eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo@@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc. › Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Lechu54" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
    Date: Sun, 3 Apr 2005 11:43:52 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 51
    Message-ID: <d2oe5b$ouj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d2m8nr$n05$1@inews.gazeta.pl> <d2m9af$h0c$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: azl151.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1112521708 25555 83.27.149.151 (3 Apr 2005 09:48:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Apr 2005 09:48:28 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:288538
    [ ukryj nagłówki ]



    > Lechu545454 napisał(a):
    >> Dzisiaj poszedłem oddac ten tel. Uplyneły 3 dni. Pan w dziale reklamacji
    >> powiedzia ze NIE odda mi pieniedzy nie moge tez wymienic sztuke za sztuka
    >> ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
    >> gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.
    >> I teraz pytam:
    >> Czy mogł tak zrobic?
    >
    > to zależy...
    > Jeśli jesteś konsumentem (zakup był bez związku z prowadzoną działalnością
    > gospodarcza lub zawodową) nie powinien, bo odpowiedzialności sprzedawcy
    > względem konsumenta za niezgodność towaru z umową wyłączyć ani ograniczyć
    > nie można. Gwarancja jest niezależną umową i kupującemu przysługuje wybór
    > z czego chce skorzystać. Z tym że odstąpić od umowy (zwrócić towar) można
    > tylko jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe, wymagałyby nadmiernych
    > kosztów, nie nastąpiłyby w odpowiednim terminie.
    > Jeśli nie jesteś konsumentem - rękojmię można ograniczać, a nawet
    > całkowicie wyłączyć w umowie. Jeśli to nie nastąpiło - wybór między
    > rękojmią a gwarancją należy do kupującego.
    > O niezgodności towaru z umową możesz poczytać w ustawie o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej, o rękojmi w kodeksie cywilnym.
    >
    >> Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem
    >> z niego zadowolony?
    >
    > nie masz
    >
    >> ps. Jest to Makro w Poznaniu.
    >
    > Jesteś konsumentem?
    Co znaczy czy jestem konsumentem.?
    Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
    siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.


    > A czy telefon ma wady/jest niezgodny z umową to inna sprawa, o której się
    > nie wypowiadam. Bo co niby oznacza 30-300 m?
    >
    Od 30 do 300 metrów a u mnie w lini prostej nawet przy 15stu metrach jest
    nie tak.

    A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
    towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
    wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
    towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
    cholerne min. 14 dni.
    Myle sie???


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1