  • 11. Data: 2004-02-10 01:59:31
    Temat: Re: Rondo
    Od: "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX>

    > TYLKO zmiany kierunku lub pasa ruchu AFAIR (muszę kiedyś
    > do KD zajrzeć znowu :)), nic nie pamiętam o sygnalizacji
    > w związku z zamiarem wyjechania ze skrzyżowania w jakimś
    > kierunku...

    no to ja poproszę definicję zmiany kierunku...
    bo w/g mnie skręcić to znaczy
    zmienić kierunek jazdy np. o 90 stopni w lewo od tego którym jechałem ...

    > SKRĘTU (pytanie Artura) wskazaniem na znaki jakoweś...
    > No to pytam skąd wziąłeś przepis który nakazuje sygnalizować
    > zamiary zwiazane ze skrzyżowaniem - w odróznieniu od przepisów
    > związanych z nakazem sygnalizacji zmiany kierunku (fizycznego)
    > jazdy badź pasa (wyznaczonego lub nie) które znam ??

    hmm.. a czy na skrzyżowaniu nie zmienia się właśnie kierunku jazdy????
    chcesz powiedzieć że nie używa się kierunkowskazów na skrzyżowaniu
    bo nie ma takiego paragrafu w PoRD?? :-o

    > Oczywiście. Ale zamiar skrętu mamy W PRAWO. Bo NIE MA
    > sygnalizacji "zamiaru kierunku w którym chcę wyjechać
    > ze skrzyżowania" !

    no to jeszcze ciekawiej bo to znaczy że stojąc przed skrzyżowaniem
    na pasie ze znakiem P8-b mam włączyć prawy kierunkowskaz
    bo tak akurat ukształtowana jest wyspa na tym skrzyżowaniu???? suuuuper.....

    > ...bo w momencie zamiaru skrętu z prawo mamy migać w lewo ;) ?
    Wjazd na rondo to nie skręt w prawo , gdyby tak było to wjeżdżając
    na nie z dowolnego pasa (nawet jeśli jest ich 10) i jadąc w dowolnym
    kierunku musiałbyś włączać prawy kierunkowskaz...

    I taka ciekawostka: co oznacza znak B-21 przed rondem?

    PS:błagam tnij trochę cytaty

    pozdrawiam
    MS

  • 12. Data: 2004-02-10 08:34:24
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX> napisał w wiadomości

    > no to ja poproszę definicję zmiany kierunku...
    > bo w/g mnie skręcić to znaczy
    > zmienić kierunek jazdy np. o 90 stopni w lewo od tego którym jechałem ...

    Czyli na zkręcie drogi włączasz kierunkowskaz?

    Poznań problem rozwiązał malując pasy na jezdni. I nie zmieniając pasa
    zawsze przejedziesz rondo na wprost. Bez "migacza" oczywiście.

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2004-02-10 08:44:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX> napisał:

    >ech.. pewnie znowu się zacznei dłuuuga dyskusja..
    Ja jej nie podejmuję, bo tu najczęściej wchodzi w grę interpretacja
    nie do końca jednoznacznych przepisów. Dlatego należy je stosować, ale
    nie zapominać o najważniejszym (nie wprowadzaniu w błąd innych
    użytkowników drogi dla naszego wspólnego bezpieczeństwa). Dodam, że
    jeżdźę sporo, już od 30 lat, nigdy nie miałem stłuczki ani wypadku, a
    mój stan punktowy jest "0", swoją wiedzą nt. ruchu drogowego mógłbym
    konkurować z niejednym kierowcą zawodowym.

    >A co w/g Ciebie oznacza znak P-8b przed rondem?
    Sprawdz w rozp. i sprawdź o co pytano, co ty napisałeś.

    >słusznie
    Nie każ mi więc przed rondem włączyć lewy kierunkowskaz, 'pacać' nim
    przez całe rondo, tylko po to, a by na ostatnim zjeździe skręcić w
    prawo, z lewego pasa z lewym kierunkowskazem.

    >A tu się nie zrozumieliśmy: "nie można" znaczy : nie powinno się
    "MY" się nie zrozumieliśmy !! :-/ A "nie można znaczy..." ?
    Chłopie - jak mężczyzna (dodam, prawdziwy mężczyzna, a nie troczki od
    kaleson) napisze głupotę, pomyli się, to poprawia - 'przepraszam źle
    się wyraziłem', a nie wciska drugiemu winę.
    [Dla odswieżenia twej pamięci, powyżej to co wcześniej napisałeś]
    Sprawdź w słowniku co oznacza słowo, które chcesz użyć, jeśli masz
    wątpliwość co ono oznacza.
    EOS dla ciebie, w tym temacie.

