  • 1. Data: 2006-01-06 18:54:33
    Temat: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Dzisiaj Pan Policjant pouczył mnie, że wchodzenie na peron przez
    bramkę dla wychodzących podpada pod art.54KW ("Kto wykracza przeciwko
    wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w
    miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze
    nagany.")

    Jak rozumiem te przepisy porządkowe to REGULAMIN PRZEWOZU
    OSÓB I BAGAŻU ŚRODKAMI LOKALNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO W M.ST.
    WARSZAWIE, gdzie jest mowa o zakazie przeskakiwania przez bramki
    metra, a nie ma nic o wchodzeniu pod prąd.

    Czy Pan Policjant miał rację?

    Renata

  • 2. Data: 2006-01-06 19:34:19
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Dredd<...@...pl>

    A jest w regulaminie coś o nakazie wchodzenia "z prądem"?

    PS: Marzę o tym, żeby w naszym kraju ludzie mieli na co dzień trochę więcej
    skłonności do zdroworozsądkowych zachowań i żeby nie trzeba było przepisów
    karnych czy regulacji w kodeksie wykroczeń aby skłonić ludzi np. do wchodzenia do
    metra oznaczonym wejściem i wychodzenia oznaczonym wyjściem albo
    przechodzenia przez jezdnię odległymi o 50 metrów pasami dla pieszych a nie
    przebieganie gdzie komu wygodniej etc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-01-06 19:51:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:
    Zwyczajowo przyjęło się, za wchodzenie do metra się płaci, toteż nawet
    jakbyś wlazł tam przez kratkę kanalizacyjną, to sprawy to nie zmieni.
    Co najwyżej się zastanawiam, czy akurat to będzie naruszenie przepisów
    porządkowych, bo ja bym raczej uznał za próbę wyłudzenia usługi. Ale
    to też wykroczenie.

  • 4. Data: 2006-01-06 19:55:30
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    waw.pl...
    > Czy Pan Policjant miał rację?

    IMHO nie miał racji. §13 (ani żaden inny) wspomnianego przez Ciebie
    regulaminu nic nie mówi o zakazie wchodzenia "pod prąd".

    Piotr

  • 5. Data: 2006-01-06 20:33:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >ja bym raczej uznał za próbę wyłudzenia usługi. Ale
    > to też wykroczenie.

    Jeśli chodzi o usługę przewozową, to wykroczeniem jest dopiero próba
    wyłudzenia pomimo nieuiszczenia nałożonej na niego dwukrotnie kary, no
    chyba, że przewoźnik nie stosuje kar w taryfie.

  • 6. Data: 2006-01-06 20:37:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłudzenia pomimo nieuiszczenia nałożonej na niego dwukrotnie kary, no
    > chyba, że przewoźnik nie stosuje kar w taryfie.

    Sorry, nie przeczytałem uważnie poprzedniego postu, faktycznie, już samo
    wejście na peron można też traktować jako odrębną usługę. Wtedy faktycznie
    od razu jest karalne.

  • 7. Data: 2006-01-06 22:10:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Co najwyżej się zastanawiam, czy akurat to będzie naruszenie przepisów
    > porządkowych, bo ja bym raczej uznał za próbę wyłudzenia usługi. Ale

    A kto powiedział że nie zapłaciła?

    KG

  • 8. Data: 2006-01-06 22:33:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    no
    > chyba, że przewoźnik nie stosuje kar w taryfie.

    A jest kara taryfowa za przeskoczenie bramki? Bo nie wiem. Pytam.

  • 9. Data: 2006-01-06 22:38:29
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Dzisiaj Pan Policjant pouczył mnie, że wchodzenie na peron przez
    > bramkę dla wychodzących podpada pod art.54KW
    I naucz się wchodzić wejściem. A jesli musisz wyjściem to poproś dyżurnego,
    by Ci to umozliwił.
    Agryppa

  • 10. Data: 2006-01-06 23:44:12
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Co najwyżej się zastanawiam, czy akurat to będzie naruszenie przepisów
    > porządkowych, bo ja bym raczej uznał za próbę wyłudzenia usługi.

    A skąd założenie, że pytający nie miał biletu? Te bramki się
    przeskakuje/omija nie żeby wejść bez biletu, tylko żeby wejść szybciej.
    Szczególnie w tłoku, czekanie w kolejce do bramki żeby skasować i tak ważny
    bilet okresowy jest niepraktyczne.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>