  • 1. Data: 2006-01-25 21:34:45
    Temat: TPSA, przedawnienie, próba ugodowa
    Od: "fikumiku" <g...@g...pl>

    Witam,
    Może ktoś z was był w podobnej sytuacji i wie jak ją rozwiązać?

    W 2001 i w 2002 roku poszalałem z telefonami i mam do zapłacenia sporą
    łączną kwotę.
    TPSA oczywiście odłączyła mi telefon i nie świadczyła usług.

    W 2003 wyjechałem za granicę i wróciłem w 2005, okazało się że przez cały
    ten okres co miesiąc
    przysyłali mi rachunek na 35 zł tytułem abonamentu.
    Pani w Błękitnej Linii powiedziała, że zmieniali system i ktoś się pomylił
    wpisując
    datę odłączenia od systemu 2020 (zamiast 2002 - czeski błąd)

    Niedawno dostałem wezwanie do próby ugodowej, w którym TPSA żąda ode mnie
    podpisania ugody, w której zobowiązuje się do spłaty wszystkich tych
    rachunków
    po 35 zł (35 x 24 = 840 zł)

    I tu nasuwają mi się dwa pytania:

    1. Czy muszę płacić za te faktury po 35 zł kiedy nie korzystałem z usług
    tepsy bo mnie odłączyli?
    2. Czy to przypadkiem już nie uległo przedawnieniu, a jeśli tak to jak tą
    sprawę zakończyć?

    Dzięki za treściwe wypowiedzi :-)

    Pozdrawiam,
    fikumiku.

  • 2. Data: 2006-01-25 22:29:01
    Temat: Re: TPSA, przedawnienie, próba ugodowa
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    fikumiku napisał(a):

> [...]
    > tepsy bo mnie odłączyli?
    > 2. Czy to przypadkiem już nie uległo przedawnieniu, a jeśli tak to jak tą

    Pytanie drugie - nie. Przedawnienie obejmuje każdą należność (w tym
    przypadku każdą fakturę) oddzielnie i wynosi 3 lata od terminu płatności
    Pytanie pierwsze - czy przypadkiem nie masz pisma z TP o rozwiązaniu
    umowy z powodu niezapłaconych rachunków?

    M.

  • 3. Data: 2006-01-26 07:08:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Pytanie drugie - nie. Przedawnienie obejmuje każdą należność (w tym
    > przypadku każdą fakturę) oddzielnie i wynosi 3 lata od terminu płatności

    Albo dwa lata, zależy od przyjętej interpretacji.

    KG

  • 4. Data: 2006-01-26 16:09:03
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Albo dwa lata, zależy od przyjętej interpretacji.
    >
    > KG

    A kiedy jest lata?

  • 5. Data: 2006-01-26 19:13:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Albo dwa lata, zależy od przyjętej interpretacji.

    Hmm, a cos wiecej? Bo tocze boj z TPSA, dziwna firma z Luksemburga i jeszcze
    dziewniejsza z Wroclawia o - w sumie smieszne - pieniadze. Ale sie zaparlem
    :-)

    sz.

  • 6. Data: 2006-01-26 19:38:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    szomiz napisał(a):
    > Hmm, a cos wiecej? Bo tocze boj z TPSA, dziwna firma z Luksemburga i jeszcze
    > dziewniejsza z Wroclawia o - w sumie smieszne - pieniadze. Ale sie zaparlem
    > :-)

    Prawo telekomunikacyjne nie określa przedawnienia takich roszczeń. Do
    wyboru mamy więc zasady ogólne - czyli trzyletni okres przedawnienia z
    art.118 kc albo też odpowiednie zastosowanie art.751 kc, bo zgodnie z
    art.750 kc do umów o świadczenie usług które nie są uregulowane innymi
    przepisami stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu. Ale umowa o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych jest uregulowana innymi
    przepisami, więc powstaje problem czy można stosować w zakresie w jakim
    PT jej nie reguluje przepisy o zleceniu, czy też nie. Moim zdaniem nie,
    ale niektórzy uważają inaczej...

    KG

  • 7. Data: 2006-01-26 21:09:59
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > przepisami, więc powstaje problem czy można stosować w zakresie w jakim
    > PT jej nie reguluje przepisy o zleceniu, czy też nie. Moim zdaniem nie,

    Dzieki za info, mam nastepne pytanie:

    A ci niektorzy wygrali juz przedstawiajac swoje zdanie? SN wypowiadal sie w
    tej kwestii?

    sz.