  • 1. Data: 2003-07-24 17:15:26
    Temat: Ojciec milioner a alimenty
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam!
    Oto moj problem!
    Ojciec milioner: dwa samochody (w tym Merc), dwie wille, mieszkanie, las i duzo
    kasy na kontach, ale bez dochodow z firmy - oficjalnie emeryt z 1100 do reki.
    Do tej pory placil za moje studia - zagraniczne, podyplomowe, dzienne itp.
    I nagle przestal, bo uznal, ze to nie ma sensu, bo go nie slucham (sic!).
    alimenty nie byly wczesniej zasadzone - ojciec po prostu placil na moje
    utrzymanie, bo mama zarabia tylko ok 1000 zl.
    Do konca studiow zostalo mi pol roku na dziennych i rok na podyplomowych - w
    sumie ok.15 tys.zl razem z kosztami na zycie - wg tego co do tej pory placil.
    Ucze sie bardzo dobrze (tylko jedna poprawka w ostanim roku) - kilka stypendii
    i wyroznien.

    Jakie bylyby szanse wygrania wniosku o alimenty w sadzie - pomijam fakt, ze ma
    pelno znajomych wsrod sedziow :(

    Ile kosztuje taki wniosek i czy w razie powodzenia beda one wyplacone juz na
    poczatku pazdziernika, zebym mogl kontynuowac studia.

    dziekuje za porade.

    Krzysztof 23l.

  • 2. Data: 2003-07-24 18:03:26
    Temat: Re: Ojciec milioner a alimenty
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    [ciach]
    jak dla mnie bedziesz miec spore problemy, a nawet jesli ci sie uda
    cokolwiek wygrac to beda to grosze, jesli on wykaze swoje dochody na
    poziomie 1000 pln z rety ro mozesz uzyskac ze 200 moze 300, poza tym taka
    sprawe mozna przeciagnac, co oznacza, ze nawet jesli by ci sie udalo to
    zaplaci ci przez 2 moze 3 miesiace i skonczy sie jego obowiazek

    jak dla mnie mozesz probowac, ale bez dobrego pabugi i przychylnego sedziego
    sie nie oplaca

  • 3. Data: 2003-07-24 18:24:56
    Od: "mec.Michał" <m...@p...pl>

> [...]
    na
    > poczatku pazdziernika, zebym mogl kontynuowac studia.

    Alimenty można płacić nawet na dorosłą osobę jeżeli nie usamodzielniła się
    finansowo (np. stała praca). Jeżeli dziecko nie posiada źródeł utrzymania to
    ojciec może płacic nawet do swojej śmierci.
    Podstawą alimentów to nie tylko renta czy emerytura to także majątek
    zobowiązanego.
    Według mnie tio możesz śmiało startować z pozewm do sądu. Pozew o alimenty
    jest wolny od opłat (tymczasowo).

    Pozdrowienia.
    Michał

  • 4. Data: 2003-07-25 21:14:02
    Od: "Luk@s" <n...@o...pl>

    Mój koles zadeklarował byłej żonie 600 zł
    Zarabia w Polsce na umowie 600 zł
    i Sąd sie spytał dlaczego tak dużo
    jego była żona próbowała tez udowadniać
    ze ma Citroena C5 i inne tam luxusy
    i nic mu nie zrobili

    płaci te 600 zł i jest ok
    pozostałych dochodów tez mu nie ujeli

    poza tym nie wiadomo nakogo stoją te wille twojego ojca
    byc może nie na niego

    RADA:
    posłuchaj sie ojca jeszcze 6 miesiecy
    bedzie łatwiej
    i oszczedzaj - to prowadzi do bogactwa
    może ojcu przejdzie, ale jak z nim zaczniesz wojne
    to może i wygrasz bitwe, ale nie wojne
    zawsze jeszcze go cos pociągniesz