  • 11. Data: 2008-07-02 18:59:45
    Temat: Re: Rękojmia na Allegro
    Od: Cut <c...@c...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Błąd. To są dwie różne rzeczy.

    > Błąd. Rękojmia jest "z urzędu". Jej nie udzielasz, ona jest z mocy
    > prawa. Można ją w niektórych przypadkach wyłączyć.

    to teraz ja nie wiem o co chodzi z tą rękojmią.... :(

  • 12. Data: 2008-07-02 19:10:36
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Cut pisze:

    > to teraz ja nie wiem o co chodzi z tą rękojmią.... :(

    http://free.of.pl/o/ochroniarz/Kcywilny/kc_k3b.html#
    k3t11d2

    Podszkoliłem się, doczytałem.

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

    Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
    itd. Uważam, że w tym wypadku nie mam mowy o rękojmi. Objawy uszkodzenia
    płyty głównej z reguły występują zaraz po wystąpieniu owego uszkodzenia.
    Trudno dopatrywać się wady ukrytej przez sprzedającego w sprzęcie który
    wysypał się po kilku miesiącach. Oczywiście nie jest to wykluczone, ale
    raczej nie do udowodnienia.