  • 1. Data: 2005-09-23 19:43:20
    Temat: Kupno auta z przerobionymi numerami.
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

    Witam

    Mam nastepnujacy problem:
    ktos z mojej bliskiej rodziny zakupil auto w komisie samochodowym, ktore
    bylo swiezo sprowadzone z Francji. Zarejestrowal je na siebie, pojezdzil
    pare miesiecy i postanowi sprzedac. Przy sprzedazy okazalo sie, ze numery sa
    przerobione, dokumenty francuskie - falszywe. Oczywiscie nie zdawal sobie
    sprawy z historii samochodu.
    Co mu grozi? Czy straci swoje pieniadze? Czy zostanie oskarzony o paserstwo?
    Dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2005-09-23 19:58:36
    Temat: Re: Kupno auta z przerobionymi numerami.
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek l" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie sprawy z historii samochodu.
    > Co mu grozi? Czy straci swoje pieniadze? Czy zostanie oskarzony o

    1. pole numerowe trzeba sprawdzac przy zakupie - kto tego nie robi, cierpi
    2. jakas odpowiedzialnosc komisu jest za towar
    3. pojazd zostanie wyrejestrowany z ruchu na stale bo nie ma fabrycznego
    numeru vin, czyli nie spelnia art. 66-ktoregos pord - silnik tez jest
    przebity, ale od 20 pazdziernika wchodzi w zycie zmiana - silnik jako czesc
    zamiennna (dz. u. nr 180) takna marginesie
    4. prokuratura moze orzec przepadek, zakaz zbycia itp. - wlasciciela raczej
    nie ustala
    5. jedyne co odzyska, to grosze jak sprzeda np. fotele i felgi itp. -
    elementy nienumerowane
    6. sam nie przebil - tego nie udowodnia, paserka tez nie wchodzi w gre

    Ja bym zaatakowal komis.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl