  • 11. Data: 2022-01-26 17:34:36
    Temat: Re: Reprezentacja spolki Ltd w Polsce
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 stycznia 2022 o 16:48:45 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Zarząd ma o wiele więcej do stracenia. Po pierwsze, w razie braku
    > możliwości egzekucji zarząd odpowiada swoim majątkiem. Po drugie, jeśli
    > by zostali skazani za przestępstwo (przykładowo niezłożenie wniosku o
    > upadłość), to sad najczęściej zasądza obowiązek naprawienia szkody oraz
    > kary w zawieszeniu. Jeśli by egzekucja się nie powiodła, to można
    > "postraszyć" skazanego wnioskiem o zarządzenie wykonania warunkowo
    > zawieszonej kary z powodu niewywiązania się z obowiązku naprawienia
    > szkody - wielu już znalazło pozornie nieposiadane przez siebie pieniądze.

    A coś się polepszyło z tym odpowiadaniem majątkiem przez członków zarządu?
    Bo jak ostatnio czytałem, to niby że możliwe, ale w bardzo specyficznych przypadkach.

    Hmm, i właściwie jakiego rodzaju "naprawienie szkody" wobec wierzycieli może zasądzić
    sąd
    przy skazaniu za przestępstwo niezłożenia wniosku o upadłość?
    Przecież jakby zarząd złożył to wierzyciele i tak by kasy nie odzyskali.

  • 12. Data: 2022-01-26 22:35:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > przy skazaniu za przestępstwo niezłożenia wniosku o upadłość?
    > Przecież jakby zarząd złożył to wierzyciele i tak by kasy nie odzyskali.

    Ale gdyby upadłość była ogłoszona, to pewnie z mniejszą radością by
    udzielali kredytu kupieckiego.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-01-27 12:01:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 stycznia 2022 o 22:35:54 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Ale gdyby upadłość była ogłoszona, to pewnie z mniejszą radością by
    > udzielali kredytu kupieckiego.

    Pewnie tak, ale przecież ta upadłość ma być właśnie wynikiem tego kredytu
    kupieckiego.
    Chyba że ktoś jest na tyle głupi, że dał się zrobić w wała spółce, dla której jest to
    już kolejny taki numer.
    Przecież to podstawowe sprawdzenie - poziom 2 to sprawdzenie członków zarządu i
    udziałowców.

  • 14. Data: 2022-01-27 17:19:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 12:01, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > zrobić w wała spółce, dla której jest to już kolejny taki numer.
    > Przecież to podstawowe sprawdzenie - poziom 2 to sprawdzenie członków

    Nie znając okoliczności spokojnie i bez większego wysiłku mogę tu
    wymyślić szereg różnych możliwości. Ogłoszenie upadłości w odpowiednim
    momencie ma na celu zagwarantowanie, że długi spółki nie przekroczą jej
    majątku. Problem we tym, że u nas jest nadal masa spółek zakładanych
    przy kapitale 5.000 zł. W praktyce taka spółka nie powinna w ogóle
    dostać kredytu kupieckiego.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-06-08 15:45:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > majątku. Problem we tym, że u nas jest nadal masa spółek zakładanych
    > przy kapitale 5.000 zł. W praktyce taka spółka nie powinna w ogóle

    Sorry za odkop, ale akurat źle pojmujesz funkcję kapitału zakładowego -
    w żaden sposób nie świadczy on o tym, jak "bogata" jest spółka.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2022-07-16 17:23:25
    Temat: [OT] Pytanie o telefon
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Liwiusz, fajnie ze wróciłeś z zaświatów, a nie że Cię kowid zjadł ;-)
    OT przypomnij proszę, który model smarkfona umożliwia automatyczne nagrywanie rozmów
    (kiedyś pisałeś - nie pamiętam czy wbudowana
    funkcja czy apka).
    W moim smarku (Alcatel - wbudowana funkcja) trzeba ręcznie kliknąć i to dopiero po
    połączeniu rozmowy, więc się ucina i nie nagrywa
    pierwsze kilka sekund np. "Tu ja biurwa Janina Kowalska...".

  • 17. Data: 2022-07-16 23:52:21
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2022 o 17:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > dopiero po połączeniu rozmowy, więc się ucina i nie nagrywa pierwsze
    > kilka sekund np. "Tu ja biurwa Janina Kowalska...".

    Problem wynika z aktualizacji ANDROIDa. Nie pamiętam od której programy
    nagrywające mają problemy.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-07-17 08:28:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-16 o 17:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > OT przypomnij proszę, który model smarkfona umożliwia automatyczne
    > nagrywanie rozmów (kiedyś pisałeś - nie pamiętam czy wbudowana funkcja

    Mam Huawei P30 lite i nagrywa rozmowy w standardowym systemie jak
    "skurwesyn" ;)

    Tylko tyle pamiętam, że jak go kupowałem jakieś 3 lata temu, to Android
    miał szał na blokowanie nagrywania rozmów bezpośrednio z głośnika
    telefonu (i nagle wszystkie zewnętrzne aplikacje, które to do tej pory
    robiły, miały tę funkcję zablokowaną, działało tylko nagrywanie z
    mikrofonu zewnętrznego, co oznacza, że rozmówcę nagrać można było tylko
    wówczas, jeśli był na głośnomówiącym), podobnie z tym Huaweiem, ale już
    wtedy była jakaś łatka (plik), który trzeba było ściągnąć z internetu i
    wówczas nagrywanie działa.

    > W moim smarku (Alcatel - wbudowana funkcja) trzeba ręcznie kliknąć i to
    > dopiero po połączeniu rozmowy, więc się ucina i nie nagrywa pierwsze
    > kilka sekund np. "Tu ja biurwa Janina Kowalska...".

    To bez sensu. Zapominasz o włączeniu, i w ogóle. W moim też jest lekkie
    opóźnienie nagrywania, ale w praktyce jest to coś około sekundy - co
    najwyżej nie nagra się "halo", jak się szybko powie.

    A jest to przydatna funkcja. Raz mi się nagrały piękne groźby karalne,
    co potem mogłem wykorzystać do nacisku na tę osobę. Wiele rozmów mam
    pozachowywanych, zwłaszcza ze starszymi członkami rodziny, na pamiątkę.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2022-07-17 10:00:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 08:28:58 UTC+2 Liwiusz napisał(a):

    > A jest to przydatna funkcja. Raz mi się nagrały piękne groźby karalne,
    > co potem mogłem wykorzystać do nacisku na tę osobę.

    Przestraszyłeś się?
    Choć różnicuje to jedynie, czy jesteś szantażystą czy też szantażystą bez pokrycia ;>

  • 20. Data: 2022-07-17 10:38:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przestraszyłeś się?
    > Choć różnicuje to jedynie, czy jesteś szantażystą czy też szantażystą bez pokrycia
    ;>

    Przede wszystkim zdziwiłem, że ktoś tak mentalnie w latach '90 żyje i
    straszy jakimiś ruskimi. I to zięć prezydenta jednego ze średnich miast...

    --
    Liwiusz