  • 1. Data: 2002-02-17 21:17:22
    Temat: Prosze o pomoc-pilne!!!
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Chcialbym poradzic sie wszystkich ktorzy cokolwiek wiedza i chcieliby mi
    w tej sprawie pomoc. Moze wygloda to na kazus przepisany z ksiazki jak
    zwykle bardzo zagmatwany ale do rzeczy. Znajome malzenstwo prowadzilo
    dzialalnosc jako spolka cywilna majac tzw wspolnote majatkowa.
    Majac duze problemy ze sciaganiem swoich naleznosci od dluznikow zaprzestali
    placenia Vat-u (ok 25 000 zaleglosci)
    skladek ZUS (ok 50 000) i jakby tego bylo malo US w kontroli w 2000 roku
    doszukal sie kilku "lewych faktur" lecz niewydal na podatawie tego jeszcze
    zadnej decyzji. Owe malzenstwo aly nietracic plynnosci na splate biezacych
    zobowiazan sprzedalo 2 samochody , niestety kwota niestarczyla na
    zaspokojenie US i ZUS. Malzenstwo aby zapewnic sobie jakokolwiek byt podjelo
    decyzje o darowaniu domu wartosci 200 000 (byc moze duzo wiekszej ale US w
    ciegu 5 miesiecy niewystapil o doplate jakby sankcjonujac jego wartosc) na
    dozywocie jedynemu synowi , w momencie gdy podpisywali akt notarialny na
    hipotece nieruchomosci byl wpisany kredyt bankowy w wysokosci 100 000 oraz
    komornik na wniosek wierzyciela (spolki z.o.o.) na kwote ok 70 000. Czyli
    mowiac prostym jezykiem syn dostal w zamian za dozywocie rodzicow zadluzony
    po uszy dom ktorego realna wartosc wynosila ok 30 000. Chcialbym dowiedziec
    sie od was szanowni grupowisze jak teraz wyglada sytuacja owego syna i jego
    odpowiedzialnosci podatkowej jako osoby trzeciej oraz ktory z artykolow
    ordynacji podatkowej ma tu zastosowanie , co zrobi w tym wypadku ZUS???
    Jakon bedzie egzekwowal w takiej sytuacji swoje naleznosci i czy wogole
    bedzie egzekwowal??? Chcialbym pomoc tym ludziom bowiem nic niezawinili a
    sytucaja w jakiej sie znalezli jest wynikiem praktycznie zerowej sprawnosci
    wymiaru sprawiedliwosci ktory defakto uniemozliwil im sciagniecie wlasnych
    naleznosci. Niepotrafie sie sprawnie poruszac w przepisach ordynacji
    podatkowej ale dla ulatwienia dodam ze moze chodzic o ktorys z artykolow od
    107 do 113 wlacznie. Bede bardzo wdzieczny za pomoc z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2002-02-18 00:42:12
    Temat: Re: Prosze o pomoc-pilne!!!
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Baffon" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 107 do 113 wlacznie. Bede bardzo wdzieczny za pomoc z gory dziekuje.
    >

    > Dodam jeszcze ze na rodzicach jego ciazyl obowiazek alimentacyjny jednak
    niewiem czy wyklucza to odpowiedzialnosc bowiem art.112 ordynacji mowi
    wlasnie o sprzedazy srodkow trwalych i zorganizowanej czesci
    przedsiebiorstwa.
    Baffon

  • 3. Data: 2002-02-18 19:04:00
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Za zobowiazania podatkowe rodzicow nie bedzie odpowiadal w wysokosci
    wiekszej niz ta ktora zostala zabezpieczona wpisem hipoteki na
    nieruchomosci. Krotko mowiac obciazenie nieruchomosci przechodzi z chwila
    jej nabycia na syna - wiedzial o tym bo w KW wpisane byly prawa wierzycieli.
    Wierzyciele moga zadac bezposredniego zaspokojenia jedynie od swoich
    dluznikow (rodzicow), w przypadku zas braku zaspokojenia roszczenia moga
    przeprowadzic egzekucje poprzez sprzedaz nieruchomosci. Syn otrzyma roznice
    miedzy uzyskana ze sprzedazy wartoscia nieruchomosci a kwotami
    zabezpieczonymi razem z kosztami postepowania egzekucyjnego.
    pozdrawiam
    derski