  • 1. Data: 2008-01-09 10:22:29
    Temat: Rozlewanie octu - kontra urzad skarbowy
    Od: "jan" <m...@o...pl>

    Witam
    Czy gdybym chcial na zakładzie prztwórczym rozlewac ocet kupujac go w
    postaci półfabrykatu beczki 100 L do butelek 0,5L to musze to zgłaszac do
    urzedu skarbowego a oni przydzielaja mi czlowieka do nadzoru itd ?

    No bo w sumie jest to produkt spirytusowy ale pochodny

  • 2. Data: 2008-01-09 11:20:49
    Temat: Re: Rozlewanie octu - kontra urzad skarbowy
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    jan dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > nadzoru itd ?
    > No bo w sumie jest to produkt spirytusowy ale pochodny

    Idź do sklepu i sprawdź, czy na butelkach octu sa ponaklejane paski akcyzy
    :)

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 3. Data: 2008-01-09 11:37:27
    Od: "jan" <m...@o...pl>

    nie ma

  • 4. Data: 2008-01-09 14:06:57
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Skoro na alkohol metylowy nikt nie wymaga akcyzy, to na ocet tym bardziej.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2008-01-09 14:32:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.01.2008 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał/a:
    > Skoro na alkohol metylowy nikt nie wymaga akcyzy, to na ocet tym bardziej.

    A co ma piernik do wiatraka?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-10 07:44:43
    Od: "jan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > A co ma piernik do wiatraka?
    >
    > --
    > Marcin

    w sumie to dwa produkty z tej samej grupy funkcjonalnej

  • 7. Data: 2008-01-10 07:52:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.01.2008 jan <m...@o...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > w sumie to dwa produkty z tej samej grupy funkcjonalnej

    Jesli chciałeś powiedzieć "funkcyjnej" to papier, drewno, wikol, kisiel i
    tysiące innych codziennie używanych równiez.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-01-10 08:55:07
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Jesli chciałeś powiedzieć "funkcyjnej" to papier, drewno, wikol, kisiel i
    > tysiące innych codziennie używanych równiez.

    Nie widzisz związku między akcyzą, alkoholem etylowym, metylowym i octem? Go to
    wiki.

    --
    Lukasz

  • 9. Data: 2008-01-10 09:04:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.01.2008 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał/a:
    > Nie widzisz związku między akcyzą, alkoholem etylowym, metylowym i octem? Go to
    > wiki.

    Nie widzę. Wytłumaczysz?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-01-10 11:07:36
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Nie widzę. Wytłumaczysz?

    Proszę bardzo:

    Autor wątku zadał pytanie, czy rozlewając ocet, który jest produktem
    "odspirytusowym" (czyli jakąs tam pochodną alkoholu), musi płacić akcyzę.

    Odpowiedziałem, że nie, skoro metanol, który jest alkoholem i stoi znacznie
    bliżej akcyzowego spirytusu, niz ocet nie wymaga odprowadzania akcyzy.

    Ocet jest produktem fermentacji alkoholu.
    Metanol jest alkoholem.
    W związku z tym są ze soba bliżej spokrewnione, niż piernik/wiatrak lub
    wikol/kisiel.

    --
    Lukasz