  • 1. Data: 2002-02-18 01:59:15
    Temat: Zdjęcie z Radiowozem?
    Od: szadok <s...@N...terramail.pl>

    Mam pytanie:
    czy jest gdzieś przepis zabraniający mi zrobienie sobie, powiedzmy, fotki z
    radiowozem w tle???

    Policjant powiedział, że nie mogę i zabronione jest to w Ust. o Policji.
    Przeszukałem (trochę pobieżnie - przyznaję się bez bicia) i nic nie
    znalazłem.

    To jak, mogę zrobić fotkę, czy nie?
    Proszę o ew. namiar w sieci na odpowiedni paragraf.

    pozdrawiam,
    szadok
    --
    usuń NIESPAMUJ przy odpowiedzi na priv
    http://czestochowa.inds.pl

  • 2. Data: 2002-02-18 07:38:00
    Temat: Re: Zdjęcie z Radiowozem?
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002 01:59:15 +0000 (UTC), szadok
    <s...@N...terramail.pl> wrote:

    >Mam pytanie:
    >czy jest gdzieś przepis zabraniający mi zrobienie sobie, powiedzmy, fotki z
    >radiowozem w tle???

    O ile pamiętam fotografowanie radiowozów jest dozwolone. Nie wolno Ci
    tylko fotografować policjanta o ile ten się na to nie zgodzi i o ile
    jego sylwetka nie jest głównym tematem zdjęcia. Czyli radiowóz na
    pierwszym planie z policjantem w tle jest dozwolony, odwrotnie nie.

    Berberek

  • 3. Data: 2002-02-18 18:58:38
    Od: szadok <s...@N...terramail.pl>

    Użyszkodnik Maciej Lankowski zeznaje w wiadomości

    > O ile pamiętam fotografowanie radiowozów jest dozwolone. Nie wolno Ci
    > tylko fotografować policjanta o ile ten się na to nie zgodzi i o ile
    > jego sylwetka nie jest głównym tematem zdjęcia.

    nie pamiętesz może jakie przepisy to regulują?

    > Czyli radiowóz na
    > pierwszym planie z policjantem w tle jest dozwolony, odwrotnie nie.

    Czyli zdjęcie paru osób stojących koło radiowozu z siedzącymi w środku
    policjantami może być...?

    pozdrawiam,
    szadok

  • 4. Data: 2002-02-18 19:01:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, szadok wrote:

    > nie pamiętesz może jakie przepisy to regulują?

    art. 82 PrAut.

    > Czyli zdjęcie paru osób stojących koło radiowozu z siedzącymi w środku
    > policjantami może być...?

    Nie, bo ochrona wizerunku dotyczy każdego, a nie tylko policjantów.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-02-19 01:37:27
    Od: szadok <s...@N...terramail.pl>

    Użyszkodnik Gwidon S. Naskrent zeznaje w wiadomości
    ost>:

    > art. 82 PrAut.

    Czy to prawo autorskie? Jeśli tak, to zdaje mi się, że chodziło o art. 81?
    No a co z ust.1? Czy policjanta (na służbie) nie można uznać za osobę
    powszechnie znaną?

    pozdrawiam,
    szadok
    --
    usuń NIESPAMUJ przy odpowiedzi na priv
    "Przed wojną nas okradali i teraz też nas okradają
    -przecież to ci sami ludzie są..." - zasłyszane w pociągu.