  • 1. Data: 2006-01-25 21:52:19
    Temat: Dług a odpowiedzialność...
    Od: "Student" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam pytanie połączone z prośbą. Czy Ktoś może potrafi dokonać krótkiej
    odpowiedzi na zagadnienie: dług a odpowiedzialność (wg prawa cywilnego)(?).
    Chodzi tu ,myślę, o porównanie tych dwóch kwestii - bo opisanie każdej z
    osobna mija się z wg mnie z celem...

    Pzdr :)
    Student

  • 2. Data: 2006-01-26 09:01:17
    Temat: Re: Dług a odpowiedzialność...
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Student" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    cywilnego)(?).
    > Chodzi tu ,myślę, o porównanie tych dwóch kwestii - bo opisanie każdej z

    Profesjonalistow prosze o nie korygowanie mnie, wiem, ze temat poruszony, to
    temat rzeka, ale ku pomocy koledze Studentowi, w skrocie i przekladajac z
    prawniczego na chlopski rozum:

    a) dlug - to obowiazek dluznika, zobowiazanie do swiadczenia, okreslenie co
    powinien zrobic dluznik (np. zobowiazanie sprzedawcy do wydania towaru,
    zobowiazanie kupujacego do zaplaty ceny),

    b) odpowiedzialnosc - to prawny ciezar, negatywne konsekwencje dlugu.
    Okreslajac osobe odpowiedzialna, wierzyciel okresla osobe, od ktorej ma
    prawo domagac sie spelnienia swiadczenia. Od odpowiedzialnosci zwalniasz sie
    spelniajac swiadczenie okreslone w dlugu,

    nadprogramowe c) swiadczenie - zachowanie dluznika na rzecz wierzyciela
    (uprawnionego).

    To tak w miare prostymi slowami. Jezeli kolega student studiuje prawo, to
    sugeruje nie siedziec podczas sesji przy komputerze, ale przy ksiazkach :)

    Pozdr.,

    F.
    ------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 3. Data: 2006-01-26 10:57:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fil napisał(a):
> [...]
    > prawo domagac sie spelnienia swiadczenia. Od odpowiedzialnosci zwalniasz sie
    > spelniajac swiadczenie okreslone w dlugu,

    przy czym dług i odpowiedzialność nie muszą współistnieć

    KG

  • 4. Data: 2006-01-26 16:46:32
    Od: "Studnet" <i...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > spelniajac swiadczenie okreslone w dlugu,
    >
    > nadprogramowe c) swiadczenie - zachowanie dluznika na rzecz wierzyciela

    Wielkie dzięki :) - właśnie o to mi chodziło! Krótko i na temat! :))
    To lecę do książek ;)

    PZDR :)
    Student