  • 1. Data: 2003-11-27 08:41:07
    Temat: policjant może wejśc lokalu bez nakazu ??????
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    "Także we własnym domu musimy liczyć się z wejściem policjantów nawet bez
    polecenia prokuratora. Aby zabezpieczyć dowody przestępstwa funkcjonariusz
    może przeprowadzić przeszukanie okazując nakaz wydany przez kierownika
    jednostki lub okazując legitymację."

    link do pełnej wypowiedzi:
    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20031124/TEMATYDNIA/3
    11230046

    Czy to prawda?
    Jeśli tak to znaczy że policja jednak ma za duże uprawnienia jesli do
    kowalskiego może wejśc nawet bez nakazu i se zorbić od z grymasu rewizje a
    nóż coś znajdą.

  • 2. Data: 2003-11-27 08:43:39
    Temat: Re: policjant może wejśc lokalu bez nakazu ??????
    Od: Arek <a...@e...net>

    batot rzecze:
    > Czy to prawda?

    Tak. Dyć żyjemy w państwie policyjnym. Widzę, że przejrzałeś na oczy i jesteś
    zdumiony, hehehe...
    Witaj w klubie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 3. Data: 2003-11-27 08:59:58
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    od kiedy i kto im dał takie uprawneinia ?
    Pewnie SLD znowu cos zmontowało, jejku jak ja ich nie cierpie i ich
    korupcji.

  • 4. Data: 2003-11-27 09:22:22
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał w wiadomości
    > od kiedy i kto im dał takie uprawneinia ?

    Od zawsze (Ustawa o Policji) A dał sejm. Podobnie jest zresztą na całym
    cywilizowanym świecie że policjant w sprawach nie cierpiących zwłoki wchodzi
    na tzw. szmatę a potem prokurator to zatwierdza.
    Jakby policjanci w pościgu za złodziejem który ukradł Twoją pensję
    (pozwalającą przeżyć miesiąc) zatrzymali się przed drzwiami jego meliny nie
    próbując wejść do środka (no bo bez nakazu) dając mu czas na pozbycie się
    łupu to byłbyś zdania że najpierw trzeba zdobyć u prokuratora nakaz (za dwa
    dni;)) ?

    > Pewnie SLD znowu cos zmontowało, jejku jak ja ich nie cierpie i ich
    > korupcji.

    Ale społeczeństwo zdecydowaną większością głosów w demokratycznych wyborach
    dało im na cztery lata władzę.

    Pozdr
    Leszek
    P.S A wypowiedziami o państwie policyjnym się nie przejmuj. Gdyby zomowcy w
    stanie wojennym tak strasznie bili Cię w głowę jak arka to też byś takie
    głupoty pisał.

  • 5. Data: 2003-11-27 09:41:25
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał w wiadomości
    > od kiedy i kto im dał takie uprawneinia ?
    > Pewnie SLD znowu cos zmontowało, jejku jak ja ich nie cierpie i ich
    > korupcji.

    hehehe wszystko teraz na SLD :)
    wczesniej bylo na AWS :)
    Takie uprawnienia wydaje mi sie ze policja juz miala od dluuuuuzszego czasu

    A tak na marginesie ... w wypadku kazdej takiej kontroli nalezy dzwonic na
    posterunek policji i zanim gosci wpuscimy pytac sie czy wogole
    przeprowadzaja taka akcje ...
    na naiwnosci ludzi zeruje masa sepow ... w lubuskim i katowicach chodzily
    bandy zabierajace cale komputeru zostawiajac tylko jakas tam notke ze sprawa
    odbedzie sie w takim a taki sadzie :) bez zadnych dodatkowych dzialan :D

    Dodatkowo z tego co przeczytalem (ale jeszcze nie zweryfikowalem u zrodel
    prawniczych:P jesli nie maja nakazu prokuratorskiego a tylko taki nakaz
    przeszukania wypisany na polecenie przelozonego nie musisz ich wpuszczac ...
    z policja nalezy rozmawiac przez drzwi do momentu pokazania nakazu i
    zweryfikowania tego nakazu na posterunku telefonicznie .... mozna sie
    powolac na informacje z sieci nt wlasnie zlodziei kompow przebranych za taka
    kontrole jak oni :)

    Dodatkowo to przychodza panowie ktorzy nie patrza na to ze masz nosniki
    orginalne pod te mp3 ... co wg mnie jest juz bandytyzmem ...

  • 6. Data: 2003-11-27 10:03:38
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

> [...]
    wchodzi
    > na tzw. szmatę a potem prokurator to zatwierdza.

    wierze na słowo chodź nie widze zapisu tej ustawy.