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-02-10 08:44:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >(a nadto chyba się z Arturem niezbyt zgadzałem ;)).
    Ale dawno już sobie to wyjaśniliśmy :-) Jeśli jest skrzyżowanie o
    ruchu okrężnym, to z samej nazwy widać, że jest to jedno. Dodatkowo
    wjeżdzając na to skrzyżowanie nigdzie nie mam znaku o moim
    pierwszeństwie na nim, a przecież nikt nie ma wątpliwości. Natomiast,
    gdyby z takiego skrzyżowania usunąć znak C-12, to wtedy będziemy mieli
    do czynienia za zbiorem kilku skrzyżowań (znam taki przykład
    miasteczek z 'rynkiem' w centrum, który sie objeżdż wkoło, ale rondem
    nie jest.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2004-02-10 08:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, |Y|S wrote:

> [...]
    >+ > kierunku...
    >+
    >+ no to ja poproszę definicję zmiany kierunku...

    Nie ma. I dla jasności: KD jak na mój gust używa niejednoznacznie
    dwu pojęć "kierunku" nie rozróżniając ich od siebie ("kierunku"
    w znaczeniu "zwrot", potocznie rozumianym, oraz "kierunek
    ruchu obrotowego" na określenie "kierunku" na rondzie).
    Posługując się znaczeniem "zmiany kierunku" musimy (z braku
    definicji KD) posługiwać się powszechnym rozumieniem tego słowa,
    i jeśli uważasz że jest ono inne niż "zmiana zwrotu wektora
    ruchu" w rozumieniu fizycznym - to nie dyskutuję.

    >+ bo w/g mnie skręcić to znaczy
    >+ zmienić kierunek jazdy np. o 90 stopni w lewo od tego którym jechałem ...

    Dokładnie tak. Pod warunkiem że jest to BEZPOŚREDNIA konsekwencja
    zmiany od poprzedniego kierunku.
    [...]
> [...]
    >+
    >+ hmm.. a czy na skrzyżowaniu nie zmienia się właśnie kierunku jazdy????

    Czasami. JEŚLI się zmienia to OWĄ ZMIANĘ się sygnalizuje,
    ale nie w związku z jakimś specjalnym przepisem dot.
    skrzyżowania tylko "tak jak wszędzie": nieważne czy manewr
    wykonujesz na placu czy na skrzyżowaniu - skręcasz, masz
    "migać". Nic mniej i nic więcej; protestuję przeciwko nadawaniu
    dodatkowych (magicznych ? :)) własności pobytowi na skrzyżowaniu
    z p. widzenia sygnalizacji skrętów.

    >+ chcesz powiedzieć że nie używa się kierunkowskazów na skrzyżowaniu
    >+ bo nie ma takiego paragrafu w PoRD?? :-o

    Chcę powiedzieć że używa się kierunkowskazów bo PoRD tak nakazuje
    w odniesieniu do zmiany pasa lub kierunku. Jeśli w ramach
    ruchu po skrzyżowaniu zmieniasz pas lub kierunek - to masz
    obowiązek sygnalizować. Ale nie PRZYCZYNĘ, pt. "zamiar wyjechania
    ze skrzyżowania" tylko SKUTEK tj. "zamiar zmiany kierunku
    lub pasa". Tyle :)

> [...]
    >+ no to jeszcze ciekawiej bo to znaczy że stojąc przed skrzyżowaniem
    >+ na pasie ze znakiem P8-b mam włączyć prawy kierunkowskaz

    Wyłożyłem dlaczego nie i nie mam więcej do dodania.

    >+ bo tak akurat ukształtowana jest wyspa na tym skrzyżowaniu???? suuuuper.....

    N.C.
    [...]
    >+ Wjazd na rondo to nie skręt w prawo , gdyby tak było to wjeżdżając
    >+ na nie z dowolnego pasa (nawet jeśli jest ich 10) i jadąc w dowolnym
    >+ kierunku musiałbyś włączać prawy kierunkowskaz...

    To też było w tekście którego nie cytujesz: jest tylko jeden
    rodzaj sygnalizacji dostępny dla (i wymagany od) kierowcy a są
    DWA zamiary które powinien sygnalizować - i kolizja między
    sprzecznymi wymogami zmusza do wykonania JAKIEGOS wyboru.
    Skoro pasy równolegle skręcają w prawo i istnieje TECHNICZNA
    możliwość zmiany pasa - to trzeba uznać że sygnalizacja
    takiego zamiaru będzie dotyczyła.

    >+ I taka ciekawostka: co oznacza znak B-21 przed rondem?

