  • 1. Data: 2006-01-25 22:02:31
    Temat: SPPN - reklamacja 'mandatu' za parkowanie
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    Po krótce opiszę sprawę a na końcu umieszczam pytanie. Z góry dziękuję
    za cierpliwość.

    Opis:
    ----------
    23.11.2005, 24.11.2005 oraz 25.11.2005 dostałem wezwanie do zapłaty w
    związku z parkowaniem w Strefie Płatnego Parkowania w Warszawie bez
    wniesienia opłaty.

    25.11.2005 złożyłem odwołanie argumentując iż nie jestem z Warszawy i
    parkowałem w miejscu ograniczonym znakami D-18, a nie jak mówi regulamin
    SPPN D-48 i D-45.

    12.01.2006 otrzymałem odpowiedź od Zarządu Dróg Miejskich (dokument
    datowany na 05.01.2006) iż moja reklamacja nie została uwzględniona gdyż
    o obowiązku wnoszenia opłaty informuje znak D-44 (i tu podstawa prawna)
    niezależnie od dodatkowego oznakowania znakami pionowymi D-18.

    Komentarz:
    ----------
    W sumie to mogę się nawet zgodzić z taką argumentacją chociaż uważam że
    jest ona lekko krzywdząca dla 'szarego człowieka' gdyż wymaga znajomości
    ogromnej liczby przepisów (znajomość regulaminu SPPN nie jest
    wystarczająca).

    Pytanie:
    ----------
    W ciągu jakiego czasu SPPN powinien odpowiedzieć na reklamację. Czy
    przekroczenie terminu zwalania mnie z obowiązku zapłaty 'opłaty dodatkowej'?

    Bardzo prosiłbym o opinie.
    Link do regulaminu SPPN: http://www.zdm.waw.pl/docs/doc204.PDF

    Pozdrawiam,
    Jim

  • 2. Data: 2006-01-26 17:06:09
    Temat: Re: SPPN - reklamacja 'mandatu' za parkowanie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jim <j...@w...pl> napisał:

    >W ciągu jakiego czasu SPPN powinien odpowiedzieć na reklamację. Czy
    >przekroczenie terminu zwalania mnie z obowiązku zapłaty 'opłaty dodatkowej'?
    IMHO reklamacja była bezzasadna, bo skoro wjechałeś do SPP to należało
    wnieść opłatę, która wynika z ustawy o drogach.

    Artur Golański