  • 1. Data: 2002-10-03 09:12:58
    Temat: Pozew jak napisac....
    Od: "marcin" <s...@w...pl>

    Konkretnie chodzi mi o napisanie pozwu w sprawie o pobicie ..... Zgłosilem
    na policje... i kazali załatwic obdukcje....załatwilem. Jest w niej ze: "
    Opisane obrażenia mogły spowodowac rozsrój i naruszenie czynności narządów
    ciała trwające NIE DŁUŻEJ NIŻ 7 DNI." Do jakiego sądu mam sie zwrocic ( jaka
    sprawa?? cywilna , karna?) i czego moge oczekiwac.... Osoba ktora mnie
    zaatakowała wczesniej groziła mi, jest mi znana i mam świadków.

  • 2. Data: 2002-10-03 13:48:36
    Temat: Re: Pozew jak napisac....
    Od: "DarianJ" <d...@p...onet.pl>

    "marcin" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > sprawa?? cywilna , karna?) i czego moge oczekiwac.... Osoba ktora mnie
    > zaatakowała wczesniej groziła mi, jest mi znana i mam świadków.

    zobacz http://www.wzorypism.coo.pl/

    darek

  • 3. Data: 2002-10-03 15:41:16
    Od: "marcin" <s...@w...pl>

    No tak ale jak to sformulowac??? I do jakiego wydzialu? cywilnego ( sprawa
    cywilna??) czy karnego? (karna??)

  • 4. Data: 2002-10-03 17:44:49
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No tak ale jak to sformulowac??? I do jakiego wydzialu? cywilnego ( sprawa
    > cywilna??) czy karnego? (karna??)

    A co chcesz uzyskać? Chcesz go wsadzić do paki, to karna. Chcesz uzyskac
    odszkodowanie czy zadośćuczynienie to cywilna. Jak karna to nie pozew a
    zawiadomienie o przestępstwie ( wal do prokuratury najlepiej ) a jak cywilna
    to pozew do Sądu Rejonowego właściwego dla pozwanego albo dla miejsca, w
    którym czyn popełniono.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-10-03 20:12:24
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Depilator napisa_(a):

> [...]
    > to pozew do Sądu Rejonowego właściwego dla pozwanego albo dla miejsca, w

    to chyba z oskarżenia prywatnego więc jeśli chcesz doprowadzić do
    skazania to musisz napisać akt oskarżenia i do sądu karnego. Możesz też
    dołączyć do tego pozew cywilny (o odszkodowanie lub zadośćuczynienie).

    KG

  • 6. Data: 2002-10-04 13:24:30
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skazania to musisz napisać akt oskarżenia i do sądu karnego. Możesz też
    > dołączyć do tego pozew cywilny (o odszkodowanie lub zadośćuczynienie).

    Faktycznie, nie doczytałem, że poniżej 7 dni..

    Depi.

  • 7. Data: 2002-10-05 15:35:09
    Od: "Profil1" <w...@x...wp.pl>

    To jest sprawa dla sadku karnego. Prosze poinformowac o zdarzeniu
    prokurature, ktora powinna w takim przypadku popilotowac sprawe. Sprawce
    pobicia mozna takze pozwac w procesie cywilnym ale najlepiej roszczenie o
    odszokdowanie za szkody wynikle z pobicia zglosic na rozprawie karnej
    rozszerajac tym samym powodztwo karne. To bedzie tzw. powodztwo adhezyjne.
    Pozdrawiam
    Maciej Wajs

  • 8. Data: 2002-10-06 06:29:33
    Od: "marcin" <s...@w...pl>

    Użytkownik Profil1 <w...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ann0r1$3hm$...@n...tpi.pl...

    "
    > narządów
    > jaka
    > >

    > A jakie ma znaczenie te "poniżej 7 dni"??? I ile dni po zdarzeniu można
    wnosić oskarżenie?? (Niestety miałem dyżur w pracy i nie mogłem sie tym
    zająć)

    Wielkie dzięki dla całej grupy!
    Można na Was liczyć!
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-10-06 12:31:14
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > wnosić oskarżenie?? (Niestety miałem dyżur w pracy i nie mogłem sie tym
    > zająć)

    Inna kwalifikacja prawna : Art. 157 par 1. KK jesli jest powyżej 7 dni i
    ścigane z urzędu - oskarża prokurator. W przypadku naruszenia czynności lub
    rozstroju poniżej 7 dni stosuje sie par 2 i 3, które przewidują oskarżenie
    prywatne. Pokrzywdzony sam wnosi i popiera przed sądem akt oskarżenia ( art.
    59 KPK ). Ja bym jednak i tak powiadomił porkuraturę, a nuz jakis znudzony
    aplikant zechce wszcząć i oskarżać? Ułatwi Ci to sprawę :)) ( szanse są
    jednak marne ).

    A co do daty, to jedynie uważaj, aby sie sam czyn nie przedawnił - rok od
    dowiedzenia sie o osobie sprawcy, czyli w tym przypadku od popełnienia (
    art. 101 par 2. ).

    Depi.