  • 1. Data: 2005-04-02 08:10:40
    Temat: kto placi za dodatkowe badanie techniczne ??
    Od: Janusz Kołecki <z...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    mam nastepujacy problem:
    naprawialem samochod z autocasco w autoryzowanym serwisie
    serwis nie zrobil mi dodatkowego badania technicznego
    teraz znowu musze skorzystac z autocasco
    a ubezpieczyciel odmawia wyplaty odszkodowania
    PYTANIE:
    Czy ubezpieczyciel byl zobowiazany do pokrycia kosztow dodatkowego
    badania technicznego z autocasco?
    Czy autoryzowany serwis powinien byl zrobic badanie techniczne?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi
    Janusz Kolecki

  • 2. Data: 2005-04-02 09:12:08
    Temat: Re: kto placi za dodatkowe badanie techniczne ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz Kołecki" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2ljmd$bv4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Jedno i drugie zależy od wzajemnych umów. Jeśli autoryzowany serwis nie
    ma uprawnień do przeprowadzenia badań - a mieć nie musi - to nawet nie
    tyle nie miał ich obowiązku zrobić, co po prostu z przyczyn obiektywnych
    nie mógł tego dokonać. A to, czy ubezpieczyciel ma pokryć koszty, to już
    wynika z polisy.

    Stosowanym wybiegiem jest po prostu ukrywanie w kosztach naprawy kosztów
    tych badań. Coś na zasadzie, ze po zleceniu warsztatowi remontu, badania
    są gratis. Warsztat i tak wlicza obie to w koszty, ale wówczas płaci
    ubezpieczyciel.

  • 3. Data: 2005-04-04 11:52:13
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    uwaga na zabezpieczenie antyspamowe w adresie !
> [...]
    > tych badań. Coś na zasadzie, ze po zleceniu warsztatowi remontu, badania
    > są gratis. Warsztat i tak wlicza obie to w koszty, ale wówczas płaci

    nie ma mozliwosci wliczenia w koszty (ukrycia w robociznie za ktora zaplaci
    ubezpieczyciel) bo oprocz rachunku za naprawe servis przedstawia szczegolowy
    kosztorys w ktorym stawki rbh sa ustalone odgornie a ubezpieczyciel
    weryfikuje taki kosztorys u siebie (systemy eurotax i audatex)

  • 4. Data: 2005-04-04 22:14:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl> napisał
    w wiadomości news:d2ra29$7qp$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > kosztorys w ktorym stawki rbh sa ustalone odgornie a ubezpieczyciel
    > weryfikuje taki kosztorys u siebie (systemy eurotax i audatex)

    Jest. Badania są gratis w wypadku zlecenia naprawy. Po prostu badania
    ukrywamy w marży.

  • 5. Data: 2005-04-04 22:26:33
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

> [...]
    > zaplaci
    > szczegolowy
    >
    > Jest. Badania są gratis w wypadku zlecenia naprawy. Po prostu badania

    w marzy moze, ale nie odzyska tego od ubezpieczyciela w sposob bezposredni
    bo nawet ceny czesci sa juz ustalone w kosztorysie sporzadzonym przez
    audatex.. wiec jesli servis daje badania techn. gratis to po prostu na tym
    traci kilka zlotych ale zyskuje na ogromnych stawkach rgh i na czesciach
    ktore sprzedaje przy okazji wiec jest do przodu tak czy siak :)

  • 6. Data: 2005-04-04 22:54:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl> napisał
    w wiadomości news:d2sf7k$btr$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    czesciach
    > ktore sprzedaje przy okazji wiec jest do przodu tak czy siak :)

    Właśnie o to mi chodziło. Po prostu zarobią więcej na obrocie, bo
    klienci będą woleli do nich oddać samochód.