  • 1. Data: 2002-10-03 11:44:11
    Temat: Rozliczenie delegacji - zwrot za PKP, wyjazd samochodem - POMOCY!!!
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    Witam,

    Słyszałem, że pracownik może bez przeszkód jechać na delegację prywatnym
    samochodem, zaś w rozliczeniu wpisać kwotę za bilet PKP? Rozliczenie
    prywatnego auta NIE wchodzi w grę, natomiast ze zwrotem za bilety PKP nie ma
    żadnych problemów. Są natomiast problemy ze zwrotem gdy nie ma biletów PKP -
    wtedy te pieniądze nie są zwracane.
    Słyszałem więc, że to jest niezgodne z prawem (że pracodawca powinien także
    bez biletów zwrócić koszty 2kl PKP). BARDZO PROSZĘ o podstawę prawną!

    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-10-03 13:51:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, Krzysztof Kowalski wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Słyszałem,

    Rzeczono "szukajcie a znajdziecie", a nie że "słuchajcie
    a będzie wam dano" !
    http://www.google.com.pl/search?as_q=rozporz%B1dzeni
    e&num=100&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+
    z+Google&as_epq=&as_oq=delegacje+delegacj%EA+delegac
    ja&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occ
    t=any&as_dt=i&as_sitesearch=
    i sprawdzić że to wynik:
    http://www.google.com.pl/advanced_search?q=rozporz%C
    4%85dzenie+delegacje+OR+delegacj%C4%99+OR+delegacja&
    num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&as_qdr
    =all

> [...]
    >+ bez biletów zwrócić koszty 2kl PKP). BARDZO PROSZĘ o podstawę prawną!

    Rozporządzenie skądninąd (1. link):
    http://www.iie.home.pl/BIPP/u-del-kr.htm
    stanowi, że czym masz jechać ma ci podać pracodawca.
    Jak podaje że "PKP" to kiwasz głową :)

    I tobie przysługuje "zwrot kosztów podróży" - w rozporządzeniu
    nie ma słowa "udokumentowanych rachunkami" :)
    O ile wiem - pracownik pisze wtedy "oświadczenie" że bilet
    kosztuje tyle i tyle... (księgowa nie ma chyba obowiązku
    znać aktualnego cennika PKP i wszystkich przewoźników
    lokalnych :])

    Problemy to 'przysługują' tylko samemu pracodawcy :> - on
    *musi* mieć rachunek/fakturę/bilet...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-04 07:29:17
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    [ciach]

    > Problemy to 'przysługują' tylko samemu pracodawcy :> - on
    > *musi* mieć rachunek/fakturę/bilet...
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Dzięki! :-)

    k. Kowalski