  • 1. Data: 2003-07-24 17:08:33
    Temat: Rozwiazanie umowa ze spoldzielnia mieszkaniowa.
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

    Witam wszystkich!
    Mam taki problem, w grudniu podpisalem umowe ze spoldzielnia na kupno
    mieszkania, termin oddania byl na koniec marca '03.
    Oczywiscie spoldzielnia nie wywiazala sie z tego terminu, potem nastepny
    termin i nastepy ale zaden nie na pismie, wiec na papierze mam caly czas
    pierwszy termin. Budynek do dzisiaj nie jest skonczony, a zeby bylo
    zabawniej spoldzielnia chce podniesc dosc znaczaco koszt mieszkania, w
    zasadzie bez uzasadnienia. W umowie zastrzegli sobie wprawdzie takie prawo
    ale tylko o tyle o ile wzrosna ceny wykonywania takich uslug wg GUS, a
    wedlug GUS'u wzrosly cos okolo 0,5%.

    Jakie mam mozliwosci wycofania sie z tej umowy, zakladajac ze dostane aneks
    do niej moge go nie podpisac, ale co ze zwrotem kasy, prawie 90kpln ;o(.
    Czy tez nie powinienem czekac na aneks i wymowic ta umowe ze wzgledu na
    niedotrzymanie terminow?
    Jaki podac termin zwrotu kasy w takim przypadku i jakie sa szanse no to?

    Dodac musze ze spoldzielnia w razie wycofania sie zastrzegla sobie prawo do
    potracenia 5kpln i zwrotu kosztow dopiero w momencie pozyskania nowego
    kupca, rozumiem ze to obowiazuje w sytuacji kiedy oni sie wywiazuja a ja tak
    po prostu chce sie wycofac, natomiast w tej chwili to oni sie nie wywiazuje
    wiec ten zapis mnie nie obowiazuje.

    Mam nadzieje ze nie jest tak ze juz sie w to wdepnie, to mimo zmiany
    warunkow na moja niekorzysc ja juz nic nie moge zrobic?
    Czy moze mi ktos cos doradzic jak rozwiazac ten problem!?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje.