  • 1. Data: 2004-12-01 20:21:47
    Temat: Rozmowy glosowe, voip, tlenofon, wp nawijka itp
    Od: Osama Claus <h...@m...antichristmas>

    Witam.
    Chcialbym zapytac: czy istnieja jakies uregulowania w polskim prawie dotyczace
    internetowych rozmow glosowych? (np. skype)
    oraz dotyczace voip i uslug typu tlenofon, wp nawijka...
    Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne (chodzilo glownie
    rozmowy przez Skype)
    Ktos moze przytoczyc jakies konkretne artykuly?
    Pzdr

    --
    #-\ Przemek Kulczycki <> pk[NA]metal.eu.org /-#
    #-/ PRMM FAQ: http://prm.metal.eu.org/faq.htm \-#

  • 2. Data: 2004-12-01 20:49:47
    Temat: Re: Rozmowy glosowe, voip, tlenofon, wp nawijka itp
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Użytkownik Osama Claus napisał:

> [...]
    > oraz dotyczace voip i uslug typu tlenofon, wp nawijka...
    > Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne (chodzilo

    Zadaj pytanie inaczej ? czy to jest zabronione ?? bo co nei jest
    zabronione jest legalne (powiedzmy ;))

    --
    #####################
    Raku

  • 3. Data: 2004-12-01 21:03:27
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Osama Claus" <h...@m...antichristmas> napisał w
    wiadomości news:slrncqs9ur.i5k.hoes-hoes-hoes@cziken.cepter.net
    > Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne
    (chodzilo glownie o
    > rozmowy przez Skype)

    Jak sądze ta osoba nie podała żadnego, konkretnego przepisu, który by
    zabraniał.

    vertret

  • 4. Data: 2004-12-01 21:17:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Osama Claus rzecze:
    > Chcialbym zapytac: czy istnieja jakies uregulowania w polskim prawie dotyczace
    > internetowych rozmow glosowych? (np. skype)

    Nie.

    > Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne (chodzilo
    glownie o
    > rozmowy przez Skype) Ktos moze przytoczyc jakies konkretne artykuly?

    Znajdź sobie wyrok sądu w sprawie TP SA kontra Era.
    Podpowiem Ci, że TP SA wniosła pozew przeciw Erze, za to, że łączyła się
    z zagranicą nie przez TP SA - która miała prawny monopol - lecz przez
    VOIPa i... przegrała sprawę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-12-01 21:59:41
    Od: "wow" <q...@w...pl>

    jakby to bylo jescze nielegalne to juz zupelnie bym stracil wiare w nasza
    kochana Polske

  • 6. Data: 2004-12-01 23:26:49
    Od: "jagoda" <j...@w...pl>

    boze co za pytanie...
    niedługo bedziemy szukać artykułów na korzystanie z internetu pomimo ze za
    niego płacimy.
    wyluzuj człowieku...
    j.

  • 7. Data: 2004-12-01 23:30:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Osama Claus wrote:

    > Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne
    > (chodzilo glownie o rozmowy przez Skype)
    > Ktos moze przytoczyc jakies konkretne artykuly?

    Niech przytoczy ten, co twierdzi, że jest to nielegalne.

    Obecnie działa zasada "co nie jest zabronione - jest dozwolone".

  • 8. Data: 2004-12-02 10:53:51
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > Niedawno ktos ze znanych mi osob stwierdzil ze to nie jest legalne
    (chodzilo glownie o
    > rozmowy przez Skype)

    moze kolega jest z TPSA ???

    pozdro....

  • 9. Data: 2004-12-02 22:55:30
    Od: "jagoda" <j...@w...pl>

    > moze kolega jest z TPSA ???

    moim zdaniem klega boi sie wlasnego cienia ...
    pozdro
    j.

  • 10. Data: 2004-12-05 13:19:52
    Od: Osama Claus <h...@m...antichristmas>

    In article <colaq9$kvc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    the infidel Raku (r...@a...kom.pl) begging for mercy writes:

    > Zadaj pytanie inaczej ? czy to jest zabronione ?? bo co nei jest
    > zabronione jest legalne (powiedzmy ;))

    juz znalazlem czesciowa odpowiedz.
    http://www.pcworld.pl/news/73133.html
    pod koniec tego artykulu jest wypowiedz rzecznika Urzędu Regulacji
    Telekomunikacji i Poczty w ktorej mozemy m.in. przeczytac:
    "Problem legalności lub nielegalności usług VoIP wiąże się z trudnościami
    w ścisłym zdefiniowaniu wymienionej usługi. Generalne Prawo
    telekomunikacyjne wymaga, aby każda działalność telekomunikacyjna będąca
    działalnością gospodarczą była wpisana do rejestru (niezależnie od tego,
    jakimi słowami została określona). Prowadzenie działalności
    telekomunikacyjnej w zakresie nieobjętym wpisem podlega karze."