    A gdzieś występuje ? :)

    >+ PS:błagam tnij trochę cytaty

    Tylko tyle ile mogę. Albo bedę musiał ciąć równie tendencyjnie
    jak ty :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-02-10 10:13:13
    Od: "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX>

    > Dokładnie tak. Pod warunkiem że jest to BEZPOŚREDNIA konsekwencja
    > zmiany od poprzedniego kierunku.

    jest to raczej dyskusyjne biorąc pod uwagę jak różne mogą być
    kształty wysp na skrzyżowaniach

> [...]
    > "migać". Nic mniej i nic więcej; protestuję przeciwko nadawaniu
    > dodatkowych (magicznych ? :)) własności pobytowi na skrzyżowaniu

    Ależ ja zupełnie nie mówię o używaniu kierunkowskazów na samym skrzyżowaniu.
    Zgodnie z PoRD sygnalizujemy zamiar skrętu więc "migamy" przed
    skrzyżowaniem:-)

    > ruchu po skrzyżowaniu zmieniasz pas lub kierunek - to masz
    > obowiązek sygnalizować. Ale nie PRZYCZYNĘ, pt. "zamiar wyjechania
    > ze skrzyżowania" tylko SKUTEK tj. "zamiar zmiany kierunku
    > lub pasa". Tyle :)

    no właśnie problemy zaczynają się jak na skrzyżowaniu jest
    wielka wyspa :-) No bo (już pomijając rondo) zamierzając skręcić w lewo
    zajmuję lewy pas , włączam lewy kierunkowskaz a.. budowa skrzyżowania
    wymusza na mnie początkowo zmianę kierunku jazdu w prawo...
    Więc prawy czy lewy?

    > sprzecznymi wymogami zmusza do wykonania JAKIEGOS wyboru.
    > Skoro pasy równolegle skręcają w prawo i istnieje TECHNICZNA
    > możliwość zmiany pasa - to trzeba uznać że sygnalizacja
    > takiego zamiaru będzie dotyczyła.

    więc tym wyborem ma być prawy kierunkowskaz?
    Gdyby wjazd na SoRO był skrętem w prawo to
    przecież zgodnie z PoRD jedynym pasem którym
    możnaby na nie wjechać byłby PRAWY pas

    > A gdzieś występuje ? :)

    A tak :-)

    > Tylko tyle ile mogę. Albo bedę musiał ciąć równie tendencyjnie
    > jak ty :)
    zostawiam tylko to do czego się odnoszę.. przecież i tak całość widać wyżej
    :-)

    pozdrawiam
    MS

  • 17. Data: 2004-02-10 10:50:37
    Od: "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX>

    > nie do końca jednoznacznych przepisów. Dlatego należy je stosować, ale
    > nie zapominać o najważniejszym (nie wprowadzaniu w błąd innych
    > użytkowników drogi dla naszego wspólnego bezpieczeństwa). Dodam, że

    Zgadzam się w 110% :-)

    > jeżdźę sporo, już od 30 lat, nigdy nie miałem stłuczki ani wypadku, a
    > mój stan punktowy jest "0",

    i o czym ma to świadczyć ?

    > swoją wiedzą nt. ruchu drogowego mógłbym
    > konkurować z niejednym kierowcą zawodowym.

    ech ta skromnośc :-D
    ale to wcale nie jest jednoznaczne ze znajomością
    PoRD

    > Nie każ mi więc przed rondem włączyć lewy kierunkowskaz,
    Ale ja Ci nic nie każę!!!! Ja po prostu włączam lewy kierunkowskaz
    jak zamierzam skręcać w lewo , a co Ty robisz jest mi obojętne.
    Mieszkam daleko :P

    >'pacać' nim przez całe rondo, tylko po to, a by na ostatnim zjeździe
    skręcić w

    a tego nigdy nie twierdziłem więc daruj sobie

    CUT farmazony

    pozdrawiam
    MS

    PS Mam nadzieję że za kierownicą nie jesteś tak sfrustrowany jak na grupie
    dyskusyjnej .

  • 18. Data: 2004-02-10 13:51:01
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "|Y|S" <X...@w...pl.ZYX> napisał:

    Jestem zmuszony poprawić, bo swą niewiedza znów wprowadzasz w błąd
    czytających.
    >Zgodnie z PoRD sygnalizujemy zamiar skrętu więc "migamy" przed
    >skrzyżowaniem:-)
    O znawco PoRD ! A jak już wjadę na skrzyżowanie, to przestaję ?
    Zamiar zmiany kierunku sygnalizujesz cały czas, aż go wykonasz !
    "..zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru"
    Odśwież sobie art. 22 ust. 5 (adres mojej strony poniżej - inne
    wiadomości z szeroko rozumianego kodeksu także przejrzyj :-P)

    Artur Golański
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 19. Data: 2004-02-10 19:40:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >stosuje się wszystkie przepisy normalnie. czyli zmiana pasa,
    >skręt w prawo i jego sygnalizowanie
    Oczywiście - ja o niczym innym nie piszę :-)

    Artur Golański