  • 1. Data: 2008-01-09 08:16:51
    Temat: sprawa karna umorzona a postepowanie cywilne?
    Od: "marta" <m...@o...pl>

    moj byly maz oskarzyl mnie o znecanie sie nad dzieckiem, molestwoanie
    dziecka, branie tez lapowek. jako swiadkow podal m.in osoby z mojej pracy- w
    wielu przypadkach to byli moi podwladni i wspolpracownicy.sprawe prowadzila
    prokuratura, sila rzeczy - padaly konkretne pytania, czy widzieli jak znecam
    sie nad dzieckiem, czy jest prawda, ze biore lapowki i czesto jestem
    nietrzezwa.nie bylo to wszystko przyjemne. prokurator umorzyl postepowanie
    uzasadniajac, ze brak jest danych dostatecznie uzasadniajacych popelnienie
    przestepstwa. umorzenie jest juz prawomocne - czy teraz ja moge cos zrobic,
    np. zalozyc sprawe cywilna mojemu mezowi o naruszenie dobr osobistych?
    miejscowosc w ktorej mieszkam, to male miasteczko, a biorac pod uwage, ze
    takie wiadomosci dotyczace tej sprawy szybko obiegly moj aktualny i
    poprzedni zaklad pracy, czy zachowanie meza nie narusza moich dobr
    osobistych? czy warto w ogole takie sprawy w takich przypadkach zakladac,
    czy lepiej dac sobie spokoj? jesli wytocze pozew cywilny o naruszenie dobr,
    to na kim bedzie spoczywalo udowodnienie, ze te dobra zostaly naruszone? czy
    wystarczyloby stwierdzenie, ze jestem np. kierownikiem i przesluchiwanie
    podwladnych na takie okolicznosci to obniza moj autorytet?
    prosze o pomoc
    mm.

  • 2. Data: 2008-01-09 08:25:51
    Temat: Re: sprawa karna umorzona a postepowanie cywilne?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    czy teraz ja moge cos zrobic,
    > np. zalozyc sprawe cywilna mojemu mezowi o naruszenie dobr osobistych?

    możesz

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2008-01-09 16:01:58
    Od: "marta" <m...@o...pl>

    > możesz

    a uwazasz, ze jest szansa jakakolwiek na wygrana?
    mm

  • 4. Data: 2008-01-09 16:22:47
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    > a uwazasz, ze jest szansa jakakolwiek na wygrana?

    w Twojej sprawie nic nie uważam, bo nie chciałbym się wypowiadać, jeśli nie
    znam dokładnie wszystkiego (dlatego radzę przejść się do adwokata),
    natomiast teoretycznie, szansa oczywiście istnieje uzyskania zadośćuczynienia
    za krzywdę spowodowaną np. rozpowszechnieniem w lokalnej społeczności
    nieprawdziwych, krzywdzących opinii i doprowadzenie do wszczęcia w tej sprawie
    postępowania karnego (tym bardziej, jeśli można udowodnić, że
    rozpowszechniający takie twierdzenia robi to celowo, aby np. dokuczyć).

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2008-01-09 16:30:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "marta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Z tego co Pani napisala, mozna wnioskowac, ze zachowanie meza wyczerpuje
    znamiona czynu zabronionego, okreslonego w art. 212 KK.

    Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną
    lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub
    narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub
    rodzaju działalności,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku.
    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków
    masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny
    cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia
    prywatnego.

  • 6. Data: 2008-01-10 11:30:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał
> [...]
    > cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    > § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia

    I do tego załączyć powództwo cywilne, jak sprawa karna pójdzie przeciwn
    niemu to gratis bez kosztów powództwo rozpatrzą.