  • 1. Data: 2008-01-09 08:46:13
    Temat: Cesja umowy
    Od: Spoon <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Prowadzę program partnerski, w którym partnerzy z tytułu promowania
    określonych produktów otrzymują prowizję. Zasady współpracy reguluje
    umowa podpisana z firmą-partnerem.
    Jeden z kontrahentów (osoba fizyczna prowadząca DG) zwrócił się do mojej
    firmy z wnioskiem o przeniesienie praw i obowiązków wynikających z tej
    umowy na nową firmę (spółkę z o.o.). W nagłówku wniosku znajduje się
    tekst "dotyczy przejęcia długów", zaś w jego treści jest mowa o
    przeniesieniu praw i obowiązków wynikających z umowy. Sprawę komplikuje
    fakt, że pod starą firmą kontrahent wystawił fakturę (jeszcze nie
    zapłacona) i została ona wpisana już do ksiąg nowej firmy jako moje
    zobowiązanie wobec niej.

    W związku z tą sytuacją mam kilka pytań:
    1. Jakie dane nowej firmy powinienem otrzymać od kontrahenta?
    2. Czy wyrażenie zgody na taką cesję eliminuje konieczność podpisywania
    umowy z nową firmą?
    3. Czy istnieje jakieś zagrożenie dla mojej firmy po wyrażeniu zgody na
    cesję (inaczej mówiąc czy tę cesję kontrahent mógłby jakoś wykorzystać)?
    4. Jak się zabezpieczyć przed ewentualnymi niespodziankami?

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc
    Spoon