eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo@@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc. › Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
    Date: Mon, 04 Apr 2005 23:12:15 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 28
    Sender: k...@p...onet.pl@81.210.16.251
    Message-ID: <d2sagf$id3$1@news.onet.pl>
    References: <d2m8nr$n05$1@inews.gazeta.pl> <d2m9af$h0c$1@news.onet.pl>
    <d2oe5b$ouj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.251
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1112649039 18851 81.210.16.251 (4 Apr 2005 21:10:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 Apr 2005 21:10:39 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <d2oe5b$ouj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:288791
    [ ukryj nagłówki ]

    Lechu54 napisał(a):
    > Co znaczy czy jestem konsumentem.?
    > Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
    > siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.

    Jesteś konsumentem. Jeśli tylko nie ma jakiejś faktury wystawionej na
    "firmę", to możesz korzystać z praw przysługujących na podstawie ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Poczytaj
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    > A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
    > towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
    > wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
    > towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
    > cholerne min. 14 dni.
    > Myle sie???

    Nie musi.
    Co do terminu - postaw się na miejscu sprzedawcy - przynosisz towar i
    mówisz że nie działa zgodnie z gwarancją, on tak naprawdę nie ma
    możliwości sprawdzenia go od razu. Przy odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową 14 dni, to termin maksymalny na udzielenie odpowiedzi,
    czasem jednak "odpowiedni termin" na dokonanie naprawy może być krótszy
    niż te 14 dni. Z tym, że to teoria, a swoich praw pozostaje dochodzić w
    sądzie... Z niepewnym skutkiem, bo to pojęcie bardzo ocenne. Czasem
    lepiej poczekać.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1