  • 51. Data: 2010-09-15 13:24:07
    Temat: Re: Robieni w ... bańkę żarówkową
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > E, tutaj chyba przesadzasz - przy moim zwykłym sposobie używania
    > (włączam i jest włączone godzinę lub więcej) raczej się opłaca.

    Można policzyć, ale nawet jeśli cudownie wyjdzie zysk to jest pomijalny np
    wobec oszczędności na komputerze pracującym non-stop albo na ogrzewaniu.

  • 52. Data: 2010-09-15 13:25:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc>

    > a nie jest tak że ochrona środowiska to dobre hasło pod którym wciska się
    > ludziom towar?

    No ale tu chodzi o aspekt prawny. Ktoś ustala pro-producenckie prawo mówiąc,
    że ekologiczne.

  • 53. Data: 2010-09-15 13:40:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2010 13:47, MadMan pisze:

    > Współczesne wysokiej jakości LCD mają podświetlenie LED. Mimo usilnych
    > prób nie udało mi się uzyskać 100W poboru mocy w 40-calowym TV LCD-LED
    > Sharp.

    Mea culpa - nie wiem, dlaczego myślałem o plazmowych ;)

  • 54. Data: 2010-09-15 14:40:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 15:40:53 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mea culpa - nie wiem, dlaczego myślałem o plazmowych ;)

    No tak, plazma inna sprawa. Plazma 40" wymaga niewielkiej elektrowni
    jądrowej do zasilenia :)
    A tak na serio - w zależności od tego co wyświetla to pewnie 100-250W.
    LCD mają stały pobór mocy (chyba że z niezależnie przygaszanymi LEDami
    czy coś).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 55. Data: 2010-09-15 17:48:28
    Od: "Papo5murpfs" <p...@w...pl>

    Órzytkownik "Henry(k)" napisał:
    > Ale wracając do wątku to pogooglałem i po przeczytaniu dyrektyw i jakichś
    > artykułów, to jakoś mam większy dystans do tych piszących o "spisku".
    > Aczkolwiek zgadzam się że od razu powinno się zaostrzyć przepisy o zbiórce
    > zużytych świetlówek - powinno się dać je zwrócić wszędzie i w dowolnej
    > ilości, a nie tylko na zasadzie 1:1 przy kupowaniu nowej.

    chyba jesteś jusz dużym chłopcem skoro dostajesz do klawiatury, a skoro tak
    to powinienieś dobrze wiedzieć jak beznadziejne w praktyce są takie zbiurki,
    pszypomnij sobie zzbiurki butelek po mleku w PRL oraz butelek po piwie w
    POlsce, a nawet jak b y te zbiurki działały to nie wiadomo czy i tak to by
    potem na smietnikach nie lądowało:O)
    a jak ci się w domu taka rtęciufka zbije, co zdaża się dość często, to żadna
    zbiurka przed skażeniem rtęcią tfojego mieszkania nie pomoże:O(
    a w chinach i tak będą produkować żarufki i sprzedawać w europie, a w
    europie będzie bezrobocie, tak zamo było z zakazem produkcji freonu, do
    dzisiaj można go kupic z chin:O)

  • 56. Data: 2010-09-15 22:01:26
    Od: s...@v...pl

    Chiny będą produkować, nie są w unii, i nikt im nie zabroni...
    Tylko patrzeć jak pojawią się na allegro żarówki made in china...

  • 57. Data: 2010-09-16 05:41:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 00:01:26 +0200, s...@v...pl napisał(a):

    > Chiny będą produkować, nie są w unii, i nikt im nie zabroni...
    > Tylko patrzeć jak pojawią się na allegro żarówki made in china...

    Są lepsze sposoby:
    http://www.hurtownia.win.pl/product_info.php?product
    s_id=547

    Jak rozumiem wstrząsoodporność konwertuje taką żarówkę na produkt do
    zadań specjalnych, a takie można robić i o mocy 100W :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 58. Data: 2010-09-16 20:39:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-16 07:41, MadMan pisze:
    > Jak rozumiem wstrząsoodporność konwertuje taką żarówkę na produkt do
    > zadań specjalnych, a takie można robić i o mocy 100W :)

    Tylko jak sobie chłopaki legalnie poradzą z reklamacjami, bo zwykła
    żarówka nijak wstrząsoodporna nie jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 59. Data: 2010-09-16 21:35:09
    Od: "Chopin" <s...@w...pEl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Zwykle nie ma gwarancji.
    Zwykle nie, ale producenci dobrych świetlówek mogą sobie pozwolić na
    udzielanie 3-y albo 5-letniej gwarancji.
    Info na stronie firmy Osram: http://tinyurl.com/265kfqk
    Faktem jest, że te świetlówki kosztują o wiele więcej od tanich marketowych
    produktów ale warto sobie przekalkulować czy kupić jedną dobrą czy kilka
    SingSiangSiąg Corporation :-).

    Innym rozwiązaniem jest inwestycja w oświetlenie ledowe.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 60. Data: 2010-09-16 23:48:42
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > - gigantyczne oszczędności energii
    > - cena około 20 zł
    > - i pewnie ich utylizacja jest równie radośnie droga.
    >
    > Natomiast życie pokazuje, że szybko się psują, zapalają (osiągają 100% mocy)
    > z różną szybkością, mają różne temperatury barwowe itp.
    >
    > Mnie już padło parę sztuk (o różnych kształtach i typach) i nikt tego nie
    > chce przyjąć w ramach gwarancji czy niezgodności z umową tłumacząc się na
    > np. wykonaną przeze mnie większą ilość zapaleń niż gwarantuje producent!!!
    >
    > Moje pytanie: jak sie nie dać dymać przez producentów i sprzedawców tych

    Dymany będziesz w innym miejscu, na dodatek bez gumki. Dostawcy energii policzą
    ile możesz zaoszczędzić na tym że wymieniłeś żarówki. Bo oszczędność jest. I
    podniosą cenę prądu żebyś się za bardzo nie wzbogacił. Bo kasę mają trzepać oni
    a nie ty. To frajda mniej wyprodukować a sprzedać drożej i w efekcie zarobić
    więcej.