  • 1. Data: 2004-02-09 17:19:26
    Temat: Sąd grodzki - karalność
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Czy jeśli ktoś został ukarany przez sąd grodzki, to zyskuje status
    'karanego'? Czy to zależy od rodzaju popełnionego wykroczenia? Czy
    sprawa przed sądem grodzkim zakończona ukaraniem winnego zapaskudza w
    jakiś sposób 'papiery'?

    Renata

  • 2. Data: 2004-02-09 17:33:43
    Temat: Re: Sąd grodzki - karalność
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Renata Gołębiowska wrote:
> [...]
    > 'karanego'? Czy to zależy od rodzaju popełnionego wykroczenia? Czy
    > sprawa przed sądem grodzkim zakończona ukaraniem winnego zapaskudza w

    Do Krajowego Rejestru Karnego (czyli będzie się 'karanym') trafia się
    jeśli za wykroczenie orzeczony został areszt.

    KG

  • 3. Data: 2004-02-09 17:49:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c08fsa$3qe$5@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > Do Krajowego Rejestru Karnego (czyli będzie się 'karanym') trafia się
    > jeśli za wykroczenie orzeczony został areszt.

    Dzięki. Rozumiem, że sądy grodzkie mogą karać aresztem?
    Ponieważ pytanie jest czysto teoretyczne i nie mogę podać żadnych
    konkretów, a moja aktualna wiedza na ten temat jest bliska zeru, to
    może wiesz (wiecie), gdzie mogłabym sobie w sieci poczytać coś o
    działaniu sądów grodzkich?

    Renata

  • 4. Data: 2004-02-09 17:59:41
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c08hfk$ecu$2@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia :)
    > opracowań w sieci nie znam

    Chyba znalazłam, tylko jakieś to krótkie mi się wydaje:

    http://zaprasza.net/prawo/baza/z.php?category_id=14
    http://www.salamandra.org.pl/prawo/u_postepowanie_wy
    kroczenia.html

    Renata

  • 5. Data: 2004-02-09 18:01:05
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Dzięki. Rozumiem, że sądy grodzkie mogą karać aresztem?

    tak, od 5 do 30 dni, oczywiście jeśli za odpowiednie wykroczenie
    przewidziana jest taka kara

  • 6. Data: 2004-02-09 18:22:31
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Chyba znalazłam, tylko jakieś to krótkie mi się wydaje:
    > http://zaprasza.net/prawo/baza/z.php?category_id=14
    > http://www.salamandra.org.pl/prawo/u_postepowanie_wy
    kroczenia.html

    oba nieco nieaktualne, w 2003 była dość duża nowelizacja,
    jednolitego tekstu ustawy proponowałbym szukać na www.sejm.gov.pl
    zresztą jej czytanie będzie trudne, bo co chwilę odesłanie do kpk

    KG