  • 1. Data: 2003-01-15 14:47:06
    Temat: Opóźnienia w realizacji umowy przyrzeczenia - konsekwencje
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam!

    Dostałem w spadku mieszkanie [testament] i rozpocząłem klasyczną sądową
    procedurę o stwierdzenie nabycia spadku. Samo mieszkanie postanowiłem sprzedać
    poprzez Agencję Nieruchomości, przy czym mając świadomość że taka sprzedaż nie
    dzieje się z dnia na dzień wystawiłem tam swoją ofertę jeszcze zanim sąd wydał
    postanowienie. Wydawało mi się że 4 miesiące na załatwienie spraw spadkowych to
    aż nadto, tymczasem:

    - sądy przekazywały sobie wzajemnie moją sprawę, przez co jestem de facto w
    punkcie wyjścia, bo dopiero za parę dni wpłynie wniosek do docelowego sądu
    który ma rozpatrzyć tą sprawę

    -kupca na mieszkanie już mam, ale przedwstępna umowa jaką zawarł z Agencją
    Nieruchomości mówi o dacie podpisania docelowego aktu notarialnego do 31 marca
    2003. Na razie chętny wpłacił Agencji zaliczkę w wysokości 5500 zł.

    Najkrócej mówiąc - boję się że nie będę w stanie dotrzymać tej daty. Co mogę
    zrobić żeby nie stracić i nie zniechęcić kupca?

    * pozwolić mu zamieszkać od 1 kwietnia w sprzedawanym lokalu podpisując z nim
    jakąś umowę (jaką?) która uspokoi go że wszystko jest OK

    * pogonić sąd żeby się pospieszył (da się? sąd docelowy jest w dużym mieście
    wojewódzkim niestety)

    Bardzo proszę o wszelkie rady.

    C. Sawicki