  • 1. Data: 2004-02-09 17:31:41
    Temat: OC rolnika ?
    Od: "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl>

    Mój znajomy pracuje w zakładzie i prowadzi gospodarstwo rolne 1.1 ha [nie
    produkuje art.rolnych na zewnątrz tylko dla swoich potrzeb]. Ostatnio dostał
    pismo o obowiązku opłacenia OC gospodarstwa pod groźbą kary.
    Czy to jest na pewno obowiązkowe ?
    Stan

  • 2. Data: 2004-02-09 19:23:28
    Temat: Re: OC rolnika ?
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl> napisał w
    wiadomości news:c08g5g$jcc$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    dostał
    > pismo o obowiązku opłacenia OC gospodarstwa pod groźbą kary.

    czy jest obawiazkowe to niewiem, ale mino ze niejest to gospodarstwo
    towarowe to IMHO warto sie ubezpieczyc.
    dlaczego?
    otoz zalozmy, ze Twoj znajomy zapomni/niezdarzy na czas z opryskiem
    przeciw szkodnikom/choroba grzybowym, w wyniku czego sasiednia uprawa
    zostanie zarazona (mimo ze jej wlasciciel dolozyl wszelkich staran) to
    jest odpowiedzialny za te szkody i wtedy ubezpieczyciel je pokryje.
    oc rolnikow pokrywa szkody wyrzadzone przez zwierzeta gospodarskie, itp.

    pozdro

  • 3. Data: 2004-02-09 22:35:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, xmarcel wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przeciw szkodnikom/choroba grzybowym, w wyniku czego sasiednia uprawa
    >+ zostanie zarazona (mimo ze jej wlasciciel dolozyl wszelkich staran)

    ...no tak....

    >+ i wtedy ubezpieczyciel je pokryje.

    Znaczy: ubezpieczenia rolnicze są również od przypadków
    "zaniedbania" ?? - :O ! Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-02-09 23:52:07
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl..
    .
    > Znaczy: ubezpieczenia rolnicze są również od przypadków
    > "zaniedbania" ?? - :O ! Hm...

    tak, bo naprawde w wielu ololicznosciach trundo je udowodnic, zwlaszcza,
    ze czesto decyduja godziny

    jak sobie przypominam(moze blednie) oc rolnicze jest obowiazkowe

    pozdro

  • 5. Data: 2004-02-10 11:54:30
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl> napisał w wiadomości

    ubezpieczenie jest obowiązkowe i jego brak podlega karze, przy tym
    nieistotne jest czy prowadzi się produkcje rolną czy nie, a tylko areał pow.
    1 ha, lub działy specjalne prod. rolnej wtedy nawet przy mniejszym areale

    pozdrawiam Tiger

  • 6. Data: 2004-02-11 00:22:40
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik xmarcel napisał:

    > tak, bo naprawde w wielu ololicznosciach trundo je udowodnic, zwlaszcza,
    > ze czesto decyduja godziny
    A np.: Jesli przez moje gospodarstwo przeleci silny podmuch wiatru i
    wyrwie z trzewii duzy metalowy dach i przeleci przez plot i poniszczy
    Mercedesa sasiada, to idzie rowniez z ubezpieczenia OC mojego gosp. ?
    A jak to sie ma do drzewa np. ROsnie sobie drzewo kupe lat i nagle
    wyrwie je z korzeniami i poleci i komus krzywde wyrzadzi, rowniez z
    mojego OC pojdzie?! :0

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 7. Data: 2004-02-11 00:42:34
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Filip K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A np.: Jesli przez moje gospodarstwo przeleci silny podmuch wiatru i
    > wyrwie z trzewii duzy metalowy dach i przeleci przez plot i poniszczy
    > Mercedesa sasiada, to idzie rowniez z ubezpieczenia OC mojego gosp. ?

    nie, z ubezpieczenia budynkow

    > A jak to sie ma do drzewa np. ROsnie sobie drzewo kupe lat i nagle
    > wyrwie je z korzeniami i poleci i komus krzywde wyrzadzi, rowniez z
    > mojego OC pojdzie?! :0
    tu dokladnie niewiem z ktorego ubezpieczenia, ale napewno nie z oc
    rolnikow

    pozdro

  • 8. Data: 2004-02-11 01:50:35
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik xmarcel napisał:

    > nie, z ubezpieczenia budynkow

    Dzieki, chcialem sie tylko upewnic...

    > tu dokladnie niewiem z ktorego ubezpieczenia, ale napewno nie z oc
    > rolnikow
    Hmm... A jak to drzewo zniszczy sasiadowi mercedesa ?!

  • 9. Data: 2004-02-11 09:26:16
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > Hmm... A jak to drzewo zniszczy sasiadowi mercedesa ?!

    chyba z autocasco.
    kilka lat temu wiatr wyrwal z korzeniami nasze drzewo, ktore zerwalo
    trakcje elektryczna + slup. nikt rodzicow nie
    pytal o ubezpieczenie, straty zostaly pokryte z ubezpieczenia
    wykupionego przez zaklad energetyczny.
    chociaz przypadek Dalikowa moze sugerowac co innego, ale tam biegli
    wskazali na ewidetne zaniedbanie parafi.

    pozdro

  • 10. Data: 2004-02-11 13:18:14
    Od: Filip K <k...@w...pl>

> [...]

    > chociaz przypadek Dalikowa moze sugerowac co innego, ale tam biegli
    > wskazali na ewidetne zaniedbanie parafi.
    ok, dziekuje za odpowiedz. Dobrze wiedziec, ze jak moje drzewo poleci i
    cos zrobi, to nikt nie pociagnie mnie do odpowiedzialnosci.