  • 1. Data: 2005-09-23 17:56:22
    Temat: Rozwód...
    Od: "Ewa Gutowska" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Bardzo proszę o radę jak przeprowadzic rozwód najszybciej , najtaniej i żeby
    się zabezpieczyć przed ewentualnymi roszczeniami współmałżonka do alimentów
    (ponoć po rozwodzie nawet po kilku latach współmałżonek jeśli np. straci
    pracę lub zachoruje ma prawo domagać się alimentów). Wiem, że jeśli rozwód
    będzie z orzeczeniem o winie to uniknie sie problemu z alimentami ale za to
    koszty rozprawy wzrastają, czas załatwienia jest dłuższy niż przy rozwodzie
    bez orzekania o winie. Chciałabym zaoszczędzić sobie dodatkowych
    nieprzyjemności i wnieść pozew o rozwód bez orzekania o winie i zastanawiam
    się jak w takim razie zabezpieczyć się żeby kiedyś nie płacić alimentów. Czy
    jeśli obie strony napisałyby oświadczenie, że zrzekają się prawa do
    pobierania od byłego małżonka wszelkich świadczeń w przyszłości i zanieść do
    notariusza, to czy to wystarczy?
    Bardzo proszę o podpowiedź?
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-09-23 18:07:52
    Temat: Re: Rozwód...
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Ewa Gutowska napisał(a):
> [...]
    > jeśli obie strony napisałyby oświadczenie, że zrzekają się prawa do
    > pobierania od byłego małżonka wszelkich świadczeń w przyszłości i zanieść do

    nie, nie można zrzec się tego prawa

    KG

  • 3. Data: 2005-09-23 19:10:06
    Od: " max" <m...@g...pl>

    Ewa Gutowska <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > (ponoć po rozwodzie nawet po kilku latach współmałżonek jeśli np. straci
    > pracę lub zachoruje ma prawo domagać się alimentów).
    Witam,
    chyba jest to mozliwe do 5 lat po rozwodzie, i jeśli były współmałżonek nie
    wstąpi w następny związek małżeńki...
    Zajrzyj na wątek o prawie rodzinnym na forum : www.forumprawne.org