  • 1. Data: 2003-11-27 10:02:41
    Temat: Renta rodzinna
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie odnosnie renty rodzinnej dla osoby uczacej sie.
    Wg przepisow osoba uczaca sie, mzoe do 25roku zycia pobierac rente rodzinna
    po zmarles osobie. Chcicalem sie dowiedziec, jak to jest obecnie, w
    przypadku kontynuowania nauki na studiach podyplomowych, gdy osoba
    pobierajaca rente dodatkowo podejmie prace. Zawsze bylo tak, ze mogla
    zarobic 130% minimalnego wynagrodzenia. Czy dalej tak jest, czy cos sie
    zmienilo w tej sprawie. Pytam, bo doszly mnie sluchy, ze w przypadku
    podjecia pracy, renta jest wstrzymywana.
    Sytuacja, gdy np studiujac na podyplomowych zaocznie, jednoczesnie zatrudnie
    sie na staz.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2003-11-27 11:21:51
    Temat: Re: Renta rodzinna
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Krzysztof "Kris" Kalus" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bq4i6q$r2t$1@atlantis.news.tpi.pl

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer011.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Gdy gra jest skończona, król i pionek

  • 3. Data: 2003-11-27 11:57:57
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof "Kris" Kalus" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:bq4i6q$r2t$1@atlantis.news.tpi.pl

    > http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm
    > http://www.zus.pl/swiadcze/emer011.htm

    Dzieki, czytalem to juz wczesniej, ale nie ma tam dokladnej odpowiedzi na
    moje pytanie. W przykladach podaje sie wdowe, ktora pobiera rente i pracuje.
    W moim przypadku rodzice byli rozwiedzeni, wiec chodzi wylacznie o mnie.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 4. Data: 2003-11-27 12:06:25
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Krzysztof "Kris" Kalus" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bq4p12$nup$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > na moje pytanie. W przykladach podaje sie wdowe, ktora pobiera rente i
    > pracuje. W moim przypadku rodzice byli rozwiedzeni, wiec chodzi

    Czy wdowa czy student jest to taka sama osoba uprawniona
    do renty rodzinnej. Że "wypadło" na wdowę to i student nie
    powinien widzieć różnicy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Róg obfitości od czasu do czasu zatyka jakaś szmata.