  • 1. Data: 2003-07-24 16:37:13
    Temat: umowa zlecenie i czas wypowiedzenia
    Od: Mariusz Gromada <m...@w...pl>

    Witam!

    Znalazlem sie ostatnio w dosc trudnej sytuacji. W chwili obecnej jestem
    na praktykach studenckich w dosc duzej firmie. Podpisalem umowe zlecenie
    na 3 miesiace. Niedawno otrzymalem bardzo ciekawa propozyje pracy. Jest
    to dla mnie duza szansa na przyszlosc. Nowa praca zaczyna sie 15 sierpnia.

    Jaki jest czas wypowiedzenia umowy zlecenie? Nie mam zadnej adnotacji w
    umowie na ten temat. Jedynie czas pracy jak i wynagrodzenie sie na niej
    znajduje.

    Jakie sa konsekwencje prawne zerwania takiej umowy?

    --
    Mariusz Gromada
    http://atraktor.ask33.net/

  • 2. Data: 2003-07-24 16:46:33
    Temat: Re: umowa zlecenie i czas wypowiedzenia
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Uzytkownik "Mariusz Gromada" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > znajduje.
    >
    > Jakie sa konsekwencje prawne zerwania takiej umowy?

    Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w kodeksie cywilnym - a mianowicie Art.
    734 - 751
    http://www.prawo.beck.pl/paragraf/pi.akt.23905.html#
    128834
    Jezeli bedziesz mial problemy z interpretacja - zapytaj konkretnie

  • 3. Data: 2003-07-24 16:50:52
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "Mariusz Gromada" <m...@w...pl> napisal w >
    > Jaki jest czas wypowiedzenia umowy zlecenie? Nie mam zadnej adnotacji w
    > umowie na ten temat. Jedynie czas pracy jak i wynagrodzenie sie na

    Umowa zlecenia jest umowa cywilno - prawna,
    Oto co mówi kodeks cywilny na ten temat.
    Art. 746.
    § 1. Dajacy zlecenie moze je wypowiedziec w kazdym czasie. Powinien jednak
    zwrócic przyjmujacemu zlecenie wydatki, które ten poczynil w celu nalezytego
    wykonania zlecenia; w razie odplatnego zlecenia obowiazany jest uiscic
    przyjmujacemu zlecenie czesc wynagrodzenia odpowiadajaca jego dotychczasowym
    czynnosciom, a jezeli wypowiedzenie nastapilo bez waznego powodu, powinien
    takze naprawic szkode.
    § 2. Przyjmujacy zlecenie moze je wypowiedziec w kazdym czasie. Jednakze gdy
    zlecenie jest odplatne, a wypowiedzenie nastapilo bez waznego powodu,
    przyjmujacy zlecenie jest odpowiedzialny za szkode.
    § 3. Nie mozna zrzec sie z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z
    waznych powodów.

    Przeczytaj co masz w umowie, a podejrzewam ,ze jest to zakamuflowana umowa o
    prace i zobacz co da sie zrobic.
    Tylko umowa o prace zobowiazuje cie do wykonywania pracy pod kierunkiem i
    nadzorem pracodawcy - pokombinuj co da sie zrobic z twoja umowa

  • 4. Data: 2003-07-24 17:56:50
    Od: Mariusz Gromada <m...@w...pl>

    > § 2. Przyjmujacy zlecenie moze je wypowiedziec w kazdym czasie. Jednakze gdy
    > zlecenie jest odplatne, a wypowiedzenie nastapilo bez waznego powodu,
    > przyjmujacy zlecenie jest odpowiedzialny za szkode.

    Zlecenie jest odplatne. Co np. moze byc waznym powodem? Z punktu
    widzenia pracodawcy wszystko wyglada tak samo.

    > § 3. Nie mozna zrzec sie z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z
    > waznych powodów.

    Czyli zawsze mozna wypowiedziec umowe? Nie da sie stworzyc takiej umowy
    zlecenia, w ktorej zrzekalbym sie prawa do wypowiedzenia?

> [...]
    > Tylko umowa o prace zobowiazuje cie do wykonywania pracy pod kierunkiem i
    > nadzorem pracodawcy - pokombinuj co da sie zrobic z twoja umowa

    W mojej umowie jest tylko podana nazwa projektu, kwota zaplaty, numer
    konta oraz czas wykonania pracy.

    Jest taki myk, ze w chwili obecnej robie cos innego niz jest zapisane w
    tej umowie. Moze to bedzie dobrym powodem jej zerwania? Chodzi o to, ze
    mialem zrobic cos, na co nie pozwala wewnetrzne prawo firmy.
    Dowiedzialem sie o tym przed podpisaniem umowy, ale zapis w umowie juz
    taki pozostal (tak dziala duza firma, moj dzial z dzialem kadr poprostu
    sie nie skontaktowal).

    Jezeli dobrze zrozumialem, to nie ma zadnego minimalnego okresu
    wypowiedzenia?

    --
    Mariusz Gromada
    http://atraktor.ask33.net/

  • 5. Data: 2003-07-24 18:15:12
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Mariusz Gromada" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zlecenie jest odplatne. Co np. moze byc waznym powodem? Z punktu
    > widzenia pracodawcy wszystko wyglada tak samo.

    Ważny powód to np. uszczerbek na zdrowiu, trwałe kalectwo, choroba itp.
    Zależy jak argumentujesz w sądzie.

    > Czyli zawsze mozna wypowiedziec umowe? Nie da sie stworzyc takiej umowy
    > zlecenia, w ktorej zrzekalbym sie prawa do wypowiedzenia?

    Taka umowa byłaby niezgodna z prawem.

    > W mojej umowie jest tylko podana nazwa projektu, kwota zaplaty, numer
    > konta oraz czas wykonania pracy.

    Typowa umowa zlecenie. W sprawach nieuregulowanych obowiazuje kodeks
    cywilny.

    > Jezeli dobrze zrozumialem, to nie ma zadnego minimalnego okresu
    > wypowiedzenia?

    Nie ma.

    Wiele zależy od charakteru pracy i czy rzeczywiście zleceniodawca poniesie
    szkodę z tytułu niewykonania zlecenia.

  • 6. Data: 2003-07-24 18:51:44
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz Gromada" <m...@w...pl> napisał w > W mojej
    umowie jest tylko podana nazwa projektu, kwota zaplaty, numer
    > konta oraz czas wykonania pracy.

    a nie możesz tego robić równolegle z nową pracą?

> [...]
    > Dowiedzialem sie o tym przed podpisaniem umowy, ale zapis w umowie juz
    > taki pozostal (tak dziala duza firma, moj dzial z dzialem kadr poprostu

    tu już raczej specjalista od prawa cywilnego jest potrzebny - wydaje mi sie
    , że to jest powód, ale znam się na prawie pracy nie na cywilnym

    > Jezeli dobrze zrozumialem, to nie ma zadnego minimalnego okresu
    > wypowiedzenia?

    ja takiego w przypadku umowy zlecenia nie znam

    JO