  • 1. Data: 2012-01-01 19:10:55
    Temat: SMSy reklamowe - kto odpowiada?
    Od: KK <n...@n...com>

    Firma X reklamuje sie smsami. Po skardze do tej firmy otrzymalem od niej
    informacje ze firma X podpisala umowe z firma Y a ta znowu moze zlecic
    wysylanie smsow firmie Z. Do kogo mam w takim razie kierowac prosby o
    usuniecie mojego nr i ew skarge do GIODO ?

  • 2. Data: 2012-01-01 19:40:51
    Temat: Re: SMSy reklamowe - kto odpowiada?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Do kogo mam w takim razie kierowac prosby o
    > usuniecie mojego nr

    Zignoruj ich. Oni na pewno ślą z automatu do wszystkich. Zablokuj w
    komórce lub u operatora numer z którego przychodzą smsy (jeśli się da).

    > i ew skarge do GIODO ?

    No raczej skargę do GIODO powinieneś złożyć do GIODO :)

    Ale nr tel nie jest daną osobową i nie ma podstaw do złożenia skargi.
    Chyba, że ślą w powiązaniu z danymi osobowymi (nazwisko, imię itp.), to
    tak pod warunkiem, że te dane nie zostały uzyskane za Twoją zgodą.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2012-01-01 19:55:31
    Od: KK <n...@n...com>

    W dniu 2012-01-01 20:40, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > Chyba, że ślą w powiązaniu z danymi osobowymi (nazwisko, imię itp.), to
    > tak pod warunkiem, że te dane nie zostały uzyskane za Twoją zgodą.

    Ale skoro maja tylko moj nr a ja chce zeby go usuneli to maja taki psi
    obowiazek chyba?

  • 4. Data: 2012-01-01 20:08:58
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ale skoro maja tylko moj nr a ja chce zeby go usuneli to maja taki psi
    > obowiazek chyba?

    Nie. Podobnie gdybyś zażądał, żebym np. ja wymazał Twój numer z
    notatnika. Mogę to zrobić, ale nie muszę.

    Jeśli będziesz tych smsów otrzymywał dostatecznie dużo (wartość
    uznaniowa), to możesz ich próbować skarżyć o nękanie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2012-01-01 20:12:01
    Od: KK <n...@n...com>

    W dniu 2012-01-01 21:08, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli będziesz tych smsów otrzymywał dostatecznie dużo (wartość
    > uznaniowa), to możesz ich próbować skarżyć o nękanie.

    Nie zgodze sie z Tobą bo np wysylajac smsy konkursowy do polsatu w odp
    dostaje info o administratorze danych. Rozumiem ze to info dostaje po to
    zebym mogł sie do niego zglosic i prosic o usuniecie nr zeby nie
    dostawac innych smsow.
    A tutaj nie wiem nic o administratorze a nie chce juz dostawac smsow na
    ktore nigdy nie wyrazilem zgody

  • 6. Data: 2012-01-01 20:13:26
    Od: KK <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Jeśli będziesz tych smsów otrzymywał dostatecznie dużo (wartość
    > uznaniowa), to możesz ich próbować skarżyć o nękanie.

    a to ze masz w notatniku to sobie mozesz miec do momentu jak nie
    zaczniesz mi wysylac smsow marketingowych bez mojej zgody na ich
    otrzymywanie

  • 7. Data: 2012-01-01 20:18:52
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nie zgodze sie z Tobą bo np wysylajac smsy konkursowy do polsatu w
    > odp dostaje info o administratorze danych.

    Bo to jest loteria (konkurs).

    > A tutaj nie wiem nic o administratorze a nie chce juz dostawac smsow na
    > ktore nigdy nie wyrazilem zgody

    Nie musisz wyrażać zgody, żeby ktoś mógł do Ciebie wysłać SMSa (e-maila,
    listu, faksu, telefonu itp.). Zwłaszcza jeśli jest to SMS słany z
    automatu do wszystkich numerów po kolei. Nie ma wtedy żadnej bazy, a tym
    bardziej zawierającej dane osobowe.
    Podobnie jest z e-mailem, czy listem. Chyba, że zawiera niezamówioną
    informację handlową. Wtedy możesz zgłosić to na policji - jest to
    wykroczenie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2012-01-01 20:27:40
    Od: KK <n...@n...com>

    W dniu 2012-01-01 21:18, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > Podobnie jest z e-mailem, czy listem. Chyba, że zawiera niezamówioną
    > informację handlową. Wtedy możesz zgłosić to na policji - jest to

    Nie wiem czy jest slany z automatu czy nie ale z odpowiedzi jaka
    dostalem od firmy ktorej to wlasnie smsy reklamowe dostaje (z oferta
    pozyczki got.) wynika ze firma zlecila wysylanie jakiejs innej firmie
    ktora to posiada legalna baze danych
    Troche to dziwne ze posiadaja moj nr a ja nie moge nic z tym zrobic
    Rozumiem ze oferta pozyczki jest niezamowiona inf handlowa i jedyne co
    moge zrobic to zglosic na policje?
    Chcialem to zalatwic polubownie i powolac sie na Ustawę o
    przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.ART 9 pkt 3

    "Nieuczciwymi praktykami rynkowymi w każdych okolicznościach są następujące
    agresywne praktyki rynkowe:
    3) uciążliwe i niewywołane działaniem albo zaniechaniem konsumenta
    nakłanianie
    do nabycia produktów przez telefon, faks, pocztę elektroniczną lub
    inne środki porozumiewania się na odległość, z wyjątkiem przypadków
    egzekwowania
    zobowiązań umownych, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące
    przepisy"

  • 9. Data: 2012-01-01 21:27:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 01 Jan 2012 21:27:40 +0100, KK <n...@n...com> wrote:

    >Troche to dziwne ze posiadaja moj nr a ja nie moge nic z tym zrobic
    Kazdy ma prawo sobie wygenerowac dowolne ciagi cyfr i tym samym
    "posiadac" numery roznych osob.

    WAM

  • 10. Data: 2012-01-02 19:11:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jan 2012, KK wrote:

    > a to ze masz w notatniku to sobie mozesz miec do momentu jak nie zaczniesz mi
    > wysylac smsow marketingowych bez mojej zgody na ich otrzymywanie

    Co prawda to prawda.
    Tyle, że jak wystąpi z bezpodstawnym żądaniem (usunięcia numeru[1],
    zamiast zaprzestania wysyłania "marketingu"), to fachowo i gładko
    odeślą go na drzewo.

    W tym problem.
    [1] Jakby argument z "usuwaniem numeru" miał podstawy, to posiadacze
    tablic matematycznych - za czasów przedkalkulatorowych coś
    takiego drukowano - mieliby przechlapane)

    pzdr, Gotfryd