> [...]
    > próbując wejść do środka (no bo bez nakazu) dając mu czas na pozbycie się
    > łupu to byłbyś zdania że najpierw trzeba zdobyć u prokuratora nakaz (za

    To jest specyficzna sytuacja i wejście jest w pełni uzasadnione w poscigu za
    przestępcą, ale mnie nie interesuje ot taki przypadek powiedzmy że:
    Dwóch funkcjonariuszy Policji powiedzmy zakłada się że u Kowalskiego coś
    znajdą więc idą go odwiedzić legitymuja się no i wedle tego musimy ich
    wpuscić chociazby nie mieli nawet nakazu na legitymacje tak ?
    Czyli w ten posób mogą sobie powiedzmy zorbić masowa rewizję na całym
    osiedlu bez uzasadnienia, to po co sa nakazy skoro można bez nakazu ?

    Chyba ze przeoczylismy fakty wejścia na posesje a dokonanie rewizji może
    tutaj lezy różnica ?

    Chociaz z tego co wiem z zycia:
    Mojego wójka goniła policja wjechał na swoja posesje zamknął brame spuścił
    psy i gówno mu mogli zorbić jak by weszli to by naruszyli jego własnośc
    prywatną.
    Nic mu nie mogli zorbić bo nie mili nakazu
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    I nie było z tego jakichkolwiek konsekwencji, bo gonili sobie go od
    widzimisie nic na niego nie mieli. Po prostu sobie zabawe zrobili. Chyba
    kazdy wie że władza często uderza do głowy.

  • 7. Data: 2003-11-27 10:13:31
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    To podsumowujac jesli siedze sobei w domu, do drzwi przychodza
    policjanci i chcal mi zrobic w odmu rewizje to mam prosic o pokazanie
    nakzu, czy mam obowiazek ich wpuscic? Z prawnego punkt widzenia?

    Pozdrawiam
    adolf

  • 8. Data: 2003-11-27 10:39:11
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

> [...]
    > polecenia prokuratora. Aby zabezpieczyć dowody przestępstwa funkcjonariusz
    > może przeprowadzić przeszukanie okazując nakaz wydany przez kierownika

    To jest właśnie pozostałość poprzedniego systemu, gdzie policji wszystko
    było wolno. W normalnych krajach policjant może wejść do czyjegoś mieszkania
    bez nakazu tylko w przypadku, gdy wcześniej wpadł tam jakiś bandzior którego
    właśnie gonią.

    Drugim skandalem jest dla mnie fakt, że policja może nam wejść do domu z
    jakimś bolkiem pilnującym interesów Microsoftu i innych firm. Ciekawe, czy
    jeśli we własnym domu zwróce się do takiego kolesia obraźliwie, to czy będę
    odpowiadał za obrazę funkcjonariusza na służbie? ;-)

    Pzdr

    A.

  • 9. Data: 2003-11-27 10:54:10
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    Ali Gator wrote:

> [...]
    > jeśli we własnym domu zwróce się do takiego kolesia obraźliwie, to czy będę
    > odpowiadał za obrazę funkcjonariusza na służbie? ;-)

    Ciekawe czy ta cala "afera" to prawda. Swoja droga to mam wrazenie, ze
    najwieksza polaczka w posznowaniu prawa w Polsce nie jest akurat windows
    u Zdziska w domu, ale pewnie sie myle.

    Gdzis w kazdym razie wyczytalem taka rade zeby nie otwierac drzwi. Ponoc
    stroze prawa nie sa tak chetnie do ich wywazania przy takich kontrolach.

    Ale nadal licze, ze ktos z jakas wiedza prawnicza poda numer paragrafow
    czy czego tam trzeba na ktore mozna sie powlac przy takim "nalocie" i
    powiedziec niebieskim mundurkom z Microsftowym BSE oh BSA sorry, co by
    sie odwalili :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-11-27 11:08:22
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Olejniczak" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    220 § 3: "W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje
    nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową [...]"

    Ja bym pogadał przez drzwi i nie wpuścił bez nakazu. Jeśli sprawa jest
    faktycznie "nie cierpiąca zwłoki" - proszę bardzo - niech przestrzelą zamek
    i wyważą drzwi. Wątpię żeby prokurator uznał potem takie tłumaczenie
    policji, w końcu nie gonią uzbrojonego bandziora, mogli zawczasu wystąpić o
    nakaz rewizji wg normalnego toku postępowania.

    Pzdr

    A.