  • 1. Data: 2008-01-09 00:25:33
    Temat: zwolnienia grupowe z pracy
    Od: "helldust" <h...@t...pl>

    Proszę pomocy !!!!!

    Otrzymałam zwolnienie z pracy z art 10 ust.1 ustawy z dnia 13 marca 2003r
    (Dz.U.Nr90 poz.844) o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników z trzymiesiecznym
    okresem wypowiedzenia i odprawą 2 miesięczną. Zwolnił w tym czasie 30 osób.
    Po naszym zwolnieniu pracodawca przyjoł ok. 100 nowych osób do pracy .
    Powołując się na Art 9. w/w ustawy zgłosiłam swoją gotowość do pracy
    Pracodawcy na piśmie.
    Otrzymałam odpowiedź "... że Art 9 ustawy ... dotyczy tych pracowników , z
    którymi zakład pracy rozwiazał stosunek pracy w ramach grupowego zwolnienia.
    Pani umowa o pracę została rozwiązana w oparciu o w/w ustawę, ale nie w
    ramach grupowego zwolnienia. W zwiazku z tym w Pani przypadku przepis ten
    nie ma zastosowania."

    Czy pracodawca ma rację???
    proszę o pomoc
    ewa

  • 2. Data: 2008-01-09 07:43:33
    Temat: Re: zwolnienia grupowe z pracy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 09 Jan 2008 01:25:33 +0100, helldust napisał(a):

> [...]
    > pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników z
    > trzymiesiecznym okresem wypowiedzenia i odprawą 2 miesięczną. Zwolnił w

    A ile osób łącznie zatrudnia ten pracodawca? Bo jeśli te 30 osób to nie
    mniej niż 10% całego składu osobowego to pracodawca nie mógł zastosować
    art. 10 ustawy.

    > Po naszym zwolnieniu pracodawca przyjoł ok. 100
    > nowych osób do pracy . Powołując się na Art 9. w/w ustawy zgłosiłam
    > swoją gotowość do pracy Pracodawcy na piśmie.

    Jeśli został prawidłowo zastosowany art. 10 ust. 1, to przepis art. 9
    ulega wyłączeniu.
    Co innego gdyby okazało się, że pracodawca powinien był zastosować art. 1
    ust. 1.

> [...]
    > ustawę, ale nie w ramach grupowego zwolnienia. W zwiazku z tym w Pani
    > przypadku przepis ten nie ma zastosowania."

    Ma rację, jeśli zastosowanie art. 10 nie naruszyło ustawy (j.w.).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/