązujące.

    > bo jak się tego nie zrobi, to można stracić sprzęt, nie z powodu złego
    > użytkowania,

    Złego użytkowania z winy użytkownika.

    > ale z powodu tego, że w sieci będących właśnością STOENU walnie
    > zabezpieczenie,
    > które (dla powtórzenia) wg mediów było poprostu stare...

    A skąd media wzięły tę wiedzę?

    > A z pojęciem konserwacja kojarzy mi się m.in. wymiana starego sprzętu na
    > nowy.

    W przepisach dotyczących eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych nie ma
    pojęcia konserwacja. Są za to jednoznacznie zdefiniowane inne zabiegi
    eksploatacyjne, ich zakres, częstotliwość itp.

    > Juz raz miałem podobny przypadek w innym mieszkaniu - były problemy z
    > próndem i okazało się, ża to instalacja w mieszkaniu nawala, ale to
    > sprawdzili elektrycy - wtedy do STOENu nikt nie miał pretensji.

    Stan techniczny instalacji wewnętrznych nie jest w kompetencji
    przedsiębiorstwa energetycznego.

    > Ale teraz zbieg okoliczności byl aż śmieszny.
    > W razie czego mogę poprosić właściciela mieszkania, żeby jego ekipa
    > sprawdziła instalację.

    To nie był zbieg okoliczności tylko skutki i przyczyny. Przykre, że te
    pierwsze dla Pana niekorzystne. W każdym razie jeśli uda się Panu ustalić
    innego niż Pan winowajcę (czego serdecznie życzę), to nie będzie nim STOEN.

    > Mam nadzieję, że obiektywnie.

    Te działania nie są poza kontrolą.

    > Jeśli faktycznie na nich to nie ciąży, to jeszcze bardziej się utrudnia :/

    Jak pisałem trzeba znaleźć winnego i jego ścigać.

    > Przynajmiej raz napiszę odwołanie.
    > Tak dla spokoju, bo w świetle tego, co Pan napisał, to wątpię, czy to cos
    > zmieni.

    Reklamację może Pan zawsze złożyć i musi być ona rozpatrzona. Nawet jeśli
    reklamujący nie ma racji.

    > Jak napisałem na początku tego mejla chciałbym wiedzieć, co jeszcze może
    > być
    > przyczyną spalenia kompa, jak nie za duże napięcie, bo o ile dobrze
    > zrozumiałem.
    > Pan sugerował, że to nie jest jedyna przyczyna.

    Jednoznacznie chyba nie uda się ustalić. Jedno jest pewne. Pan nie miał
    zabezpieczonego komputera przed niespodziankami sieciowymi. Te niespodzianki
    jak przepięcia łączeniowe pojawiają się jak już wspomniałem to w poprzednim
    poście (tyle, że innymi słowami) w trakcie normalnej pracy sieci.

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 26. Data: 2004-12-20 18:37:20
    Od: "Lendzian" <l...@t...pl>

    > O, i wyszło dlaczego Pan trzyma ze STOENem :)
    >
    > Zaczynają się wycieczki osobiste? Jak elektryk to musi być od razu w
    > STOEN-ie ?(Czy innym rejonie energetycznym)

    Nie, dlatego umieściłem ":)" na końcu zdania.

  • 27. Data: 2004-12-20 23:20:58
    Od: "Lendzian" <l...@t...pl>

    [ciecie]
    > Jako nieelektryk miał Pan prawo tego niewiedzieć, ale ja już takiego prawa
    > nie mam.
    [ciecie]

    No... to generalnie spuszczamz tonu i chba sprzedam to, co zniego zostalo.
    Dobrze, że z dyskiem nic się nie stało, bo gdybym stracił wyniki prac, ktore
    tam są
    (a ktore jeszcze nie były zarchiwizowane), to polałaby się krew :)
    Dziękuję Panu za wyjaśnienia... szkoda, że nie były od razu, bo przez ten
    temat przywinęło
    się sporo złośliwości i postów nie na temat troszke.

    Pozdrowienia
    Lendzian

  • 28. Data: 2004-12-21 09:03:57
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    > temat przywinęło
    > się sporo złośliwości i postów nie na temat troszke.

    Jeśli niektóre zdania Pan odebrał jako złośliwość to przepraszam. Zabierając
    głos na grupie nigdy z takim nastawieniem nie zaczynam.
    Niepotrzebnie poddał się Pan totalnie nietrafionej sugestii dziennikarskiej.
    Jako ten, któremu poruszona przez Pana tematyka nie jest obca, postarałem
    się Panu wyjaśnić tematy, co do których został Pan wprowadzony w błąd.
    Szkoda tylko, ze nie zrekompensuje to Panu utraconej kasy.
    Pozdrawiam.

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 29. Data: 2004-12-21 19:26:55
    Od: "Lendzian" <l...@t...pl>

    > Jeśli niektóre zdania Pan odebrał jako złośliwość to przepraszam.
    > Zabierając głos na grupie nigdy z takim nastawieniem nie zaczynam.

    Nie Pana mialem na mysli... siebie m.in. niestety tak :)

> [...]
    > obca, postarałem się Panu wyjaśnić tematy, co do których został Pan
    > wprowadzony w błąd. Szkoda tylko, ze nie zrekompensuje to Panu utraconej

    Szkoda to fakt.. ale teraz przynajmniej nie pałam nienawiścią do STOENU :)
    Dziękuję raz jeszcze.
    Lendzian

  • 30. Data: 2004-12-22 12:42:26
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Lendzian wrote:
    .
    > No.. a ja musze troszeczke wiecej wymienic, a na to mie jakby chwilowo nie
    > stac.
    > A najgorsze jest to, ze komp jest teraz dla mnie narzedziem pracy i na jego
    > braku
    > ciagle trace :/

    Jesli miales zasilacz klasy Codegen, to dobremu specjaliscie nietrudno
    bedzie wykazac, ze to on mogl byc przyczyna uszkodzenia pozostalych
    podzespolow. Natomiast uszkodzenie jego samego - no coz, moze wina
    STOENu, dostaniesz 50pln na takie samo g... Ale co do reszty podzespolow
    - jesli bedzie watpliwosc co do winy (STOENu czy zasilacza) - mozesz nic
    nie wywalczyc IMO.

    W kazdym razie ja z pokora poszedlbym do sklepu po solidny zasilacz i od
    niego rozpoczal odbudowe komputera. Dodatkowe 50-100pln a potrafi
    zaoszczedzic 2kpln innych wydatkow. A UPS dodatkowo - jesli komputer to
    narzedzie pracy - wskazany.

    WL