  • 1. Data: 2009-08-23 15:40:37
    Temat: Remont w domu
    Od: "P^L^B" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Planujemy remont w domu. Dom jednorodzinny, nasz własny, dość stary.
    Chcielibyśmy zmienić nieco rozkład pomieszczeń, tzn. tam gdzie teraz jest
    garaż i kotłownia miałaby stanąć ścianka działowa i kotłownia zostaje mała,
    a reszta ma być kuchnią. Stara kuchnia ma sie stać częścią salonu, co nie
    jest skomplikowane bo wystarczy zlikwidować drzwi pomiędzy. Przeróbka garażu
    na kuchnię wiąże się z wywaleniem drzwi garażowych, częściowym zamurowaniu
    otworu i wstawienu tam okna. Oczywiście doprowadzenie wody i ścieku.

    Pytanie moje jest takie: czy muszę brać do tego jakiegoś architekta? Jakieś
    plany? Pozwolenia? Nie będę burzył, przesuwał ścian, postawiona zostanie
    tylko jedna ścianka działowa.

    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-23 17:00:03
    Temat: Re: Remont w domu
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "P^L^B" <p...@k...net.pl> napisał

> [...]
    > Jakieś plany? Pozwolenia? Nie będę burzył, przesuwał ścian,
    > postawiona zostanie tylko jedna ścianka działowa.

    Lepiej weź projektanta. A przynajmniej skonsultuj się z takim.
    Z opisu wynika, że likwidujesz drzwi zewnętrzne, zmniejszasz
    kubaturę kotłowni, zmieniasz funkcje pomieszczeń, prawdopodobnie
    będziesz przerabiał instalacje gazową i wentylacyjną. To nie są
    takie drobiazgi a możliwe że czegoś ważnego jeszcze nie
    napisałeś albo coś wyniknie w trakcie robót.

  • 3. Data: 2009-08-24 06:05:30
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Zmieniasz funkcje pomieszczeń i ich kubaturę oraz wygląd elewacji, a to
    raczej wymaga pozwolenia na budowę (w zakresie modernizacji) ze
    wszystkimi atrakcjami przynależnymi.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-09-02 14:01:24
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Krzysztof Jodłowski'
    Wpis z dnia 24-08-2009:

    > Zmieniasz funkcje pomieszczeń i ich kubaturę oraz wygląd elewacji, a to
    > raczej wymaga pozwolenia na budowę (w zakresie modernizacji) ze
    > wszystkimi atrakcjami przynależnymi.

    W prawie budowlanym nie istnieje pojęcie modernizacji.

    --
    TomaSz.