  • 1. Data: 2003-12-04 07:16:09
    Temat: ciąża a umowa na czas określony-długie
    Od: "PI" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Ten temat już był poruszany, proszę jednak o pomoc.

    Moja żona ma umowę na czas określony do końca 2003r. Pracodawca już
    powiedział, że przedłuży jej umowę do porodu (tj. planowany na 12 lutego).
    1. Czy jest możliwość żeby np. pracodawca zawarł teraz umowę na czas
    nieokreślony zamiast do dnia porodu ? Czy nie "opłaca" mu się to zupełnie? Z
    tego co wiem i tak za urlop macierzyński czy jakiś inny płaci ZUS.

    2. Czy żona musi w ogóle występować z jakąś prośbą o przedłużenie umowy do
    dnia porodu?
    3. Jeśli żona dostanie tylko przedłużkę do dnia porodu to na co może liczyc?
    np. zasiłek macierzyński, urlop macierzyński?
    4. Czy ja jako ojciec mogę mieć jakieś dodatkowe dni urlopu czy chorobowe?

    Z góry dziękuję za a ktualne informacje.
    Piotr