  • 1. Data: 2006-01-06 18:52:27
    Temat: Rozprawa a posiedzenie sądu
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    Witam,

    dostałem właśnie z sądu akt oskarżenia przeciwko mnie. Napisano, że odbedzie
    się posiedzenie sądu a nie rozprawa. Jak to różnica?

    Prokuratura zaproponowała mi karę, na którą ja podobno się zgodziłem, choć
    nie przypominam sobie tego. Czy sąd na posiedzeniu może zasądzić inną karę
    niż tą, na którą rzekomo zgodziłem się?

    Jeśli zapadnie wyrok, to czy mogę odwołać się?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2006-01-06 19:18:22
    Temat: Re: Rozprawa a posiedzenie sądu
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niż tą, na którą rzekomo zgodziłem się?
    >
    > Jeśli zapadnie wyrok, to czy mogę odwołać się?

    isip.sejm.gov.pl -> Kodeks postępowania karnego (tekst jednolity) tam
    znajdziesz odpowiedz na wszystkie pytania,

  • 3. Data: 2006-01-06 19:54:20
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Prokuratura zaproponowała mi karę, na którą ja podobno się zgodziłem, choć
    > nie przypominam sobie tego.

    Ciekawe. Skoro prokurator tak napisał to powinien dysponowac w aktach Twoją
    pisemną zgodą na okreśłoną karę.

    > Czy sąd na posiedzeniu może zasądzić inną karę
    > niż tą, na którą rzekomo zgodziłem się?

    Na posiedzeniu, bez Twojej zgody nie może.
    Jeśli Sąd uzna karę np. za nieadekwatną do czynu to powinien skierować sprawę
    na rozprawę (na którą musisz być wezwany) albo wezwie Cię na posiedzenie jeśli
    oceni, że wniosek co do kary można zmodyfikować bez konieczności
    przeprowadzenia rozprawy.

    > Jeśli zapadnie wyrok, to czy mogę odwołać się?

    Tak. Ale w tym celu musisz złożyć wniosek o uzasadnienie wyroku na piśmie, bądź
    apelację (jeśli nie interesuje Cię uzasadnienie wyroku ;) ) w terminie 7 dni od daty
    wydania wyroku. Czyli od daty posiedzenia na którym wyrok zapadnie.

    Z grubsza rzecz biorąc, podstawowa różnica praktyczna między posiedzeniem a
    rozprawą jest taka, że na posiedzenie w zasadzie nie wzywa się stron do
    osobistego stawiennictwa w Sądzie i nigdy nie przeprowadza się przewodu
    sądowego, czyli nie przesłuchuje się oskarżonych, świadków, biegłych itp. Sąd
    orzeka, jak to się mówi, "na aktach".

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-01-06 21:23:57
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > isip.sejm.gov.pl -> Kodeks postępowania karnego (tekst jednolity) tam
    > znajdziesz odpowiedz na wszystkie pytania,

    Na każdego posta mógłbyś tak odpowiadać ;) Rodzi się pytanie - po choinkę w
    ogóle ta grupa dyskusyjna ? ;))

    Iza

  • 5. Data: 2006-01-07 11:43:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "iza" <i...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Na każdego posta mógłbyś tak odpowiadać ;) Rodzi się pytanie - po choinkę
    > w ogóle ta grupa dyskusyjna ? ;))

    :-)) Jacek dosc czesto pisze niedlugo go czeka sprawa zapewne sie zapyta co
    i jak, a tam jest szczegolowo opisane.

    P.