  • 1. Data: 2003-01-15 14:39:36
    Temat: Ryczalt za wode a liczniki
    Od: "Piotrek" <m...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie czy Spoldzielnia moze pobierac zryczaltowana oplate za wode mimo
    ze zalozylem liczniki na wode? Liczniki odebral pracownik spoldzielni,
    zaplombowal, nawet zanioslem pierwsze odczyty (na blankiecie spoldzielni i w
    terminie jakim wymagali) a mimo to po jakims czasie przyszlo pismo o zmianie
    oplat tyle ze wciaz woda liczona jest jako ryczalt? Czy prawo jakos to
    reguluje?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-01-15 17:26:44
    Temat: Re: Ryczalt za wode a liczniki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A masz jakąś umowę? Zresztą, najlepiej powiedzą Ci w samej spółdzielni.
    Pewnie ktoś zapomniał o Twoich wodomierzach i tyle.

  • 3. Data: 2003-01-15 18:36:12
    Temat: Odp: Ryczalt za wode a liczniki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b03rk3$3c4$...@n...tpi.pl...
> [...]
    zmianie
    > oplat tyle ze wciaz woda liczona jest jako ryczalt? Czy prawo jakos to

    wystąpiłeś wcześniej o zgodę na ich założenie ? jaka jest sytuacja
    liczników w Twojej spóldzielni? czy zlożyles już pismo wyjasniające sprawę i
    skorygowanie zle naliczonych opłat? i czy zapoznałes sie z obowiązującym
    regulaminem ? tylko tą drogą dowiesz sie jakie są prawa danej spółdzielni
    ponieważ wiele czynników wpływa na poszczególne działania przy obliczaniu
    tego typu czy innych dostarczanych do lokalu usług ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-15 18:59:07
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    zmianie
    > oplat tyle ze wciaz woda liczona jest jako ryczalt? Czy prawo jakos to

    proponuje lekturke ; regulamin danej spółdzielni oraz Dz. U. z 1999 r. nr
    15, poz. 140
    -rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 roku (Dz. U. nr 42, poz.
    264
    -Dz. U. z 1995 r., nr 54, poz. 288 z późn. zm
    -Dz. U. nr 132, poz. 867 z późn. zm
    -rozporządzenia Ministra Gospodarki (Dz. U. z 1998 roku, nr 132, poz. 867
    -26 marca 1999 roku, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 30, poz. 291
    -Ministerstwa Finansów wyrażone w piśmie nr GN 4-660-99/97/1782 z dnia 30
    czerwca 1997
    wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 października 1999 roku (Dz. U. nr
    91, poz. 1042

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-15 19:12:04
    Od: "Piotrek" <m...@w...pl>

> [...]
    > ponieważ wiele czynników wpływa na poszczególne działania przy obliczaniu
    > tego typu czy innych dostarczanych do lokalu usług ...

    Zgoda to formalnosc, zgadzaja sie "w domysle" podanie napisalem i zlozylem,
    przyszedl czlowiek i zaplombowal liczniki, czyli wg mnie wszystko ok.
    Liczniki ma chyba wiekszosc ludzi to bardzo duza spoldzielnia. No niestety z
    regulaminem sie nie zapoznalem....Ale slyszalem ze istnieje przepis
    zabraniajacy nakladania oplat zryczaltowanych za media. Dla mnie to po
    prostu nielogiczne ze kaza placic ryczaltem pomimo ze mam liczniki, nie
    bardzo wiem jak to w ogole jest mozliwe...Czy ten kraj jest az tak
    bezsensowny???? Za wymienione okna zwracaja kase, spoldzielnia wiec nie robi
    problemow. interesuje mnie czy spoldzielni wolno robic cos tak skrajnie
    bezsensownego. Pisma nie zlozylem jeszcze bo wolalbym wiedziec jak to
    wyglada od strony prawnej po prostu. Zeby cos napisac trzeba wiedziec czy ma
    sie podstawy do stawiania zadan. Regulami spoldzielni nie moze byc w
    sprzecznosci z prawem cywilnym (czy inaczej mowiac z prawem wyzszej
    instacji - mam nadzieje ze to zrozumiale, nie jestem prawnikiem) czy np
    konstytucja.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2003-01-15 19:24:34
    Od: "Piotrek" <m...@w...pl>

    > proponuje lekturke ; regulamin danej spółdzielni oraz Dz. U. z 1999 r. nr
    > 15, poz. 140

    Hmmmm dluzsza lektura, pobieznie to ja nic tam nie dostrzegam, ale poczytam

    > -rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 roku (Dz. U. nr 42,
    poz.
    > 264

    To nic nie wnosi

    > -Dz. U. z 1995 r., nr 54, poz. 288 z późn. zm
    > -Dz. U. nr 132, poz. 867 z późn. zm

    Nie mam dostepu do tych dziennikow...moze jakis link?

    > -rozporządzenia Ministra Gospodarki (Dz. U. z 1998 roku, nr 132, poz. 867

    To dotyczy energii cieplnej

    > -26 marca 1999 roku, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 30, poz. 291

    To tez dotyczy energii cieplnej

    > -Ministerstwa Finansów wyrażone w piśmie nr GN 4-660-99/97/1782 z dnia 30
    > czerwca 1997

    nie wiem gdzie tego szukac...?????

    > wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 października 1999 roku (Dz. U.
    nr
    > 91, poz. 1042

    To nie dotyczy wody

    Mimo wszystko dzieki, choc niewiele mi to wyjasnilo...

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 7. Data: 2003-01-15 22:27:34
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b04ca9$26u$...@n...tpi.pl...

    to już nie czytaj chyba Robert ma racje zapomnieli o Tobie ...pewnie mają
    dobry bałagan ...

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-15 23:12:39
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Wed, 15 Jan 2003 15:39:36 +0100, Piotrek napisał/a:

> [...]
    > oplat tyle ze wciaz woda liczona jest jako ryczalt? Czy prawo jakos to

    Ryczałt nie pomylił Ci się z zaliczką?

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 9. Data: 2003-01-16 07:11:58
    Od: "Piotrek" <m...@w...pl>

    > Ryczałt nie pomylił Ci się z zaliczką?

    Nie:) To dokladna rozpiska ile i za co sie placi, winda, smieci itd. itp.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 10. Data: 2003-01-16 11:43:56
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 16 Jan 2003 08:11:58 +0100, Piotrek napisał/a:

    > Nie:) To dokladna rozpiska ile i za co sie placi, winda, smieci itd. itp.

    Też mam coś takiego,ale w moim przypadku ten ryczałt jest zaliczką.
    Potem mnie odpowiednio podsumowywują w/g faktycznego wskazania liczników i
    albo mam nadpłatę,albo niedopłatę.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja