  • 1. Data: 2003-10-24 08:40:31
    Temat: CZY TO MOŻLIWE??
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    że podczas rozwodu żona ,której matka po ślubie dała równowartość jednego
    mieszkania,a później kupiła im większe również przelewając jej na konto
    równowartość tego mieszkania......to jak to może wyglądać po rozwodzie?
    Jesli dziewczyna udowodni, że pieniądze dała jej matka to jemu należy się
    połowa jednego i drugiego,czy nic mu się nie należy?
    Słyszałam taką historię,że inna para się rozwodziła i dziewczyna pokazała
    sądowi wyciągi z konta,na które przelała pieniądze na mieszk. jej babcia, a
    mąż jedynie wyposażył mieszkanie.Musiała spłacić rzeczy które wniósł mąż,
    ale do mieszkania nie miał żadnych praw.
    Więc jak to jest?? Czy jest to możliwe??
    Zamotałam trochę sory...

  • 2. Data: 2003-10-24 09:32:42
    Temat: Re: CZY TO MOŻLIWE??
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp>

    "Mała" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > że podczas rozwodu żona ,której matka po ślubie dała równowartość jednego
    > mieszkania,a później kupiła im większe również przelewając jej na konto

    o ile nie maja intercyzy to IMO nalezy mu sie polowa, podobnie jak w
    przypadku posiadania dlugow - rowniez polowa, o ile jakakolwiek oddzielna
    umowa nie stanowi inaczej.

    marcin

  • 3. Data: 2003-10-24 10:38:45
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > o ile nie maja intercyzy to IMO nalezy mu sie polowa, podobnie jak w
    > przypadku posiadania dlugow - rowniez polowa, o ile jakakolwiek oddzielna

    Bzdura.
    Art.33 pkt.2 KR
    "Odrębny majątek każdego z małżonków stanowią:
    1) ......
    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca postanowił inaczej. "

    Pzdr.
    P.D.

  • 4. Data: 2003-10-24 10:40:35
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Mała" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli dziewczyna udowodni, że pieniądze dała jej matka to jemu należy się
    > połowa jednego i drugiego,czy nic mu się nie należy?

    Nic mu się nie należy. Podstawe prawną masz w mojej odpowiedzi na post
    Marcina.

    Pzdr.
    P.D.

  • 5. Data: 2003-10-24 10:57:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę,
    > chyba że spadkodawca lub darczyńca postanowił inaczej. "

    przecież pieniądze nie są przedmiotem majątkowym nabytym przez darowiznę ...

    a w tym artykule nie jest napisane, że przedmioty kupione za otrzymane
    pieniądze lub przedmioty kupione za pieniądze otrzymane ze sprzedaży
    przedmiotów otrzymanych są odrębnym majątkiem

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-10-24 11:04:44
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp>

    "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> wrote in message

    > Nic mu się nie należy. Podstawe prawną masz w mojej odpowiedzi na post
    > Marcina.

    Dziedziczenie nie wchodzi tu w gre, darowizna rowniez, chyba ze istnieje
    odpowiedni dokument poswiadczajacy akt darowizny (a od tego sie placi
    podatek). Nie jest to rowniez zapis.

    marcin

  • 7. Data: 2003-10-24 11:05:43
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > przecież pieniądze nie są przedmiotem majątkowym nabytym przez darowiznę

    A czym są ? Pieniążek to nie przedmiot mający jakąś wartość ?

    > a w tym artykule nie jest napisane, że przedmioty kupione za otrzymane
    > pieniądze lub przedmioty kupione za pieniądze otrzymane ze sprzedaży
    > przedmiotów otrzymanych są odrębnym majątkiem

    Dokładnie o tym mówi 3 punkt tego artykułu.

    Pzdr.
    P.D.

  • 8. Data: 2003-10-24 11:24:41
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    > Dziedziczenie nie wchodzi tu w gre, darowizna rowniez, chyba ze istnieje
    > odpowiedni dokument poswiadczajacy akt darowizny (a od tego sie placi
    > podatek). Nie jest to rowniez zapis.

    Art. 890. § 1. KC
    "Oświadczenie darczyńcy powinno być złożone w formie aktu notarialnego.
    Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje się ważna,
    jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione. "

    :-)
    Pzdr.
    P.D.

  • 9. Data: 2003-10-24 11:59:00
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    DZIĘKUJĘ -Jestem usatysfakcjonowana:-)

  • 10. Data: 2003-10-24 13:05:45
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    > DZIĘKUJĘ -Jestem usatysfakcjonowana:-)

    na twoim miejscu nie cieszyl bym sie tak do konca, bo co prawda nie
    napisalas nic na ten temat, ale wyglada mi na to ze posilkujac sie tym
    wszystkim moze i odzyskasz polowe mieszkania, ale us dosoli ci kare za
    zalegly niezaplacony podatek od darowizny, czyli od kasy ktora dostalas od
    matki na to mieszkanie i na tamto poprzednie, a wtedy sie moze okazac ze
    nawet kasy ze sprzedazy tego mieszkania nie starczy na kare,

    oczywiscie sorki za zlozenie to chodzi o ciebie :) moze to tyczy sie kogos
    innego no i ze podatek nie zostal zaplacony, byc moze zostal,a ty o tym nie
    napisalas