  • 1. Data: 2003-10-24 07:25:39
    Temat: Rozwiązanie umowy : porozumienie czy wypowiedzenie?
    Od: "pytjnik" <p...@o...pl>

    Mam możliwość wyboru : rozwiązanie umowy za porozumieniem stron lub zaklad
    zwalnia mnie z przyczyn ekonomicznych, przedstawiona analiza finansowa płacy
    jest porównywalna - co wybrać ?
    Może ktoś mi doradzi.
    Dzięki.

  • 2. Data: 2003-10-24 07:51:29
    Od: "ania" <b...@h...com>

    Poproś o zwolnienie z przyczyn ekonomicznych, to jest korzystniejsze dla
    pracownika.

  • 3. Data: 2003-10-24 08:31:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 24 Oct 2003 09:25:39 +0200, "pytjnik"

    >Mam możliwość wyboru : rozwiązanie umowy za porozumieniem stron lub zaklad
    >zwalnia mnie z przyczyn ekonomicznych, przedstawiona analiza finansowa płacy
    >jest porównywalna - co wybrać ?

    1. Jeżeli firma zatrudnia ponad 20 osób - przy wypowiedzeniu z
    przyczyn ekonomicznych dostaniesz odprawę (jeżeli mniej, to nie).
    2. Przy wypowiedznieu przysługują Ci dni na szukanie pracy
    3. Przy wypowiedzeniu dostajesz zasiłek od zaraz na pół roku
    (standardowo). Przy porozumieniu dostajesz 3 miesiące później i o te 3
    miesiące krócej.
    4. Przy wypowiedzeniu musisz iść na urlop, jeżeli pracodawca sobie
    tego zażyczy (w przypadku porozumienie - zgodnie z planem urlopów).
    5. Co lepiej wygląda w świadectwie pracy - oceny IMO zależą od
    oceniającego. Obydwie przyczyny nie są złe.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-10-24 09:21:33
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Oczywiscie ze w tej sytuacji lepiej zeby Cie zwolnili z ich winy. Dostaniesz
    moze jakas odprawe itd...

  • 5. Data: 2003-10-24 09:34:29
    Od: "pytjnik" <p...@o...pl>

> [...]
    > GG 2122; ICQ#: 64457775
    > e-mail Rot13 coded

    >Dzięki za informacje, ale inną uzyskałem z Urzędu Pracy, tz. przy
    porozumieniu stron jeżeli w świadectwie będzie zaznaczne, że z przyczyn
    ekonomicznych zgodnie z D.U. nr 4/90 to otrzymuję zasiłek po wypowiedzeniu i
    12 miesięczny.
    W moim przypadku otrzymałam propozycje odprawy- w zasadzie taką samą.
    Wlaściwie to intersowała mnie odpowiedź, którą poruszałeś w punkt.5- czyli
    bez róźnicy.
    pozdr.

  • 6. Data: 2003-10-24 13:38:05
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    | W moim przypadku otrzymałam propozycje odprawy- w zasadzie taką samą.
    | Wlaściwie to intersowała mnie odpowiedź, którą poruszałeś w punkt.5- czyli
    | bez róźnicy.

    Oczywiscie ze jest roznica. Jezeli odejdziesz za porozumieniem stron a
    zaklad pracy "zapomni" sie z czegos wywiazac to pozostaje tobie jedynie
    normaln sprawa na drodze cywilnej (czy jak to sie nazywa) a jak ciebie
    zwolnia to masz sad pracy.

    A.

  • 7. Data: 2003-10-24 15:05:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A dlaczego? Zobowiązanie zawsze będzie wynikać ze stosunku pracy.

  • 8. Data: 2003-10-24 15:08:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > porozumieniu stron jeżeli w świadectwie będzie zaznaczne, że z przyczyn
    > ekonomicznych zgodnie z D.U. nr 4/90 to otrzymuję zasiłek po

    Upewnij się w jakimś źródle co do tej informacji. Nie jestem mocny w
    prawie pracy, ale coś nie bardzo mi się podoba to porozumienie stron z
    przyczyn ekonomicznych. No bo albo rozstajecie się, bo tak chcecie, albo
    dla tego, bo zakład pada. Nie bardzo widzę, by to się dało połączyć.

    Proponuję telefon do PIP-u.

  • 9. Data: 2003-10-24 18:19:52
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "pytjnik" <p...@o...pl> wrote in message
    > Mam możliwość wyboru : rozwiązanie umowy za porozumieniem stron lub zaklad
    > zwalnia mnie z przyczyn ekonomicznych, przedstawiona analiza finansowa
    płacy
    > jest porównywalna - co wybrać ?

    witam!
    oczywiscie wypowiedzenie!!!!!!
    przy porozumieniu stron nawet te marne grosze z bezrobocia nie przysluguja!

    pozdr. M.T.