  • 11. Data: 2002-02-25 06:52:44
    Temat: Re: Rekojmia - gdzie znajde informacje ??? PILNE !!!
    Od: <m...@p...com>

    > Inaczej można, ale w stosunkach z udziałem konsumentów okres ten można tylko
    > wydłużyć.
    >
    > Marcin.

    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie
    lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

    Przepis ten dotyczy rękojmi, a nie gwarancji, tak więc i w obrocie konsumenckim
    okres gwarancji może byc krótszy od roku.
    Jeżeli idzie o rękojmię, to w doktrynie istnieje spór, czy strony mogą wydłużać
    okres rękojmi, ponieważ jest to termin prekluzyjny, a nie zawity, po jego
    upływie uprawnienia wygasają

    pzdr

    marek