  • 1. Data: 2006-01-06 17:54:11
    Temat: Swiadek a zeznania????
    Od: "INDYGO29" <I...@v...pl>

    Mam pytaniedotyczące praw świadków.
    Czy świadek w dochodzeniu może odmówić składania zeznań?
    Jestem dobrowolnym swiadkiem.Powolanym do swiadczenia przez rodzinę.
    Chodzi mi że raz już składałem zeznanie w sprawie i nie chcę już tego dalej
    robić.
    Było to około 2 lata temu. Sprawa zaczyna mnie męczyć, poza tym mając swoje
    problemy rodzinne jestem wyczerpany nerwowo. I nie mam już sił przeżywać
    kolejny raz tematu sprawy w której będę swiadczył. Sprawa jest prowadzona
    przeciwko błedowi lekarskiemu w wyniku którego zmarła 25 letnia kobieta.
    Zmarła w wyniku peknięcia ropnia na jajniku a lekarze leczyli Ją na kmienie
    nerkowe. Ja jestem Jej byłym chłopakiem byłem w szpitalu widziałem
    opieszałośc lekarzy itp itd. Ale naprawdę już nerwy mi wysiadają i nie chcę
    dalej w tej sprawie brnąć bo Jej to zycia nie wróci a wiem że ciężko jest
    taką sprawę wygrać. Mimo wszystko rodzina grzebie i rozdrapuje wszystko jak
    może.I czepia się każdej mozliwości. Rozumiem Ich ale naprawdę w wyniku
    innych problemów już nie chcę się dalej w to mieszać.

    Czy moge odmówić zeznań??

    Powtarzam że złozyłem je już raz i niemam nic do dodania więcej w tym
    temacie. Poza tym było to 3 lata temu i wiele rzeczy już nie tak dokladnie
    pamiętam. Poza tym emocje też wtedy były bardzo duże a teraz z perspektywy
    czasu ochłonełem i widzę że to nie ma sensu. Poza tym pojawiły się do mnie
    zarzuty od strony rodziny zmarłej (typu zatajona ciąża itp itd. choć sekcja
    nie wykazała ciąży, następne 2 badania próbek też nie, dopiero 3 badanie
    wykazalo jako prawdopodobną obecność ciąży).

  • 2. Data: 2006-01-06 18:05:15
    Temat: Re: Swiadek a zeznania????
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Czy świadek w dochodzeniu może odmówić składania zeznań?

    Poza paroma wyjątkami (np. osoba najbliższa dla podejrzanego, duchowny co do
    faktów ze spowiedzi, funkcjonariusz jeśli musiałby ujawnić informacje objęte
    tajemnicą służbową lub państwową) to niestety nie może odmówić, świadek musi
    zeznawać.

  • 3. Data: 2006-01-06 18:17:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    INDYGO29 [###I...@v...pl.###] napisał:

    Nie3 ma możliwości, byś odmówił w opisanej sprawie zeznań.

  • 4. Data: 2006-01-06 18:41:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "INDYGO29" <I...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Powtarzam że złozyłem je już raz i niemam nic do dodania więcej w tym
    > temacie. Poza tym było to 3 lata temu i wiele rzeczy już nie tak

    Na wezwanie sądu musisz się stawić. Jeżeli niewiele pamiętasz to właśnie
    to powiedz a sędzia odczyta twoje wcześniejsze zeznania, ty je
    potwierdisz, powiesz że nie masz nic do dodania i koniec. Na ewentualne
    pytania stron odpowiesz (zgodnie z prawdą?), że nie pamiętasz.

  • 5. Data: 2006-01-08 14:21:35
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    postaw sie ty w miejsce rodzicow
    gdyby twoje dziecko zmarlo przez opieszalosc jakiegos
    lapiducha
    ... a teraz zastanow sie czy masz isc jako swiadek w podobnej sprawie.

    alojzy